obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Ubee 3200 wifi 2xMIMO (intern)
QueSabe
Mijn oude motorola modem is kapot gegaan waarna de Ubee 3200 wifo met interne antenne als vervanger geïstalleerd is. Ik was eerst erg enthousiast door de snelheid e.d. Echter, wat nu blijkt is dat ik geregeld moet resetten/aan-uit zetten omdat de verbinding verbreekt of wegvalt. Het frapante is, dat het geregeld gebeurt als de laptops voorzien van Windows 7 64 bits aan gaan.

Ik heb het vermoeden dat de Ubee modem niet compatible is met Windows 7 64 bits. Kan dat kloppen? Zoja, welke zou een goede oplossing zijn?

Ik las dat een TP-link modem (TL-WR 1043ND) is goede keuze is? Is dit ter vervanging van de Ubee of als aanvulling daarop wat betekent dat ik die dan op de UBee modem moet aansluiten?

Wie kan mij een duwtje geven in de juiste richting?

Alvast dank!

Vriendelijke groet,
Francis.
 
kobus1960
Ik promoot de TP link hier niet meer, dan komt er direct iemand langs die
een slechte ervaring heeft met dat ding, in tegenstelling tot heel veel anderen.
 
QueSabe
Dat vind ik jammer! Maar het door mij beschreven knelpunt komt bekend voor?

Het lijkt alsof de Ubee modem niet goed reageert op Window7 64 bits. En op de Microsoft site waarin de nodige Hardware wordt opgesomd die compatibel is met Windows 7 64 bits, komt de TP link als goed uit de bus. De Ubee modem is daarin niet te vinden! Ook D Link komt als compatibel uit de bus net als Netgear.

Maar ik ben voor om de uitzondering niet de regel te laten bepalen. Als de TP Link modem door veel gebruikers als goed wordt ervaren en een paar niet, dan mag dat het feest niet schaden zou ik zeggen!

Dank voor de reactie! Maar hoop wel dat je kan aangeven hoe de TP link kan werken met de Ubee modem of volledig als vervanger dient. (Ben dus geen techneut...) :-)

Vriendelijke groet,
Francis.
 
BMP

Quote

kobus1960 schreef:

Ik promoot de TP link hier niet meer, dan komt er direct iemand langs die
een slechte ervaring heeft met dat ding, in tegenstelling tot heel veel anderen.


Ach elke situatie is niet hetzelfde, en in 99% van de router wifi problemen is te wijten aan interferentie,..... electronica meterkast, network wifi boosters, te veel wifi signalen op zelfde frequenties enz enz,

Nee niks mis met de TP-Link mijn buurman heeft hem ook niks dan lof en scherp geprijsd
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
kobus1960
Ja. dat werkt perfect, Plug & Play. Van de EVW naar de TP-link.
Je kan zelfs even 1200 bellen en Ziggo verzoeken de EVW dom
te zetten, dat wil zeggen, dan is ie alleen modem en meer niet.
 
BMP

Quote

QueSabe schreef:

Dat vind ik jammer! Maar het door mij beschreven knelpunt komt bekend voor?

Het lijkt alsof de Ubee modem niet goed reageert op Window7 64 bits. En op de Microsoft site waarin de nodige Hardware wordt opgesomd die compatibel is met Windows 7 64 bits, komt de TP link als goed uit de bus. De Ubee modem is daarin niet te vinden! Ook D Link komt als compatibel uit de bus net als Netgear.

Maar ik ben voor om de uitzondering niet de regel te laten bepalen. Als de TP Link modem door veel gebruikers als goed wordt ervaren en een paar niet, dan mag dat het feest niet schaden zou ik zeggen!

Dank voor de reactie! Maar hoop wel dat je kan aangeven hoe de TP link kan werken met de Ubee modem of volledig als vervanger dient. (Ben dus geen techneut...) :-)

Vriendelijke groet,
Francis.


Heeft niks met Windows 7 64 te maken, installeer op een draadloze pc inssider even http://www.metageek.net/products/inss.../inssider/ en kijk wie er in de buurt op het zelfde kanaal zittten, slel de TP-Link indien nodig op een lager kanaal in.
Wel zoals Kobus beschrijft via 1200 modem dom in laten instellen, en een lanpoort van het modem gebruiken om de TP_link op aan te sluiten Wink
Gewijzigd door BMP op 13-05-2012 13:36
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Nicholas

Quote

QueSabe schreef:
Het lijkt alsof de Ubee modem niet goed reageert op Window7 64 bits


Dit lijkt mij zeeeeeer onwaarschijnlijk. Verkeer gaat namelijk via vaste protocollen (TCP/UDP, etc.) En of dat nu via windows gaat 32bit of 64bit dat maakt niet uit.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
QueSabe
Thanks! Ga het uitproberen!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee 3200 wifi 2xMIMO (intern)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie