obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Ubee modem en Airport Express WDS
MrJvG
Hallo,

Na tig uren Google te hebben ingezet en hier te hebben gezocht ben ik er nog steeds niet uit;

Ik heb een Ubee modem waarvan het wifi signaal niet in heel het huis optimaal is.
Ik wil het wifi signaal uitbreiden via een Apple Airport Express.
Echter loop ik tegen problemen aan.
Ik krijg de foutmelding dat de Apple Airport Express geen verbinding met het internet kan maken omdat het Ubee modem/router geen Apple product is en ik daardoor niet van WDS gebruik kan maken.
Volgens mij heb ik de Apple Airport Express goed ingesteld, ook heb ik in de instellingen van het Ubee moden/router het mac adres toegevoegd bij bridging en deze optie aangezet (dat is het toch het enige wat aangepast moet worden in de Ubee instellingen?).
Ook de melding dat het IP-adres niet klopt.

Als het bovenstaande niet mogelijk is heb ik ook nog een andere optie;
Ik heb van Ziggo 2 wifi Ubee modems/routers gekregen. Netjes gebeld dat ze er 2 hebben opgestuurd en ik niet de moeite wilde nemen om het pakketje af te geven bij een postkantoor maar Ziggo het maar op moest laten halen (sorry), dat wilde Ziggo echter niet en ik mocht de 2de modem gewoon houden.

Is het mogelijk dat ik een 2de Ubee modem/router in het huis plaatst en deze dan gebruik om mijn huidige wifi netwerk uit te breiden?

Hopelijk kan iemand me helpen.

Alvast ontzettend bedankt!
 
kobus1960
Volgens mij niet, aangezien hier het een modem/router betreft.
Een AAE zou toch gewoon moeten werken via LAN. Raar dit.
Hoop even dat hier een appel gebruiker reageert, interessant weer dit! Helpless
 
MrJvG
Via lan werkt het wel inderdaad, maar ik wil
het via wifi aan de gang krijgen.
 
Nicholas
Heb je de airport als eens een reset gegeven ?

Quote

Ook de melding dat het IP-adres niet klopt
Daar zit hem dus het probleem. Iets fout ingesteld vermoed ik, weet zelf zo gauw even niet want maar
er komen vast nog wel wat deskundigen langs hier vandaag.
Gewijzigd door Nicholas op 29-04-2012 11:54
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
MrJvG
Ja al meerdere keren alles opnieuw ingesteld.
Hierbij screenshots van de foutmeldingen;

https://www.dropbox.com/s/wdpvazvft7i...error1.jpg
https://www.dropbox.com/s/r3giympie2l...error2.jpg
 
kobus1960
WDS werkt alleen met AAE's onderling volgens mij, als ik dit (klik) goed lees.

Toevoeging, je zou dus een accespoint moeten hebben die als range extender gebruikt kan worden.
Gewijzigd door kobus1960 op 29-04-2012 12:28
 
Nicholas
Even een vraagje tussendoor hoor: je probeert toch niet toevallig verbinding te maken met het draadloze signaal van de ubee he (met het idee om dat signaal te versterken ofzo ?)
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
kobus1960
@Nicholas, zelfde gedacht Grin
 
Nicholas
Grin Ja, was net iets later dan jij. Wink
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
MrJvG
Is dat niet mogelijk dan?
Ik ben geen spe erin, maar ik denk dat de Airport Express beter achterwegen kan laten.

Is het niet handiger om de 2de Ubee die ik heb in te stellen als repeater van het wifi netwerk? Ik kan toch een router achter een router plaatsen? Welke instellingen moet ik dan aanpassen in de 2de Ubee router?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee modem en Airport Express WDS', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
Advertentie