obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van en over Ziggo" posten.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo hotspots.
BMP
@ Kobus 100 procent mee eens, je zal maar op een plek wonen waar veel jongeren zijn, voordat je het weet heb je hotspothangjongeren voor je ramen staan Grin en het op overlast begint te lijken zonder dat je weet hoe dat nu kan.

Bovendien zijn er genoeg andere plekken met gratis wifi De Mac bijvoorbeeld wat ook een populaire hangjongeren plek is Whistl en daar is weer niks mis mee natuurlijk.

Ik vraag mij af dat hoe een ISP ongevraagd tot dit soort acties kan komen.
Think
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Monteur_kees
Zit nu zelf op een wifi hotspot van een andere provider a 24,95 per week
Maar ook omdat ik niet zonder internet kan... Helaas.
Toch erg handig om dagjes uit te regelen
Maar voor dat bedrag mag je alle hotspots gebruiken
Persoonlijk heb ik er wel een over gedacht om de spoetnik op de dd-wrt open te zetten
Biedt ook wel opties Smile

Groeten vanuit drente ......
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Bitfreak
Piotje,nog een klein stukje doorrijden dan ben je in Groningen-Zuid en heb je gratis wifi via de Ziggo abonneesGrin.

Groeten uit Groningen.
 
Monteur_kees
Mijn wifi thuis staat niet open haha
Dus ook in gronningen mag ik geen ziggo hotspot gebruiken haha Grin

Gr, Piotje
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
kobus1960
Het is nog maar de vraag of jouw WiFi wel of niet open staat.
Dat is dus waar het hier over gaat. Bij het uitlezen van de backup
van de EVW staan wel degelijk guest accounts. Dat zint me niet.
 
Monteur_kees
Kobus,

Ik heb mijn arris modem en tp-link draaien
Nu nog baas over eigen wifi

Gr, piotje
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Black Tiger
Voor zover ik uit het bericht gelezen heb, mocht de klant toch zelf aangeven of hij wel of niet wenste mee te werken.
Het wordt toch tijd voor een firmware update waarbij de klant de wifi ook gewoon echt uit kan zetten.
Greetings, Black Tiger
 
briolet

Quote

kobus1960 schreef:
Het is nog maar de vraag of jouw WiFi wel of niet open staat.....van de EVW staan wel degelijk guest accounts. Dat zint me niet.
Dat zullen blanco entries zijn. Ziggo zal echt niet zonder toestemming jouw modem publiekelijk toegankelijk maken. Zij stellen nadrukkelijk dat alleen mensen die zelf toestemming geven, ook op andere modems mogen. Ik heb een Portugese kennis en daar wordt dit al veel gedaan.

Ik heb echter met een kenner van internet modems gesproken (diezelfde Portugese kennis) en hij gelooft niet dat het nooit ten koste van de klant gaat. De internet verbinding zelf kan nog wel lukken met ongebruikte capaciteit. Het probleem is echter de upload speed. Als je daar tegen het maximum aan komt zakken alle andere verbindingen in elkaar. Dus de upload mogelijkheden van guest moeten zeer sterk beperk worden.

En wat ziggo niet vermeld is dat ook het wifi deel een limiet heeft. Als jij thuis een backup draait via wifi, zal de wifi enige tijd volledig belast zijn. Als hij dan ook nog guest moet bedienen, moet hij toch het interne verkeer reduceren. Of in mijn geval staan er een aantal ip cameras waarvan een deel via het wifi loopt. Deze cameras steamen altijd zodat er steeds al een basis last is op mijn netwerk. (Overigens staat bij mij de wifi op het ubee modem uit en zit alles op een andere wifi router)
 
Black Tiger

Quote

(Overigens staat bij mij de wifi op het ubee modem uit en zit alles op een andere wifi router)

Ja dat zou je graag willen denken, maar is alleen het geval als je het modem in modem-only mode hebt laten zetten, je kunt het namelijk zelf niet uitzetten, lijkt wel zo, maar is niet zo.
Kijk maar eens naar je ssid, als dat uit staat en je gaat zoeken met een laptop naar draadloze verbindingen, zul je nog steeds die ssid zien.

Vandaar ook dat de mensen hier de boel om willen zetten naar UVM.
Daarnaast vertrouw ik er zelf ook niet op dat als het modem in modem-only mode staat dat de wifi dan uitgeschakeld zou zijn, als je het via de firmware ook al niet uit kunt zetten. Althans ik heb er mijn twijfels over.
Ik weet ook niet of iemand dat al eens getest heeft met een signaalmeter ofzoiets of een laptop met airsnort of iets in die geest.
Greetings, Black Tiger
 
Nicholas
Even een vraag hoor: Krijgt degene die op jouw "hotspot" inlogt nu ook een ander publiekelijk IP adres? Anders kun je toch zo allerlei criminele activiteiten ontplooien bij jou voor de deur. Of zit ik nu totaal verkeerd te redeneren?
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo hotspots.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie