obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo niet consequent ? .... Netgear W3500v2
Hanneman81
Ls,

Ik heb reeds 2 jaar Ziggo internet zonder problemen en volle snelheid op wifi. Sinds de recente snelheidsverhoging is het via wifi hopeloos.

Ik heb alles al geprobeert van resetten tot andere kanalen en mode kiezen, ook heb ik gistere een nieuwe laptop gekocht
maar ook dit helpt niet.

Via de kabel aangesloten aan mijn Netgear W3500v2 haal ik gewoon 50mbit. Via wifi 300mbs (reeds 2 jaar op deze stand prima) haal ik
sinds de dag van de snelheidsverhoging nog maar max 3 MB en hapert de verbinding enorm. Op 145 mbs heb ik hetzelfde probleem.
En op 54mbs doet internet het prima echter haal ik maar een snelheid van max 25mbit download, maar hier betaal ik natuurlijk niet voor.

Nu lees ik op internet dat Ziggo het probleem erkent bij enkele bellers en deze kregen een ander modem opgestuurd. Dus ik bellen en
samen met de helpdesk een aantal resets en instellingen gedaan maar bracht niets. Daarop krijg ik het antwoord .. ja meneer, hier houdt
mijn handleiding op ik kan niets meer doen. Met mijn antwoord dat ik op internet gelezen heb dat Ziggo het probleem erkent bij enkele bellers
en ze een nieuwe router hebben gekregen kon deze meneer niets doen.

Ziggo is dus niet consequent in oplossingen of niet alle technici zijn op de hoogte van veel voorkomende problemen rondom ziggo hardware.

Dit kan toch niet !! of zie ik dit verkeerd ?

Mvg,

HvS
 
Black Tiger

Quote

Dit kan toch niet !! of zie ik dit verkeerd?

Het zou kunnen dat je het verkeerd ziet, dat ligt er aan.
Als jij de wifi via je Netgear doet, dan kan Ziggo daar verder niets aan doen.

Als sommige andere klanten een ander modem hebben opgestuurd gekregen, dan zijn dat vrijwel zeker mensen geweest die een modem/router hadden van Ziggo. Dus een modem met ingebouwde wifi van Ziggo zelf.

Maar de Netgear is een eigen router van jezelf, dus het is logisch dat Ziggo voor een probleem van de Netgear, geen nieuw modem gaat sturen.
Dus in zoverre is dat wel consequent.

Als ik tenminste je verhaal goed begrepen heb en je niet zelf ook een wifi modem van Ziggo hebt.

Sommige routers kunnen die nieuwe snelheid niet aan, sommigen -nog- niet. In het laatste geval kan dat wel eens verbeteren door een firmware update.
In jouw geval zou ik even op zoek gaan of er een firmware update te krijgen is voor je Netgear router en zoja, deze updaten.
Best kans dat het dan beter gaat. Maar het kan natuurlijk ook andere oorzaken hebben.
Greetings, Black Tiger
 
Nicholas

Quote

Black Tiger schreef:

Sommige routers kunnen die nieuwe snelheid niet aan, sommigen -nog- niet. In het laatste geval kan dat wel eens verbeteren door een firmware update.
.


Daar zat ik net ook aan te denken. Want in principe is het probleem opgetreden toen de snelheid is verhoogd. Overige omstandigheden zijn hetzelfde gebleven.

Laatste firmware is 1.2.2.28
http://support.netgear.com/app/answer...a_id/17268
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Hanneman81
Beste,

Ik heb destijds het Ziggo alles-in-1 pakket ontvangen en daarbij via Ziggo het ubee modem en deze Netgaer router ontvangen.
Als ik de router zelf had gekocht dan was het inderdaad een ander verhaal. Het gaat mij erom dat ik een pakket kocht wat destijds
aangeboden werdt om het alles-in-1 plus pakket tot de volle snelheid te kunnen benutten ( dit is ook altijd prima gegaan ) echter
precies na de snelheidsverhoging krijg ik problemen, dit kan geen toeval zijn. Ik vind het prima dat Ziggo de snelheid opvoert
echter moet ik daar geen nieuwe apparatuur voor hoeven te kopen om minstens mijn normale "oude" snelheid te kunnen halen
zonder haperingen.

Firmware update schijnt niet te gana omdat Ziggo dit onmogelijk heeft gemaakt bij de door hun verstrekte routers.

Gr HvS
Gewijzigd door Hanneman81 op 20-04-2012 22:43
 
Nicholas
Ik heb het net even opgezocht. Is al een wat gedateerde router volgens mij (met zo'n USB dongel.) U hebt in mijn ogen gelijk dat u verwacht dan een andere router te krijgen.

En dat moet ook geen probleem zijn. Gewoon nog een keer bellen of evt. via Twitter of hier een prive berichtje sturen aan ziggo webcare medewerkers. Die komen zo af en toe eens langs in het forum.

