obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van en over Ziggo" posten.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo hotspots.
kobus1960
Volgende bericht in de Telegraaf van vandaag.

http://www.telegraaf.nl/digitaal/1248...pot__.html

Wat is jouw mening hierover?
 
Nicholas
Ik zou wel eens willen weten wat die Hotspot functie nu betekend. Is dat een soort knooppunt ? En voor welke techniek (UMTS ?) Meer technische info dus.

Verder is mij wel duidelijk wat de "guest" vermeldingen in mijn Ubee gatewaysettings.bin nu betekenen. Er staan er meerdere in (geen 20 overigens)

Quote

!Ziggo-guest6-60328

Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Zippo
Hieronder het persbericht van Ziggo.

Het lijkt erop dat ze geluisterd hebben naar een eerdere discussies over veiligheid en toestemming hier op het forum.

Quote

Ziggo start proef met klantenhotspots in Groningse wijk

Proef moet uitwijzen of het mogelijk is landelijk wifi-hotspots op te zetten via Ziggo modem/routers

Utrecht, 3 juli 2012

Ziggo start vandaag een proef in de Groningse wijken Helpman, de Wijert, Herewegwijk en Viallabuurt-West waarbij het bedrijf onderzoekt in hoeverre Ziggo’s modem/routers gebruikt kunnen worden om zoveel mogelijk Wifi Hotspots op zetten. Behalve technische aspecten onderzoekt Ziggo ook hoe de klanten het gebruik ervaren. De klanten van Ziggo willen de diensten die zij afnemen kunnen gebruiken op het apparaat van hun keuze, op het moment dat het hun uitkomt en op de plek waar zij op dat moment zijn. Bovendien willen klanten continu dat wat zij beleven kunnen delen. Het beschikbaar stellen van Wifi op zo veel mogelijk plaatsen kan hieraan bijdragen.

De test duurt vijf weken en Ziggo streeft naar maximaal 1.200 deelnemers. De uitkomsten van de test bepalen of Ziggo op korte termijn doorgaat met de implementatie van Ziggo Hotspots.



Ondoordringbare scheiding tussen klantnetwerk en hotspot

Om geschikt te zijn als hotspot modem/Wifi-router heeft Ziggo de apparatuur en programmatuur zo aangepast dat deze voldoet aan onderstaande eisen:


De Hotspot moet volkomen te scheiden zijn van het klantnetwerk zodat veiligheid, en privacy optimaal gegarandeerd zijn;
Wifi-gebruik door gasten mag geen invloed hebben op de internetprestaties bij de klant;
De hotspot moet voldoende bereik hebben om gastgebruikers de nodige bewegingsvrijheid te geven;
Maximaal 20 gelijktijdige gasten moeten van de hotspot gebruik kunnen maken;
Eenmalige inlog met daarna automatische toegang tot alle Ziggo Hotspots.



Door en voor Ziggo-klanten

Om te kunnen profiteren van de voordelen die Ziggo Hotspots biedt en om er gebruik van te kunnen maken moet de klant ermee akkoord gaan dat zijn of haar modem/router een Ziggo Hotspot wordt. Alleen klanten die deze toestemming geven krijgen toegang tot andere Ziggo Hotspots.

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Nicholas

Quote

Zippo schreef:

Wifi-gebruik door gasten mag geen invloed hebben op de internetprestaties bij de klant;
Maximaal 20 gelijktijdige gasten moeten van de hotspot gebruik kunnen maken


En daar vraag ik me dan af hoe dit kan? Stel je zit te downloaden met 120 MB en dan gaan er twintig gasten inloggen (even zuiver speculatief)
dan blijft er toch niet veel bandbreedte over voor die gasten? Of is het zo dat je in werkelijkheid een 200 abo hebt waarvan je er maar 120 kan benutten?
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Zippo
Met die uitspraak van Ziggo zou je inderdaad kunnen concluderen dat je meer capaciteit hebt om het hotspot verhaal te kunnen compenseren.
Weet iemand van Ziggo Webcare dit?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
briolet

Quote

Nicholas schreef:En daar vraag ik me dan af hoe dit kan? Stel je zit te downloaden met 120 MB en dan gaan er twintig gasten inloggen (even zuiver speculatief)
dan blijft er toch niet veel bandbreedte over voor die gasten? Of is het zo dat je in werkelijkheid een 200 abo hebt waarvan je er maar 120 kan benutten?

