obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Zonder zorgen gebruik maken van internet. Dat kan met Internetbeveiliging van Ziggo.
 Onderwerp afdrukken
Veemde berichtgeving.
kobus1960
Zojuist dit (klik) met enige verbazing zitten lezen.
Je leest er zelden of nooit iets over, is de politiek dan niet op de hoogte van het
bestaan van http://www.kliksafe.nl/, een club die op grond van geloofsovertuiging
internet aanbiedt? Ik denk toch echt dat de SGP hier politiek gezien voor zal strijden.
Bovendien wordt deze vorm van internet binnen deze gemeenschap in alle opzichten
binnen deze club gehouden. Ik ben al eens tegen een volkomen troosteloos aangelegd
internet aangelopen. Ook daar is gepruts grootschalig en geld kloppend aanwezig.
Censuur op sites én Email wordt aangeboden. Tot zover men maar wenst.
 
Nicholas
Zoals ik het nu begrijp is het met de nieuwe telecomwet niet toegestaan om internet te filteren. (behalve piratebay dan waarschijnlijk.....)

Quote

providers mogen websites of diensten niet meer blokkeren of belemmeren. Daarnaast steunt de Kamer een wet die betere bescherming tegen cookies biedt.


Lijkt mij niet dat hier nog verandering in gaat komen. Zou ook slechte zaak zijn trouwens.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
kobus1960
Leuk om kliksafe in de gaten houden dan, vallen die om, of zijn er uitzonderingen.
 
kobus1960
gebruikers.eu heeft een conflict met webwereld. je kunt hun nieuws niet linken.
Copy paste ff het belangrijkste deel in een quote, dat kan wel Comfort
Gewijzigd door kobus1960 op 15-05-2012 15:21
 
Nicholas
Oh, dat maakt een hoop duidelijk. Technisch conflict of meer ander soort conflict ?
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
kobus1960
Meer Whip zo'n conflict. Helpless
 
Nicholas
Oh, ik dacht eerder aan: Argue conflict Grin
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
kobus1960
Ja. zoiets bedoelde ik ook. Zippo en Webwereld zijn het niet eens met elkaar.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: mei 15 2012 16:35:47:
Hier het bedoelde artikel. Dit gaat problemen geven voor gebruikers met een
geloofsovertuiging welke bepaalde voorschriften tot gebruik van internet kent.
Daarmee zoek ik geen discussie, is een mening. Ik heb er geen last van. Annoying


Quote

Gepubliceerd: Dinsdag 15 mei 2012
Auteur: Andreas Udo de Haes

De 'Bible Belt-versie' van netneutraliteit, waarin een uitzondering wordt gemaakt voor filteren op ideële gronden, is verworpen. De strikte versie is nu definitief wet.

Netneutraliteit is nu definitief bij wet verplicht. Er komt geen uitzondering dat de isp het internet wel mag filteren als klanten dat willen op ideële of religieuze gronden. De Eerste Kamer is daarmee akkoord gegaan met het voorstellen zoals de Tweede Kamer die voorstelde.

Vorige week leek het nog op dat een meerderheid van de Senaat voor de Bible Belt-versie was. Maar een motie om alsnog een poging te doen om die uitzondering, al dan niet als apart wetsvoorstel, te reanimeren heeft het niet gehaald. De VVD, die vorige week de motie nog steunde, stemde nu tegen. VVD-senator Willem Bröcker was niet meteen bereikbaar voor uitleg over de draai.
Filteren via proxy

Minister Verhagen kwam te elfder ure nog met een brief waarin hij aangaf dat filteren ook goed mogelijk was via een proxy, waardoor abonnees die gefilterd internet willen toch bediend kunnen worden. Enigsins ironisch, aangezien veel filters juist ook kunnen worden omzeild via proxies.

Daarnaast was er nog een andere methode van de Eerste Kamer om de ideële uitzondering er in te houden, omdat die wel in het wetsvoorstel staat vanwege een stemblunder van de PvdA vorig jaar. Maar een meerderheid van de Senaat omarmde uiteindelijk ook het reparatie-amendement van PvdA'er Van Dam, die was verstopt in een totaal niet-gerelateerde wet voor verkeer en waterstaat. Die wet wordt gebruikt om andere wetten achteraf te repareren.
Eerste EU-land

Daarmee is Nederland nu het eerste Europese land dat netneutraliteit in de wet heeft verankerd. Alleen de Koningin moet de wet nog ondertekenen. Wereldwijd heeft alleen Chili een vergelijkbare wet. Het betekent dat vaste en mobiele internetproviders geen sites, applicaties of protocollen mogen afknijpen, tariferen of blokkeren.

Er zitten echter enkele belangrijke haken en ogen aan de wet. Om netwerkcongestie te voorkomen mag er bijvoorbeeld wel worden geknepen, maar dan geen specifieke diensten: dezelfde soorten verkeer moeten hetzelfde worden behandeld.
Pirate Bay-blokkade kan

Een andere uitzondering is een vonnis van de rechter. Het blokkeren van bijvoorbeeld The Pirate Bay door isp's is dus onder de nieuwe wet nog steeds mogelijk.

En wanneer de wet binnenkort van kracht wordt, hebben de providers nog een jaar de tijd om alle abonnementen netneutraal te maken.

Gewijzigd door kobus1960 op 15-05-2012 16:35
 
Nicholas
Wat mij betreft mag er wel een reclamefilter komen. Grin
Diep in de wet verankeren ! Grin
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Veemde berichtgeving.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie