obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
FTP & SSH verbindingen timeout op de achtergrond
BlackHawkRob
Hey allen,

Ik heb een tijd terug al gebeld met de technische afdeling van Ziggo (kostte me weer klauwen vol met geld) maar zij snappen het ook niet.

Mijn probleem is als volgt;

Als ik via PuttY een SSH verbinding open, en niets doe, dan na een minuut of 3 wordt de verbinding verbroken. Het lijkt mn router / modem te zijn, want putty krijgt geen melding. Scherm staat vast, ik probeer iets in te typen, putty loopt vast.

Zelfde probleem met mijn FTP. Als ik via FileZilla of NPPFTP (Notepad ++ plugin) een FTP verbinding open, en hem langer dan een minuut of 3 niet gebruik, dan ineens is mn sessie inactief. De software wordt niet verteld dat de verbinding is gesloopt, dus als ik iets wil uploaden blijft ie 30 seconden op uploaden hangen totdat hij erachter komt dat de server niet meer reageert.

Dit probleem heb ik met al mijn PC's thuis, maar als ik mn laptop mee neem naar mn werk heb ik het niet.

Kent iemand dit probleem en weet iemand een oplossing?

Daarnaast vind ik het overigens ronduit debiel dat ik mijn SMTP poort op die van ziggo moet zetten. Elke keer als ik thuis kom al mijn 7 email accounts weer omgooien naar smtp.ziggo.nl .... Ik vind het echt ontiegelijk irritant! Helpen doen ze ook niet echt bij de technische dienst.....

Mijn firmware versie van mn ubee baggerding is 9.9.2008 en de hardware 3.9.2 .

Ik hoop dat iemand me kan helpen!
 
Nicholas
Volgens mij kun je in Putty Keep Alive messages sturen (bij instellingen "connections" Dit zou je op 120 ofzo kunnen zetten.) En daarna dit als profiel opslaan (bij sessions.) Dan hoef je het niet iedere keer in te stellen.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
BlackHawkRob
Oke, dat zou dan via een lelijke omweg mijn SSH problemen oplossen. Nu zit ik eigenlijk nog met de belangrijkste, FTP. Hoe zou ik dat doen? Daar de timeout aanpassen hielp niet.
 
Nicholas

Quote

BlackHawkRob schreef:

Oke, dat zou dan via een lelijke omweg mijn SSH problemen oplossen.


Oh, dank je wel. Ik vond het eerlijk gezegd wel een eenvoudige doch effectieve manier. Maar goed, smaken verschillen natuurlijk. Cool
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
BlackHawkRob
Oh, mn Putty werkt nu niet - mn FileZilla wel (ivm NOOP commands, de keepalive)
 
kezeltje

Quote

BlackHawkRob schreef:

Hey allen,


Daarnaast vind ik het overigens ronduit debiel dat ik mijn SMTP poort op die van ziggo moet zetten. Elke keer als ik thuis kom al mijn 7 email accounts weer omgooien naar smtp.ziggo.nl .... Ik vind het echt ontiegelijk irritant! Helpen doen ze ook niet echt bij de technische dienst.....

Mijn firmware versie van mn ubee baggerding is 9.9.2008 en de hardware 3.9.2 .

Ik hoop dat iemand me kan helpen!


Volgens mij ben je niet verplicht om de SMTP-server van ziggo te gebruiken.
Ik verstuur mijn mail via SMTP van mijn hosting-provider.
gaat prima.

Jan
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
BlackHawkRob
Nou, ik denk het wel. Ik krijg allemaal fouten als ik via SMTP verzend en die tutjes bij de informatiebalie zeggen ook dat het moet...
 
Zippo
Voor SMTP kun je poort 587 gebruiken, tenminste als je zelf een smtp server hebt.

Sluit wat betreft je keepalive verhaal uit dat het aan je router of firewall ligt.
Hier met een Ubee evm3200 Putty en Total Commander als ftp programma totaal geen problemen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger

Quote

Ik verstuur mijn mail via SMTP van mijn hosting-provider.

Dan is gebruik je daar ook een aparte poort en niet poort 25.
Of je behoort tot de zeer beperkte groep gelukkigen waarbij dit wel lukt. Maar die groep is echt maar enorm beperkt. Een bepaalde range die ze volgens mij vergeten zijn dicht te zetten. Standaard is bij elke Ziggo abo met niet-zakelijke accounts de uitgaande smpt poort 25 beperkt tot die van Ziggo zelf.

Bij Ziggo heb je 2 keuzes.
Ofwel je gebruikt de smtp van Ziggo, ofwel je gebruikt een smtp op een andere poort zoals bijv. poort 587 of poort 465 (niet officiele ssl poort).

@BlackhawkRob: Ik had exact hetzelfde probleem sinds ik bij Ziggo kwam. Er werd wel gezegd dat dit niet aan Ziggo zou liggen, maar daar ligt het wel degelijk aan. Jouw verhaal bevestigd me dat.
Alleen werk ik met Securecrt, en soms vallen de verbindingen zelfs weg als je off-focus gaat, dus bijv. even (nog niet eens 3 minuten) een browservenster open hebt.

Anyway. Bij Putty is dat ook op te lossen net als bij SecureCrt door de keepalive aan te zetten.
Dit zit bij Putty onder Connection onderaan.
Seconds between keep alive moet je daar ook even aanzetten, die zou ik op 30 of 60 zetten.
En dan helemaal onderaan "enable tcp keep alives" aanvinken.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FTP & SSH verbindingen timeout op de achtergrond', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
wegvallende verbindingen op Cisco EPC3928AD Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 23-10-2013
Teveel verbindingen? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 7 19-07-2012
Advertentie