obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Router ertussen - trage wifi verbinding
jvlaming
Omdat de wifi ontvangst slecht is op een aantal plekken in het huis met de Ubee EVW3200 heb ik na eerst een range extender te hebben geprobeerd (gaf niet het gewenste resultaat), nu een nieuwe router achter de Ubee EVW3200 gehangen.

Ik heb vrijwel alle tips en trucs op dit forum gelezen en uitgeprobeerd maar zit nog steeds met het volgende probleem.

Ik heb nu een Linksys E3200 aangesloten (WAN van Linksys naar LAN1 van Ubee)
Als ik een willekeurige speedtest doe via de ubee router haal ik draadloos circa 40 Mbit.
Als ik vervolgens verbinding maak met de Linksys router haal ik maximaal 13Mbit (beide routers staan naast elkaar).
Ik heb ook even de Sitecom WLR-4000 van mijn buurman geleend, maar ook deze gaat draadloos niet sneller dan 14Mbit.

Als ik een kabeltje gebruik met de Linksys, geeft deze keurig 50Mbit aan met een speedtest, maar wireless met een meter afstand is dit ca. 13Mbit.
Het probleem is nu dus dat ik met een tweede router wel een sterker wifi signaal heb (overal in het huis heb ik nu netwerk), maar een tragere verbinding.

Nu lijkt een logische conclusie dat het aan de Linksys router ligt, maar aangezien het probleem zich met een andere router ook voordoet hoop ik dat jullie mij kunnen helpen naar een oplossing.
 
kobus1960
Zet de WiFi van de Ubee uit!!
 
jvlaming

Quote

kobus1960 schreef:

Zet de WiFi van de Ubee uit!!


Heb ik ook geprobeerd.

Ik heb ook geprobeerd het kanaal te veranderen en het 5ghz kanaal uit gezet maar dit heeft ook niet geholpen.
Het verschil in snelheid is overigens te constateren op zowel een laptop als op een iphone/ipad
Gewijzigd door jvlaming op 14-07-2012 19:31
 
kobus1960
Is het het niet gelukt WiFi van de Ubee uit te zetten?
 
jvlaming

Quote

kobus1960 schreef:

Is het het niet gelukt WiFi van de Ubee uit te zetten?


Excuus voor de onduidelijke reply.

Ik heb de Wifi wel uitgezet op de ubee router, maar dat heeft niet geholpen.
 
kobus1960
Oke, dan is de kanaalkeuze van je Linksys de enige oplossing die ik kan bedenken.
Download even dit (klik) programmaatje.
Hiermee kun je zien welk kanaal er vrij of zo min mogelijk bezet is.
Probeer een zo laag mogelijk kanaal te pakken.
 
jvlaming
Helaas, een ander kanaal heeft ook niet geholpen.
 
kobus1960
Heb je de router wel op een flinke afstand van de Ubee gezet?
5Ghz is in die zin handig, als je dichtbij de router zit, hoge snelheid.
Naarmate je verder gaat neemt de snelheid sneller af in verhouding
met 2,4Ghz. Die is in de snelheid iets langzamer maar reikt verder.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Router ertussen - trage wifi verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Advertentie