obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Twee vragen m.b.t. Ubee EVW3200
WeusT
Beste ....,

Ik heb sinds een aantal maanden de nieuwe modem (Ubee EVW3200 met WIFI) van Ziggo gekregen en in gebruik.

In het begin was ik er helemaal tevreden over maar na een tijdje begon hij toch problemen te geven.
Ik heb hem destijds gewoon netjes geïnstalleerd zoals in de handleiding stond aan gegeven. Ben er verder niet mee gaan knoeien omdat ik hier niet genoeg verstand van heb.

Probleem 1:
Mijn WIFI verbinding met mobiele telefoons, mij iPhone en de HTC van mijn vriendin valt na 5-10 minuten weg. De telefoon geeft aan wel verbinding te hebben maar bijv. het downloaden stopt.
Nu heb ik eerst wat op internet gesnuffeld en daar las ik dat het wel eens met het kanaal van de modem te maken kon hebben. Ik heb m.b.v. een Appje op m'n telefoon een scan gedaan en daaruit bleek dat iedereen bij mij in de buurt op kanaal 1,6,9 of 11 zit. Ik zat ook op 6.

Ik heb dit nu al meerdere malen veranderd naar 2,3,4,5 en 8 maar het resultaat blijft het zelfde. Een WIFI- verbinding die telkens weg valt.
Wat doe ik hier verkeerd?

Probleem 2:
Ik heb de laatste tijd ook erg vaal last van LAG tijdens het gamen op mijn PS3. Mijn PS3 is d.m.v. een CAT5 kabel aangesloten op de modem (LAN1).

Dit heeft met mijn vorige modem (CISCO) altijd perfect gewerkt, en met deze modem in het begin ook.

Nu ben ik natuurlijk meteen weer op internet gaan ronden kijken en daar kwam ik tot de conclusie dat ik een ip-adress moet toekennen aan mij PS3 en deze dan in de DMZ moet toekennen.

Ik heb dit geprobeerd, ik heb in mijn PS3-systeem het nummer ip-adress: 192.168.178.4 gegeven.
Waarna ik dit ook heb gedaan bij de instellingen van mijn modem onder Gateway > DMZ Host. De verbinding op de PS3 getest maar helaas, geen verbinding.

Ik heb alles voor de zekerheid maar weer terug gezet naar het oude.

Wie weet wat ik verkeerd doe of wat ik vergeet, ik kan genoeg tutorial’s op internet vinden alleen helaas niet voor deze UBEE modem.


gr. WeusT
 
kobus1960
Haal even het modem helemaal los, dus alle kabels eruit.
Zet ook alle apparaten die WiFi gebruiken uit.
Sluit na een minuut of 10 het modem weer aan, als het goed is
wordt er nieuwe firmware geïnstalleerd in het modem, kan dus even duren.
Als alle leds staan zoals ze normaal doen, zet je je apparaten 1 voor 1 aan.
Probeer het WiFi kanaal zo laag mogelijk te houden, 2 moet werken.
Wat wij hier al een tijdje adviseren is een tijdklokje voor het modem te hangen
en 'm elke nacht een half uurtje uit te schakelen, dat heeft heel vaak probleem 1
verholpen. Heeft te maken met vollopen cache van het modem. Dan leeg je 'm
en blijft je verbinding optimaal. Het kan zijn dat met de nieuwe firmware dit
probleem al verholpen is, maar daar heb ik nog niemand over gehoord.

Voor probleem 2 komt wel iemand anders langs, geen sjoege van PS3.
 
WeusT
Okay, ik zal het vanavond eens proberen.

Bedankt zover!!
 
briolet
DMZ zou moeten werken als de PS3 bij je vorige modem ook goed werkte. Ik had echter wel twee vreemde ervaringen met de DMZ mode van dit modem.

