obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
telefoonstoring
plmhopmans
sinds enkele dagen hebben wij op onze vaste telefoon dat wij
1. niet kunnen bellen, (geen signaal) in dat geval krijgt iemand die ons belt direkt onze voicemail.
2. wij wel kunnen bellen, in dat geval krijgt iemand die ons belt ons aan de lijn met op het display het nummer van iemand anders in een andere plaats. Als iemand dan het andere nummer belt, krijgt hij ons aan de lijn.
3. als iemand het andere nummer belt komt het voor dat hij wisselend ons danwel de eigenaar van het andere nummer aan de lijn krijgt.

wij hebben contact gezocht met de andere mensen die ons aangaven ook problemen met de telefoon te hebben.
intussen werden wij van het kastje naar de muur gestuurd voordat nu een monteur zal komen.
ons modum zou niet geregistreerd zijn. wij zouden dan ook geen internet moeten hebben. dat hebben we wel en betalen er ook voor heb geen verstand van techniek maar denk als 2 abonneenummers door elkaar lopen, de fout niet bij mij in huis kan liggen of???
 
Bitfreak
Het zou kunnen dat het ip adres 2 keer is uitgegeven of iets dergelijks,dit is niet iets waar u zelf iets aan kunt doen.
Ziggo inschakelen om het probleem te laten onderzoeken.

Aan Ziggo doorgeven welk telefoonnummer u momenteel krijgt al u iemand belt.

Waar komen mensen uit als ze u bellen?.
 
Zippo
Als het om een dubbel ip adres gaat kun je wel het volgende proberen. Zet het Ubee modem voor langere tijd uit, minimaal een uur.

Maak het Ubee eens stroomloos als er niemand van de diensten gebruik maakt, b.v. als je ergens op visite gaat.

In principe mag het uitgeven van 2 dezelfde ip adressen niet voorkomen, maar het kan zijn dat er iemand is die zijn ip adres overgenomen heeft van zijn modem bij de lan instellingen. Ondertussen is zijn kabelmodem van ip veranderd, maar gebruikt hij nog steeds het handmatig ingestelde ip adres.

Dit was tenminste mogelijk in de @home tijd met een motorola modem.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
plmhopmans
ik heb een cisco modem.
1. als mensen mijn nummer bellen krijgen ze direct mijn voice mail. mijn telefoon gaat niet over.
2. als mensen het andere abonneenr bellen krijgen ze ons aan de lijn in de uren van de dag dat onze telefoon het doet. anders krijgen ze de andere mensen aan de lijn. (steeds dezelfde.
het nr heb ik aan ziggo doorgegeven. daar is afgelopen donderdag al een monteur geweest hebben de mensen zelf mij bevestigd.
ik heb gevraagd teruggebeld te worden om uitleg wat het probleem kan zijn maar dat wordt geweigerd. en gezegd dat ik mijn kabels in huis moet vervangen, dat helpt niet om begrip te houden.
het vreemde is dat voordat ik "alles in een" ik dit probleem niet had. Nu U spreekt over IP adres
begrijp ik dat dat mogelijk een oorzaak is.
zou een uur uitzetten van modem kunnen helpen of kan ik beter op monteur wachten?
probleem is dat ziggo komt als zij tijd hebben. urgentie kan niet besproken worden.
hoor graag uw idee
 
Zippo
Uitzetten kan nooit kwaad. Ziggo hanteert dynamische ip adressen, ze veranderen zelden. Vandaar dat gebruikers ze als statisch ervaren.

Afgelopen week zelf nog een gekke telefoonstoring gehad. Men hoorde ons niet. Van alles geprobeerd, maar uiteindelijk bleek het probleem bij het basisstation van de telefoon te liggen. Deze even stroomloos gemaakt en het probleem was over.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
MisterSenseo
Ik adviseer altijd om modem en telefoonbasis een hele nacht uitzetten.
Maar dan niet handmatig uitzetten maar de adapters uit het stopcontact halen, gewoon terwijl ze aan staan.
Dan als eerste je modem aan en geheel laten starten ( ongeveer 3 minuten ) en daarna je telefoonbasis.
Blijft het probleem aanhouden dan is een bewezen werkende tip om het hele zaakje ( modem en telefoonbasis ) op een tijdklok zetten en op een tijd dat niemand gebruik maakt van de diensten ( zeg 's nachts om 4 uur of zo... ) minstens een haf uur uit.
Punt 1 heb je altijd een "vers" modem, dus lekker snel, ten 2e heb je veel minder last van kans op storingen.
Het is een bekend probleem bij zowel Cisco als Ubee wifi modem, men is ermee bezig maar zolang er geen definitieve oplossing is, is een tijdklok een bewezen werkende oplossing...Wink

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Monteur_kees
@ plmhopmans



Kun je even via een PB je postcode en huisnummer sturen
dan zal ik even kijken of ik iets vreemds kan ontdekken,

Gr, Piotje




edit aan: plmhopmans

Automatisch samengevoegd met vorige post op: april 09 2012 22:10:17:
geachte heer/mevrouw,

U heeft een persoonlijk bericht
Gewijzigd door Monteur_kees op 09-04-2012 22:10
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
plmhopmans

Quote

Zippo schreef:

Uitzetten kan nooit kwaad. Ziggo hanteert dynamische ip adressen, ze veranderen zelden. Vandaar dat gebruikers ze als statisch ervaren.

Afgelopen week zelf nog een gekke telefoonstoring gehad. Men hoorde ons niet. Van alles geprobeerd, maar uiteindelijk bleek het probleem bij het basisstation van de telefoon te liggen. Deze even stroomloos gemaakt en het probleem was over.


Automatisch samengevoegd met vorige post op: april 11 2012 14:06:33:
ik wil piotje even bedanken. storing is verlopen door je collega vanmorgen. modem is vervangen en we hebben weer telefoon.

gr

pieter

p.s. deze manier van communiceren was oplossingsgericht. begrip geven is begrip krijgen
Gewijzigd door plmhopmans op 11-04-2012 14:06
 
MisterSenseo
Kijk en met deze feedback zijn we blij, hier doen we het voor !
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Monteur_kees
@ Plmhopmans

Ik heb de monteur die bij u geweest is, nog gebelt
deze vertelde idd dat het opgelost is

Graag gedaan Smile
en bedankt voor de feedback
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'telefoonstoring', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nog steeds telefoonstoring 4102 Storing : 3 06-11-2012
telefoonstoring Algemeen : 4 22-05-2012
ziggo telefoonstoring Storing : 13 22-05-2012
Telefoonstoring klantenservice Ziggo Storing : 2 20-12-2011
Grote telefoonstoring Ziggo en Zeelandnet Algemeen : 4 23-07-2009
Advertentie