obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
al 5 mnd geen automatische afshrijving meer
McBeukie
Goedendag allemaal , ik heb een vraagje. Ik heb sinds januari 2012 al geen factuur meer van Ziggo gehad , terwijl het normaal altijd werd afgeschreven. Bij Ziggo schijnt het probleem bekend te zijn , ik heb een brief gehad , dat ze een probleem hebben en ik ik heb er al 2 x over gebeld. Maar schijnbaar kunnen ze het maar niet opgelost krijgen. Ben benieuwd of ze straks zonder enig overleg in 1 x de hele achterstand afschrijven?? Dat wordt dan een duur maandje.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben.
Met Vriendelijke Groet

McBeukie

Smile
 
MisterSenseo
Je gaat toch geen 5 maanden zitten wachten ?
Stort in elk geval zelf het bedrag van je abonnement, en als dan alles in 1 keer geïncasseerd wordt, heb je alleen de extra kosten zoals telefoon erbij.
Ik zou dat volhouden tot Ziggo zelf weer gaat incasseren.
Stel je voor dat zij het lek pas over 14 maanden boven hebben !
Ik moet er niet aan denken.........zelf storten rond de 27e van de maand,dan kun je nooit voor enorme verrassingen komen te staan.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
McBeukie
mmmm 14 x 52 euries tja dan loopt het wel op .. Ik geef ze nog twee maanden de tijd en dan ga ik idd wel geld overmaken anders wordt het zoveel ineens. maar ik blijf het vreemd vinden dat ze zo lang over een probleem doen..
Met Vriendelijke Groet

McBeukie

Smile
 
BMP
Ik zou niets overmaken, het is een probleem bij Ziggo en niet bij jou, ik zou wel de abbo gelden wegzetten op een spaarrekening. Cool
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
MisterSenseo

Quote

BMP schreef:

Ik zou niets overmaken, het is een probleem bij Ziggo en niet bij jou, ik zou wel de abbo gelden wegzetten op een spaarrekening. Cool


Natuurlijk niet, dat Ziggo nu in gebreke blijft is deel 1 maar door niet te betalen word je zelf wanbetaler.
Je gaat aan het kortste eind trekken, gewoon in ieder geval je abonnementsgeld zelf storten dan kunnen ze je niks maken !
Ik heb het eens met een verzekeringsmaatschappij meegemaakt, ze gaven hun fout toe na 9 maanden, het bleek een computerfout te zijn, maar ik stond direct bij BKR aangemeld !
Ik heb het geprobeerd aan te vechten, ik had geen poot om op te staan, ik had zelf dat geld moeten storten, incasseren is een service, je hebt normaal gesproken zelf voor de betaling zorg te dragen.
Maak jezelf niks wijs, je bent de zwakste schakel, stort zelf je abonnementsgeld en de rest kun je pas betalen als de factuur er is en dat kun je aantonen, dus dat kun je niet betalen.
Ik heb niet al teveel verstand van wetten en regels maar dit heb ik uit eigen ervaring........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
BMP
Als je het zelf al een aantal keren aangekaart hebt, en ze doen er niets mee dan is het hun eigen probleem , ze willen alleen incasso ze komen vanzelf wel een keer Grin

Straks maak je het over en dan gaan ze ook nog eens via de incasso, zit je met een dubbele rekening.

wellicht is advies van webcare benodigd Cool
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Nicholas
Ik weet bijna zeker dat je gewoon moet betalen. Je hebt namelijk een contractuele verplichting en de dienst wordt gewoon geleverd. Als Ziggo nu vijf jaar wacht, ja dan hoef je niet meer te betalen (verjaring.) Maar zo lang zal het wel niet duren Cool

Hieronder een artikeltje m.b.t. wet rondom verjaring

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog....sp?id=2401
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Black Tiger
Inderdaad Nicholas, zo ligt het.

Quote

Natuurlijk niet, dat Ziggo nu in gebreke blijft is deel 1 maar door niet te betalen word je zelf wanbetaler.

Juridisch zit je fout met deze uitspraak. Ziggo blijft namelijk niet in gebreke aangezien ze de dienst(en) die je afneemt (TV, Internet, telefonie evt.) wel leveren.
Automatische incasso wordt wel gevraagd maar is geen dienst in die zin.

Er is dus wel sprake van een probleem, maar geen sprake van in gebreke blijven van hun kant.
Oftwel, juridisch ben je gewoon betalingsplichtig. Vervolgens kun je gewoon zelf handmatig het geld overmaken naar hun bankrekening met het juiste kenmerk.

Aangezien jij betalingsplichtig bent, is het ook aan jou om contact op te nemen met Ziggo om te vragen hoe het beste handmatig kan worden overgeboekt zodat alles toch goed gaat.

Als ze daar geen antwoord of hebben of zelf zeggen maar even te wachten, dan kun je het bedrag inderdaad het beste even apart houden, maar ik zou ze dan wel zeggen dat ze geen recht hebben op de wettelijke rente die dan evt. kan ontstaan, vanwege het feit dat ze zelf geen gelegenheid tot betaling geven.
Greetings, Black Tiger
 
McBeukie
Tja ik ga ze nog wel een keer bellen, het geld is geen probleem , maar ik heb ook geen zin in gezeur. Ik heb wel een brief van Ziggo waarin staat dat zij een probleem hebben en dat ze zelf aangeven wanneer en hoe ze het geld incasseren..Maar misschien toch verstandig om te vragen of ik al wat over kan maken..
Met Vriendelijke Groet

McBeukie

Smile
 
Black Tiger

Quote

waarin staat dat zij een probleem hebben en dat ze zelf aangeven wanneer en hoe ze het geld incasseren.

Als er in staat dat ze zelf zullen aangeven wanneer en hoe ze het geld zullen incasseren, dan hoef je jezelf er geen zorgen meer over te maken.
Het bedrijf heeft dan aangegeven van het probleem te weten en ook zelf voor een oplossing te zorgen. Dan zit je juridisch gewoon ook goed omdat je dit ook zwart op wit hebt. Je bent dan ook geen evt. wettelijke rente verschuldigt.

Het enige wat jij in dat geval hoeft te doen is te zorgen dat je het geld klaar hebt staan ergens voor wanneer het nodig is.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'al 5 mnd geen automatische afshrijving meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
helemaal niets meer Storing : 2 18-05-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Advertentie