Die telegraaf link laat maar een klein deel van de tekst zien. Op nu.nl staat ook nog:

Quote

Bovendien mag het wifi-gebruik niet voor overlast zorgen bij de klant. Het zal dus niet zo zijn dat er minder bandbreedte overblijft voor de klant. Ziggo zal een functionaliteit die routers hebben aanzetten waardoor 10 Mbps beschikbaar zal zijn voor de wifi-gebruikers.

Ik denk dus dat er nog 10 Mb extra capaciteit zit boven het abonnement en gedeeld moet worden door die maximaal 20 inloggers. Dat er meer capaciteit is klopt wel omdat een deel ook voor het TV deel gebruikt wordt.

overigens kan ik me niet voorstellen dat Nicholas zelf nu over een 120 MB verbinding beschikt. Ziggo gaat maximaal tot 15 MB verbindingen als ik het goed heb. (15 MB is gelijk aan 120 Mb, 1 Byte = 8 bit) Het is algemeen gebruik om een hoofdletter B te gebruiken als je het over Bytes hebt en een kleine b als het over losse bits gaat. Anders ben je zo appels en peren met elkaar aan het vergelijken. Op de een of andere manier hebben de harde schijf fabrikanten het steeds over bytes en internet providers het over bits omdat dat 8x meer lijkt. Wink
Gewijzigd door briolet op 03-07-2012 23:50
 
kobus1960

Quote

overigens kan ik me niet voorstellen dat Nicholas zelf nu over een 120 MB verbinding beschikt. Ziggo gaat maximaal tot 15 MB verbindingen als ik het goed heb. (15 MB is gelijk aan 120 Mb, 1 Byte = 8 bit) Het is algemeen gebruik om een hoofdletter B te gebruiken als je het over Bytes hebt en een kleine b als het over losse bits gaat. Anders ben je zo appels en peren met elkaar aan het vergelijken. Op de een of andere manier hebben de harde schijf fabrikanten het steeds over bytes en internet providers het over bits omdat dat 8x meer lijkt. Wink


Eens, Nicholas even een tikfoutje lijkt me.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juli 04 2012 00:45:59:
@Nicholas

Quote

Verder is mij wel duidelijk wat de "guest" vermeldingen in mijn Ubee gatewaysettings.bin nu betekenen. Er staan er meerdere in (geen 20 overigens)


Waar zie jij die settings dan??
Gewijzigd door kobus1960 op 04-07-2012 00:45
 
Nicholas
@Briolet: Ja, moet natuurlijk zijn: 120 Mbit/s

@Kobus: Ik bedoel de "gatewaysettings.bin" De backupfile van je settings die je zelf kan maken. Je kunt die gewoon inzien met notepad of iets dergelijks. Voor het grootste gedeelte zijn het onbegrijpelijke tekens maar je kunt er ook nog een aantal andere zaken in aflezen.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
kobus1960
Oke, hebbus, 6 x Ziggo-guest1 (t/m 6)-BBB2C. Dank!
 
briolet
Als ik die "gatewaysettings.bin" open, schrik ik toch. Hij slaat daar de wachwoorden onversleuteld op. Ik kan zowel het modem als het wifi wachtwoord gewoon lezen. Dat betekend dat ik zelf die "gatewaysettings.bin" in encrypted vorm moet opslaan.

Als ik de settings van mijn airport router bekijk is dat een veel leesbaarder formaat, (plist format om precies te zijn) maar de wachtwoorden staan er niet leesbaar in. Wel een key "secureProperties" met een hoop onleesbare data.
Gewijzigd door briolet op 04-07-2012 12:29
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo hotspots.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie