obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Nieuw Ziggo Wifi-Modem
Justin23
Ik krijg deze week een nieuw modem van Ziggo en dat zal een Wifi-modem zijn. Ik zie op de site dat ze er 2 hebben enwel één van Cisco en één van Ubee.
Welke het wordt weet ik nog niet. Wat is jullie ervaring over deze modems en waar moet ik op letten bij het aansluiten.
Ik heb 1 PC bekabeld, 1 Media Center PC bekabeld, 1 laptop draadloos, 1 Nintendo Wii draadloos, 1 Brother wifi printer draadloos en 2 Android telefoons draadloos.
De PC's en de Laptop hebben allemaal Win 7 Home Premium en zijn via een Netwerk met elkaar verbonden.
Ik doe veel Films en spellen downloaden via Nieuwsgroepen.
Gewijzigd door Justin23 op 01-05-2012 19:56
 
Nicholas
Heb zelf een Ubee Wifi. Simpele configuratie met een bedrade PC en een bedrade netwerkprinter en een draadloze laptop. Werkt gewoon goed bij mij.
Maar ik moet erbij zeggen dat de laptop nog geen 5 meter van het modem staat.

Er zijn legio klachten m.b.t. het draadloze bereik van de ubee wifi. Dus daar zal je wel eens tegenaan kunnen lopen. En de cache van het modem schijnt nogal eens vol te lopen. Dan mot de stekker er even uit. Heb er zelf geen last van overigens.

Nieuwsgroepen van ziggo zijn niet best. De verbinding dan (en incompletes). Dus als je veel download dan kun je beter een payserver nemen.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Justin23
Downloaden doe ik met Spotnet via Eweka.
Zijn de standaard instellingen van het modem goed of moet ik daar nog wat aanpassingen doen?

Quote

Nicholas schreef:

Heb zelf een Ubee Wifi. Simpele configuratie met een bedrade PC en een bedrade netwerkprinter en een draadloze laptop. Werkt gewoon goed bij mij.
Maar ik moet erbij zeggen dat de laptop nog geen 5 meter van het modem staat.

Er zijn legio klachten m.b.t. het draadloze bereik van de ubee wifi. Dus daar zal je wel eens tegenaan kunnen lopen. En de cache van het modem schijnt nogal eens vol te lopen. Dan mot de stekker er even uit. Heb er zelf geen last van overigens.

Nieuwsgroepen van ziggo zijn niet best. De verbinding dan (en incompletes). Dus als je veel download dan kun je beter een payserver nemen.
 
Nicholas
Het enige wat ik zelf aangepast heb is:

* Het wifi kanaal (gezien de netwerksituatie in de buurt.)
* Draadloze beveiliging zelf ingesteld (i.p.v. WPS met pincode)
* Mac adres filtering ingesteld
* Standaard ww login aangepast

Had dus allemaal te maken met beveiliging (behalve wifikanaal) . Maar is dus niet noodzakelijk. ik zou eerst kijken of alles met standaard instellingen goed werkt en dan later pas gaan klooien met instellingen.

Gelukkig werk je met windows 7, gaat allemaal wel werken met elkaar.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
kobus1960
Ja, gewoon de installatie handleiding volgen en het werkt.
Enige waar je ven tegenaan kan lopen is het WiFi kanaal op dat moment.
Maar die is snel aan te passen aan jouw omgeving.
 
Justin23
Ik werk nu met een Netgear router en moet zeggen alles draait geweldig.
Maar omdat waarschijnlijk mijn modem kapot is krijg ik een nieuwe.
Dus dat wordt weer alles opnieuw instellen.
Kan ik ook computers een vast ip-adres geven i.v.m poorten openen?
Moet Ik kiezen voor 2.4GHz of 5GHz?
 
Nicholas
Wifi: Gewoon standaard laten staan. Kijken hoe dat het werkt.

Vaste ip adressen enzo is geen probleem. Kun je allemaal instellen.

Maar voordat ik nu alle mogelijkheden ga noemen: op ziggo site staan hele mooie geavanceerde handleidingen waarin precies alles in staat (waarom kom ik daar nou pas op. Grin)

Dan kun je je alvast inlezen. Cool
https://www.ziggo.nl/#help/handleidin.../internet/
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Justin23

Quote

Nicholas schreef:

Wifi: Gewoon standaard laten staan. Kijken hoe dat het werkt.

Vaste ip adressen enzo is geen probleem. Kun je allemaal instellen.

Maar voordat ik nu alle mogelijkheden ga noemen: op ziggo site staan hele mooie geavanceerde handleidingen waarin precies alles in staat (waarom kom ik daar nou pas op. Grin)

Dan kun je je alvast inlezen. Cool
https://www.ziggo.nl/#help/handleidin.../internet/


Hallo Nicholas

Deze heb ik al gelezen, maar dat zijn meestal de standaard handleidingen.
Meestal weten de ervaren gebruikers meer over deze dingen en betere instellingen.
Ik ben benieuwd want door al die negatieve berichten over dat Ubee modem weet ik niet of ik er op vooruit ga.
 
kobus1960
En blijf op 2,4 Ghz, het WiFi bereik van de Ubee is niet heel geweldig.
Overigens is het wel zo dat mensen hier niet de loftrompet komen
uitsteken over dit modem. Hier komen mensen met problemen, dat
zijn er verhoudingsgewijs weinig. Eigenschap van forums dus. Helpless
 
Justin23

Quote

kobus1960 schreef:

En blijf op 2,4 Ghz, het WiFi bereik van de Ubee is niet heel geweldig.
Overigens is het wel zo dat mensen hier niet de loftrompet komen
uitsteken over dit modem. Hier komen mensen met problemen, dat
zijn er verhoudingsgewijs weinig. Eigenschap van forums dus. Helpless


Hallo Kobus1960.

Die instellingen die onder jou berichten staan:

Voor het nieuwe Ubee EVW WiFi-modem kun je volgens 1.Gateway Setup
en 2.Gateway DHCP en 3.Wireless Radio de beste standaard instellingen
verkrijgen om je verbinding stabiel op te zetten...

Moet ik dat soort dingen veranderen?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuw Ziggo Wifi-Modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
Advertentie