obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je vragen stellen over allerhande problemen met je pc, laptop, netbook, ipad, Imac, enz. Bijvoorbeeld hoe optimaliseer ik de internetsnelheid. Ook voor programma en software vragen.
 Onderwerp afdrukken
Javascript in IE9 werkt niet meer.
Black Tiger
Nja, goed ieder zijn mening maar onveilig klopt gewoon niet. Via andere browsers kan men ook gelijk het systeem in. IE is niet minder veilig dan andere browsers, is ook nooit aangetoond. Over het algemeen komt men via plugins binnen, met name Java en ActiveX.
Java is bijv. ook de achilleshiel van OS X.

Het feit dat IE zaken als css en html5 slechts deels ondersteund, is jammer maar wel begrijpelijk. Microsoft ondersteund geen onafgewerkte zaken en html5 is nog niet af net als css3.
Firefox en Chrome is ook niet alles.
Er is geen sprake van een "beste" browser. Overigens heb ik hier naast IE ook Firefox draaien, voor als IE bepaalde dingen niet kan. Dat is ook de reden dat ik ook niet kapot ben van IE. Maar het kan meer als Firefox met name tabbladen.

In 2008 was IE veiligste browser, in 2011 is dat Chrome en staat IE op de tweede plaats. Firefox de onveiligste. Dat zegt genoeg. En zo wisselt zich dat met de jaren af, hetgeen dus aantoont dat het allemaal kort bij elkaar ligt.
Greetings, Black Tiger
 
timk
Active X is enkel voor IE en Java ja dat klopt maar iemand met een gezond verstand kan malefide websites weigeren op OS X moet je namelijk altijd toestemming geven weet niet hoe dit bij windows zit. Ook al is het niet af dan moeten ze gewoon zeggen ja of nee en niet er tussen in zwengelen met halve support. HTML 5 en CSS 3 zijn in feiten gewoon klaar alleen nog niet benoemd tot de nieuwe standaard waardoor er nog altijd nieuwe functies bij zouden kunnen komen maar dat gebeurd gewoon niet.

Edit BT: onnodige quote verwijderd.
Gewijzigd door Black Tiger op 04-04-2012 17:36
 
Black Tiger
Ik heb effe de quote verwijderd, voor gewoon antwoorden kun je beter de antwoorden knop gebruiken, hele berichten quoten is sowieso not done eigenlijk.Wink

Quote

Active X is enkel voor IE

Correct, maar er zijn wel plugins voor Firefox en Chrome. Mijn stelling was echter dat de lekken meestal in de addons zitten en niet perse in de browser.
Flash player heeft er ook een tijd last van gehad, dus ook alle browsers.

Volgens de wiki's zijn css3 en html5 nog niet helemaal af dus daar ga ik ook van uit. Als er niets bij komt moeten ze er maar een standaard van maken, zolang dat niet gebeurt is het toch begrijpelijk dat Microsoft het niet geheel overneemt. Ondanks dat men (mijzelf inclusief) daar niet blij mee is.

Feit is in elk geval dat aantoonbaar de browsers kort bij elkaar liggen en men IE niet zomaar de slechtste en onveiligste browser kan noemen, hetgeen ook uit de testen naar voren komt.

Wat IE op bepaalde momenten wel onveiliger kan maken dan andere browsers is het feit dat MS steeds wacht tot patch-tuesday met het repareren van lekken.
Bij andere browsers zijn de fixes er over het algemeen sneller.
Greetings, Black Tiger
 
Zippo

Quote

Black Tiger schreef:@Zippo: Ondanks herinstallatie van de browser kan er toch nog altijd iets in het register niet lekker zitten.
Vandaar ook mijn tip om Microsoft Fix-it eens te proberen, dat is altijd nog een optie die je kunt proberen alvorens een verse install te doen.


Mijn instellingen staan goed! Maar toch krijg ik dit via Microsoft Fix it,

Quote


Active scripting is niet ingeschakeld

Deze website maakt gebruik van scripting om de browsing ervaring te verbeteren. Scripting is niet ingeschakeld in uw browser of uw browser ondersteunt geen scripting.
Om er voor te zorgen dat alle websites in de internetomgeving scripts kunnen uitvoeren, kunt u de volgende stappen volgen:

Windows Internet Explorer
(alle versies behalve Pocket Internet Explorer)
Opmerking Om scripting op alleen deze website toe te staan en om scripting uitgeschakeld te laten binnen de verdere internetomgeving, voeg deze website toe aan de Vertrouwde websites.1.In het menu Extra selecteert u Internetopties en kies vervolgens het tabblad Beveiliging.
2.Selecteer de zone Internet.
3.Als u de internetbeveiligingsinstellingen niet hoeft aan te passen klik dan voor Standaardniveau. Ga dan door met stap 4

Wanneer u de internetbeveiligingsinstellingen dient aan te passen, volg dan de volgende stappen:
a. Selecteer Aangepast niveau.
b. In het venster Beveiligingsinstellingen – Zone Internet klikt u Inschakelen voor Actief uitvoeren van scripts in de sectie Uitvoeren van scripts en sluit deze vensters.
4.Klik de button Terug om terug te keren naar de vorige pagina en klik vervolgens de button Vernieuwen om de scripts uit te voeren.


Alle beveiligingen uitgezet, maar bovenstaande melding blijft komen.

Dat Java en Javascript verschillend waren wist ik. Maar waar kan ik javascript opnieuw installeren of deinstalleren. Sun Java is wel te vinden, maar die moet ik dus net niet hebben.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
timk
Je virus scanner kan ook javascript blokkeren, of misschien een script blocker als plugin?

Javascript kan je niet instaleren, het is onderdeel van de browser het heeft niets met het systeem te maken.
 
Zippo
Nee ik had het eerder ook al getest met een volledig gedeinstalleerde firewall en anti virus.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
kobus1960
Oke, ga ik ook ff doorduwen vandaag. Je hebt op een moment wat binnen
gahaald wat je systeem verziekt heeft, punt. Ik geef je op een blaadje dat
je met een schone install klaar bent. Zeg nooit nooit, ik klooi zoveel dat ik
soms om de maand de boel opnieuw kan installeren. Dom? Ja, misschien wel,
maar ik leer er wal van. Gmail, data altijd apart, backups snelkoppelingen
staan hier altijd ergens anders. Kortom, met een uurtje nieuw systeem. Stress
 
Black Tiger
Je kunt voor de zekerheid eens Malwarebytes laten draaien, kan inderdaad goed zijn dat je wat binnengehaald hebt wat niet deugd.
Greetings, Black Tiger
 
Nicholas
Het laatste wat ik nog kan verzinnen is: Draai een register controle (cc-cleaner bijvoorbeeld.) Misschien een active-x probleem. Wel effe backup laten maken zodat instellinge terug gezet kunnen worden.

Sjonge jonge, ik zit hier op een computer te werken met een verbinding die lijkt op een bulletin board verbinding. Je weet wel, de oude BBS.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Zippo
De "offtopic" post hiernaartoe verplaatst. _nostalgie
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Javascript in IE9 werkt niet meer.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
helemaal niets meer Storing : 2 18-05-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Advertentie