obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Deel je ervaring!
 Onderwerp afdrukken
HUMAX UR-FOX-C
johan11941
Hallo, sinds vanmiddag een ontvanger een HUMAX IR-FOX-C, geinstalleerd werkt wel goed, maar toch nog een vragen, de Scartkabel heeft een Gele en zwarte steker, maakt dat nog uit waar die moet, na installatie krijg ik steeds een menu in beeld van > HDTV monitor < komt regelmatig in beeld een paar tellen, is dit weg te krijgen of moet ik ergens op instellen.
joan1276

Automatisch samengevoegd met vorige post op: april 26 2012 14:22:37:
Probleem opgelost, het zat in mijn TV zelf, opnieuw geïnstalleerd en een andere scartkabel en nu is het weg, maar nu een andere vraag, op 2 TV's allebei op de digitale zenders een vertraging afzonderlijk , is daar een truc voor om het geluid het zelfde te krijgen ?
johan1276
Gewijzigd door johan11941 op 26-04-2012 14:22
 
kobus1960
Je bedoelt beide TV's 100% synchroon met elkaar?
Dat gaat niet werken. De toestellen zijn niet gelijk, de kabels niet,
de modules niet enz enz.

Bij een TV winkel doen ze dat met een peperdure switch, en ook daar
werkt het geluid niet 100% synchroon over alle TV's. Vandaar dat er
altijd maar 1 TV met geluid aan staat.
 
johan11941
Bedankt voor je reactie, maar toen ze allebei op analoog waren waren ze bijna het zelfde, vandaar dat ik nu ook digitaal genomen heb, allebei de TV's zijn van Samsung
 
kobus1960
Bijna hetzelfde, en geen 100% gelijke toestellen/omstandigheden.
 
johan11941
Hierbij was het niet storend het verschil was toen bijna 1 seconden maar nu is het wel zo'n 4 sec, daarom dacht ik ook bij Digitaal het zelfde zou zijn via de kabel, met de computer kan ik dat wel begrijpen maar allebei op de zelfde kabel uitgang vandaar deze gedachten.
 
kobus1960
Ik snap de gedachte gang, maar helaas, het gaat niet op.
Heb even getest hier, en hier hangt ook nog een Tratec versterker.

1 x Digitaal HD Sony met module.
1 x Digitaal HD Samsung met Samsung decoder.
1 x Analoog op PC met PCIE Hauppage.
1 x Digitenne op Philips oude LCD.

Digitale spul 2 seconden verschil.
Digitaal met analoog 3 seconden verschil.
Digitaal met Digitenne 6 seconden verschil, staat ook los van elkaar.
 
MisterSenseo

Quote

johan1276 schreef:
maar nu is het wel zo'n 4 sec.........

Die 4 sec zit hem in digitaal en HD..........de ene staat "normaal" digitaal en de ander HD.......dat verschil had ik hier ook, de ene tv via een decoder HD en de ander via de gewone kabel digitaal, daar zit inderdaad 4 sec verschil in........Wink
Je kunt ze pas vrijwel synchroon krijgen als zowel de tv als de decoder identiek zijn, zoals Kobus al zei.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
johan11941
Nog even een reactie, ik zit net te kijken op ëën (Belië) en deze loopt bijna gelijk met elkaar, dus het zit gewoon aan de uitzendingen of aan de instelling van het land.
 
kobus1960

Quote

johan1276 schreef:

Nog even een reactie, ik zit net te kijken op ëën (Belië) en deze loopt bijna gelijk met elkaar, dus het zit gewoon aan de uitzendingen of aan de instelling van het land.


Oke, opgelost, daar is niets aan te veranderen. Helpless
 
johan11941
Hoi ik heb nog een vraag, de uitzengingen Bijv. ARD-ZDF krijg ik geen geluid , hoe krijg ik hier geluid op , de rest van de zenders wel en dat zijn nu net mijn zenders waar ik graag naar kijk, hoe krijg ik wel geluid ?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HUMAX UR-FOX-C', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Humax IHDR 5500C Geen signaal Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 14-07-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
Humax Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 12-01-2017
Humax IR-FOX C Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 5 14-10-2016
Humax ir5200C geeft op 80 % kanalen geen geluid Algemeen : 2 25-09-2016
Advertentie