Voordat ik hem in gebruik nam had ik indertijd de DMZ al ingesteld en alles erachter kreeg zijn signalen ongeblokkeerd door zoals zou moeten. Toen ben ik een tijdje gaan stoeien met andere instellingen zonder DMZ. Toen ik daarna DMZ weer wilde inschakelen lukte dat niet meer. Poorten bleven geblokkeerd worden. Ik kon ze wel via de settings openen, maar daar is die DMZ mode juist voor. Uiteindelijk het modem gereset en DMZ was wel plots actief. Zou dus ook bij jou het geval kunnen zijn, dat je hem even stroomloos moet maken om die mode te activeren.

Volgens mij zit er nog een bug in de dmz mode. Als ik b.v. op de firewall pagina de cookies blokkeer, worden ze ook voor het DMZ deel geblokkeerd. Volgens mij zouden deze instellingen van de dmz zone moeten afblijven. Er zou geen enkele beveiliging voor die zone moeten zijn en dat deel wordt dan zelf verantwoordelijk voor zijn veiligheid.
 
kobus1960
In de firewall settings alléén firewall aan laten staan, de rest is een storende factor.
Zo was het in ieder geval voor de firmware upgrade.
 
WeusT
Ik heb het modem gisteren gereset. De WIFI gelijk maar even getest m.b.v. mijn telefoon en hij doet, en nog belangrijker, hij blijft het doen!!!

Ik zal er van het weekend ook een tijdschakelaar tussen zetten.

Nog even over die DMZ:
- Klopt het dat ik hiervoor alleen het veld voor het IP-adress (van mn PS3) hoef in te vullen
(pag 27 Geavanceerde_gebruikershandleiding) >> https://static.ziggo.nl/images/201104...-15225.PDF
of moet ik nog meer instellingen in het modem wijzigen?

Bij de instelling bij firewall settings staat idd alleen een vinkje bij firewall.

Bedankt voor jullie hulp zover!!
 
kobus1960
Mooi, dan krijgen we toch een beeld van de wijzigingen in de Firmware.
Ga ik m ook nog een keer proberen. Heb de luxe van een EVM én een EVW.

Zoals het op Blz 27 beschreven staat zou je zeggen dat je het goed hebt.
Maar nogmaals, ik ben geen PS3 gebruiker.
 
briolet

Quote

Nog even over die DMZ:
- Klopt het dat ik hiervoor alleen het veld voor het IP-adress (van mn PS3) hoef in te vullen !

Ja, dat is het enige.
In elk geval als jouw PS3 zelf een statisch IP adres creëert in de goede range. Zo niet moet je hem via DHCP een statisch adres toekennen.

Quote

In de firewall settings alléén firewall aan laten staan, de rest is een storende factor.

Alle beveiligingen zijn storende factoren. Maar het klopt dat je veel van die opties beter aan de locale computers zelf kunt overlaten. b.v. blokkeren van cookies maakt het gewoon 'internetten' vrijwel onmogelijk. Was voor mij ok gewoon een test of dit niet op de DMZ betrekking had. Had het dus.
 
kobus1960
Ik heb de EVW mét de nieuwe software maar weer eens neergezet.
WiFi is in mijn ogen drama in vergelijk met router uit profiel, dus zonder WiFi.
Verder lijkt alles prima te lopen. Ook telefonie geen gedoe meer, puur toevallig
de afgelopen dagen veelvuldig gebruikt. Router hangt er wel gewoon in de EVM
setting achter, had geen zin de hele boel te verbouwen.

1989237643
 
WeusT
Ik ga de DMZ vanaaf eens proberen! Laat wel ff weten of het gelukt is.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Twee vragen m.b.t. Ubee EVW3200', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Hilversum klaar voor Gigabit-internet, twee derde van Nederland zsm Ziggo nieuws : 1 12-11-2019
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 22-10-2016
Automatische reset van Ubee EVW321B Klacht over Ziggo : 8 01-10-2016
Advertentie