obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Beeld trekt weg? Klinkt iemand dit bekend?
Black Tiger
Kennis van me heeft Ziggo.
Ik heb hem al blijer gemaakt omdat hij dacht 8mbit te hebben, maar heb hem laten zien hoe 50 mbit toch netjes werkt.
Hij heeft echter nog 2 problemen met de televisie.

Hij kan niet fatsoenlijk TV Digitaal kijken met zijn Samsung. Want beeld wordt dan opeens veel groener ten opzichte van zijn gewone TV en ook ten opzichte van de satelliet ontvanger. Ziet er niet uit.

Daarnaast heeft hij als hij gewoon analoog kijkt ook nog het probleem dat met regelmaat het beeld wegtrekt en dan 1 a 2 seconden later weer goed is.

Komt iemand dit euvel bekend voor?
Dit lijkt me wel een storing, alhoewel ik niet wil beweren dat het een storing van Ziggo is, kan ook iets anders zijn.
Greetings, Black Tiger
 
Nicholas
Als hij die problemen ook heeft analoog dan zit het hem toch in de TV ?
Staat de laatste firmware wel op de TV ?

Kan ook wel eens met de HDMI aansluiting te maken hebben
Gewijzigd door Nicholas op 26-05-2012 15:30
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Black Tiger
Analoog is het signaal ook van Ziggo.Smile

Ik was ook aan het denken dat het ook aan de TV kon zitten, maar volgens hem gebeurt het niet als hij via de satelliet ontvanger zit te kijken.

HDMI kan het niet aan liggen want analoog kijk je via de RF aansluiting, niet via de hdmi, daar zit de Ziggo ontvanger op.
Hij heeft twee satelliet ontvangers, die wisselt hij wel eens. De ene is een HD ontvanger Sab Titan II, die werkt via HDMI, heeft ie ook dat groen probleem niet mee.
De andere is een Dreambox 7000 en als die aangesloten is gaat het signaal via de scart, ook daar doet het probleem zich niet voor.

Maar nogmaals... ik beschrijf het even zoals hij het me vertelt heeft. Ik heb het zelf bij hem nog niet gezien, wel dat overdadige groen bij de Samsung kabel ontvanger.
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Die samsung ontvanger, is dat zo'n klein plat dingetje?
Zijn zwart of zilver, minimaal 5 jaar oud, vallen als rijpe appelen van de boom.
Kortom, als het er zo eentje is, kaputttt, MP op zoek naar een ander.
 
Black Tiger
Ja dat is zo'n klein zilver ding meen ik, kan ook een zwarte zijn.
Jammer dat Ziggo die niet als leending uitgeeft. Maar het zou best kunnen dat die het euvel kan zijn, ik lees vaker klachten over die dingen.
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
De humax is wel een bruikbaar ding als je alleen digitaal wil.
Staat met bakken op MP. HD zou ik samsung 360 zoeken.
Ik begrijp dat het allemaal een beetje betaalbaar moet zijn?
 
Black Tiger
Oh ik weet niet of er een andere ontvanger moet komen. Zal hem eens vragen. De Humaxen doen het inderdaad best goed voor gewoon digitaal. Hij vroeg zich alleen af waar dat wegtrekken door kon komen.
En dat groene beeld op die Samsung. Ik zou hem tijdelijk eens de Humax van mij kunnen aansluiten, zien of het groene beeld dan weg is.
Want ik heb nog zo'n Humax IRC F30 of iets in die geest boven staan op de slaapkamer.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juni 03 2012 15:40:38:
Ben eens langs geweest en heb gevraagd. Het wegtrekken gebeurt uitsluitend op het kabelsignaal. Zowel met alsook zonder digitale ontvanger aangesloten.
Dus zeg maar zowel op analoog alsook digitaal beeld.
Hij heeft weinig zin een andere kabeldecoder aan te schaffen.

Voor de recente verhuizing van woning, in de oude woning, had hij hier geen last van. Het lijkt me niet aan de TV te liggen (tenzij de RF ingang, ik weet niet of dat kan), want met de DVD speler of Satelliet ontvanger doet dit euvel zich niet voor.
Gewijzigd door Black Tiger op 03-06-2012 15:40
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
En hoe is de bekabeling vanaf de contactdoos richting TV?
Zit er een versterker tussen, wat is da afstand, stekkers oke?
Zoveel oorzaken mogelijk.
 
Black Tiger
Geen versterker, stekkers moet ik nog eens naar kijken maar lijken oke. De TV staat vlakbij de aansluiting dus alles nog geen 2 meter.
Zal in elk geval nog eens speciaal op die dingen letten als ik weer ga kijken.
Kan even duren, moet me rustig houden nu met m'n rug even.
Greetings, Black Tiger
 
Nicholas
Die RF ingangen (female) willen ook wel eens gaan uitlubberen na verloop van tijd. Zou ik ook effe checken alhoewel ik ook niet echt denk dat het daar aan ligt, kan geen groene waas veroorzaken volgens mij.

Succes met je rug trouwens.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Beeld trekt weg? Klinkt iemand dit bekend?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
dubbel tv beeld Digitale radio of televisie storing : 8 30-07-2018
Inloggen met iemand anders zn acount Algemeen : 5 05-02-2018
Beeld en geluid synchronisatie Algemeen : 1 20-08-2017
fout Ziggo betekent 72 uur wachten op beeld Klacht over Ziggo : 10 08-02-2016
groen beeld Philips tv Algemeen : 4 24-12-2015
Advertentie