obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Kapotte modem en slechte behandeling
timk
Hoi,

Een paar maanden terug is in het dorp waar ik woon de stroom uit gevallen, sinds dien is de modem vermoed ik stuk. Hij valt om het +/- half uur uit en start zichzelf weer op, de snelheid is om te huilen (1-5MB up en 1mb down (bekabeld)) ook de ping is verschrikkelijk hoog.

Toen ik besloot om te bellen kreeg ik een nogal gefrustreerde medewerker aan de telefoon die duidelijk nergens geen verstand van had, hij raden mij aan om een test te doen die ik al eerder had uitgevoerd zonder resultaat er werd mij letterlijk verteld dat ik direct naar de modem moest lopen stekker eruit te trekken alles aandraaien e.d. en er terug in doen. (Gaat nog al lastig als je met de huis telefoon belt toen ik zij dat dan ook het telefoontje werd verbroken werd er kortaf gezegd doe nu maar)

Belachelijk natuurlijk eerst 5 keer worden doorgestuurd om bij een technicus uit te komen die je dood leuk verteld om de stekker eruit te trekken terwijl je aan het bellen bent, maar goed vervolgens vertelde hij mij dat het wel aan de bekabeling moest liggen dit is niet het geval natuurlijk want de bekabeling is nog gewoon goed en redelijk recent ook aan het aansluiten kan het niet liggen want dat heeft de monteur zelf gedaan.

Uiteindelijk zei hij dat hij maar een monteur stuurden en dat anders het telefoontje hierbij stopten, als het toch aan de bekabeling lag zou dit grapje me 70 euro kosten, de link is duidelijk toch een defecten modem als gevolg van een storing en hoe kan in vredens naam een uitvalende modem iets met de bekabeling te maken hebben. Ik vindt het risico van 70 euro toch aardig hoog.

Wat kan ik doen om ze ervan te overtuigen dat de modem toch echt stuk is en dat ik geen risico loop om 70 euro kwijt te raken want dat is niet niks.

Edit: vandaag op Twitter nog maar eens contact opgenomen en de medewerker gaf toe dat er iets niet pluis was me de modem.
 
Nicholas
Hallo Tim,

Goed dat je via twitter contact heb kunnen opnemen met de ziggo medewerker. Ik neem aan dat je nu iets afgesproken hebt met deze medewerker. Hopelijk is het probleem nu snel voor jou verholpen.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
timk
Ik dacht dat het bij gelijk geven zou blijven want ik vernam niks meer tot ik net ineens werd gebeld. Ik sta er nog steeds paf van dat medewerkers van Ziggo WEL vriendelijk kunnen zijn. In tegenstelling tot de elendig lange voorgaande gesprekken via de telefoon.

Omdat hij zo vriendelijk was kreeg ik toch het vertrouwen en komt morgen een monteur langs.

Nu maar hopen dat ze morgen niet gelijk weer het vertrouwen breken door de kabels de schuld te geven.
 
Nicholas
Geweldig! Fijn om te horen. Natuurlijk kunnen medewerkers wel vriendelijk zijn. Maarja, ze kunnen ook wel eens een slechte dag hebben (als ze bijvoorbeeld weer eens zonder reden uitgescholden worden door klanten, dat zal zeker ook wel eens gebeuren vermoed ik.)

Laat nog even weten hoe het gegaan is.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
timk

Quote

Nicholas schreef:

Geweldig! Fijn om te horen. Natuurlijk kunnen medewerkers wel vriendelijk zijn. Maarja, ze kunnen ook wel eens een slechte dag hebben (als ze bijvoorbeeld weer eens zonder reden uitgescholden worden door klanten, dat zal zeker ook wel eens gebeuren vermoed ik.)

Laat nog even weten hoe het gegaan is.


Tuurlijk kunnen ze hun dag wel eens niet hebben op Twitter daar is het personeel vriendelijk niet altijd even behulpzaam maar bij email krijg je vaak een standaard antwoord terug en de telefoon nou met het bestellen van HBO dat was zo gepiept en vriendelijk maar als je met problemen aan klopt heb ik nog nooit een vriendelijk persoon aan de lijn gehad.

Vond het wel netjes dat ze vanuit Twitter iemand naar me hebben laten bellen voor meer uitleg en de monteur.

Zal trouwens morgen even laten weten hoe het is gegaan.
 
Puma
Maar een medewerker op afstand van Ziggo kan natuurlijk geen garantie geven! De monteur op locatie kan de conclusie trekken of het inderdaad door de bekabeling komt of niet. Aangezien de installatie blijkbaar door Ziggo zelf is gedaan kunnen zij jou moeilijk de schuld van geven, bekabeling of niet.

Wat vriendelijkheid betreft. Tjah, erg zuur en verveld. Maar het komt voor en bij elk bedrijf.
 
Black Tiger
Via email is mijn ervaring dat je bij de meeste providers een vrij standaard antwoord terug krijgt waar je uiteindelijk toch weinig of niets mee kunt.

Maar v.w.b. de telefonische helpdesk van Ziggo is mijn eigen ervaring dat ze tot nu toe allemaal vriendelijk waren en 2 van de drie ook kennis in huis hadden. De derde was een dame en wist wel wat ze doen kon, maar vergat daarbij te vermelden welk ander gevolg dat met zich mee zou brengen, ging om uitschakelen van de Wifi.
Dat was echter snel hersteld, dame was wel vriendelijk.

Dat ben ik vroeger toen het nog @home was wel eens anders tegen gekomen (lees: regelmatig).
Greetings, Black Tiger
 
timk
Zo te horen kan ik dan spreken van pech, heb 2 keer aan de lijn gehangen met een onbeleefde technicus waar er een geen verstand van zaken had. Ooit eens een helen tijd een tientje te veel per maand betaald tot twee keer toe gebeld en zou terug gebeld worden en dat is nooit gebeurd. Toen ik het schriftelijk moest eisen kreeg ik wel mijn geld terug erg jammer.

Ook het bestellen liep niet goed, de telefonist gaf anderen datums dan de brief die binnen kwam en die datum is later uitgesteld zonder mij er van op de hoogten te brengen, dat zijn toch al 2 vrijen dagen voor niks.

Dit is voor mij reden genoeg om ze te wantrouwen ik hoop dat de monteur morgen het tegendeel kan bewijzen.
 
Black Tiger
Dat kan je bij elke provider gebeuren en het is nooit leuk als je tegen dat soort pech aanloopt, zeker niet als dat een paar keer achter elkaar gebeurt.

Hopelijk lost de monteur het morgen goed op zoals het hoort.
Succes alvast!
Greetings, Black Tiger
 
timk
Monteur geweest, kabel onder de grond van Ziggo zelf is kapot volgens hem. Persoonlijk denk ik dat het bij de modem ligt omdat die steeds uit zichzelf uit valt en het is gebeurd na een stroom storing maar goed hij is de monteur hij zal het wel hopen.

Hopelijk komen ze snel de stoep open breken om de kabel te vervangen!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kapotte modem en slechte behandeling', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
Advertentie