Maar dit is alleen mijn mening natuurlijk. Kan zijn dat er eerst een monteur langs moet komen om het probleem zelf vast te stellen.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Hanneman81
Ik nodig bij deze de webcare medewerkers van Ziggo uit om mij een bevredigend antwoord te geven !!!! en niet
van : hier houdt mijn handleiding op ...... pffff dat is toch geen antwoord man Mad
 
Black Tiger
Ik heb eens zo'n Netgear router die Ziggo zelf leverde in mijn handen gehad, maar kon daar gewoon firmware updates op uitvoeren.
Het is wel zo dat deze apparaten relatief lang geleden geleverd werden en de garantie inmiddels verstreken is. Verder was dat koopapparatuur en geen leenapparatuur zoals dat nu het geval is.

Vandaar dat ik in tegenstelling tot Nicholas nog steeds de mening ben toegedaan dat Ziggo correct gehandeld heeft.
Van de andere kant mag je wel enigszins verwachten dat je met de oude apparatuur als die nog goed werkte voor de verhoging, je oude snelheid nog halen kunt.
Ik durf alleen niet met zekerheid te stellen hoe dat verder met draadloos zit, of dat zo'n negatieve invloed kan hebben.
Indien de snelheid met bekabeld netwerk gehaald wordt, dan is het eigenlijk in orde. Want je mag ook verwachten dat men met de tijd meegaat.

Als je windows xp gekocht hebt en je moet nu windows 7 kopen om met de tijd mee te gaan, dan is er ook apparatuur die nieuw gekocht moet worden omdat het niet meer werkt met windows 7.

Maar het is misschien wel mogelijk om met Ziggo te bellen en tot een overeenstemming te komen om bijv. een nieuw leenmodem met wifi te krijgen zonder bijbebetaling maar misschien wel met een jaar verlenging van het contract.
Want als je die Netgear nog hebt, heb je wellicht ook nog dat modem wat toen meegeleverd werd i.p.v. de huidige nieuwere Ubee modellen. Een bellen en overleggen kan misschien inderdaad helpen.
Greetings, Black Tiger
 
Hanneman81

Quote

Black Tiger schreef:


Als je windows xp gekocht hebt en je moet nu windows 7 kopen om met de tijd mee te gaan, dan is er ook apparatuur die nieuw gekocht moet worden omdat het niet meer werkt met windows 7.


Dit is natuurlijk onzin. Ik wil gewoon minstens mijn oude kwaliteit internet kunnen ontvangen met mijn apparatuur van pas 2 jaar oud. Ik heb niet gevraagd voor snelheidsverhoging.

Ik kan trouwens volgende maand Ziggo opzeggen .......... als ik ziggo opzeg, kan ik daarna me weer direct abboneren en krijg ik een modem en router gratis in bruikleen ?
Gewijzigd door Hanneman81 op 20-04-2012 23:48
 
Black Tiger
Pas 2 jaar? Gaven ze 2 jaar geleden nog Netgears uit?

Oke, als dat het geval is dan is mijn verhaal niet van toepassing. Ik dacht dat ze veel langer geleden al geen Netgears meer uitgaven, mijn vergissing.
Ik ben echter bang dat ze geen garantie geven op draadloze snelheden en dat ze zullen vragen om te zien hoe het bekabeld werkt.

Bij opzegging heb je een maand opzegtermijn. Theoretisch kun je jezelf dan weer voor de maand daarna opgeven. Da's theoretisch, ik heb niet nagekeken of er een clausule bestaat die zorgt dat dit niet zo snel kan of dat de AV ergens aangeeft dat ze in zo'n geval mogen weigeren, da's me niet bekend.

Maar mocht je dat doen krijg je geen modem en router meer in bruikleen doch alleen een modem. Voor een draadloos modem betaal je extra, feitelijk is dat dan een modem-router met wifi.
Tenzij er toevallig een actie is op dat moment waarbij het draadloze modem gratis wordt meegeleverd in bruikleen.
Ze leveren geen losse routers meer erbij. Kun je wel los bestellen, kost 99 euro.
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960

Quote

Pas 2 jaar? Gaven ze 2 jaar geleden nog Netgears uit?


Een jaar geleden zelfs nog, Bij het alles in 1 basis pakket.
Met die snelheden een prima routertje. WiFi is ie echter niet
geweldig. Het wordt ook drukker en drukker. Daar ligt vaak
het probleem. Iedereen heeft WiFi.

Voorbeeld, ik heb even met inSSIDer (klik) gekeken, hier in huis.
Even laten zoeken, paar minuten, 24 stuks WiFi netwerken.
Dat gaat elkaar bijten, is ook al voorspelt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo niet consequent ? .... Netgear W3500v2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Advertentie