obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Ziggo of een externe VOIP aanbieder. Hoe sluit ik een eigen thuiscentrale, alarmcentrale of personenalarmering aan. Kan ik een Siemens Gigaset, Profoon of ander merk gebruiken.
 Onderwerp afdrukken
Hoe gebruik maken van Voipbuster
Black Tiger

Quote

Enig idee waarom er zo'n groot verschil in snelheid is?

Ja, enerzijds heeft het Cisco modem van Ziggo angst voor 100mbit netwerkkaarten. Je 7170 heeft een 100mbit netwerkkaart, dat haalt de snelheid al naar beneden.
Daarnaast haalt de Fritz zelf, door als zijn instelmogelijkheden vermoedelijk, ook de snelheid naar beneden, die van mij zit met de 7270 op 43 mb.
Maar dat is dan ook een 7270 en nieuwste firmware er in, de DMZ van het Ziggo modem staat ingesteld op het ip van de 7270.

Ik heb echter nooit problemen gehad met upstream, deze lag met en zonder Fritz altijd op 1mbit, dus ik denk toch dat dit specifiek aan de 7170 ligt. Als er niet de nieuwste firmware op staat, zou ik die er wel eens op zetten.

De Wizard draaien is leuk, maar zet daarna de Fritzbox op Expert. Dan kun je verder in de instellingen kijken.
Zo kun je bij de internet instellingen (internet -> account information) onderaan ook de snelheid opgeven, zet die maar eens op 5120 upload en 51200 download. Per 1 oktober mag dat nog 1 mbit hoger.
Misschien dat dit al helpt.

Het is logisch dat als je een switch gebruikt, of een router die gebruikt wordt als switch, je de snelheid van het Ziggo modem zelf haalt dus daar sta ik niet van te kijken.

De dialing rules zijn voor de speciale nummers, de uitzonderingen dus.
Inderdaad is 088, 0800 en 0900 daar goed voor.
Ik zou trouwens 0900 wijzigen in 09, want er begint geen netnummer met 09 en daarmee vang je dan ook gelijk nummers als 0906 en 0909 af want dat zijn ook koop en tariefnummers.

Dus denk er een sterretje achter. Geef je als regel 0900 op, dan belt hij alleen 0900 via fixed line en 0909 via voipbuster (hetgeen niet kan).
Vandaar dat 09 beter is.
Ik zou er ook nog 00800 bij zetten trouwens.
Bij mij ziet hij er zo uit:
00800 Fixed Line
0800 Fixed Line
09 xxxx (Internet)
112 Fixed Line
1200 Fixed Line
1233 Fixed Line

Er staan kruisjes bij de 09 regel omdat daar mijn accountnaam voor mijn internet account ligt, ik bel voor 09 nummers via een andere provider dan voipbuster, die i.v.m. starttarief van 4 cent daarmee al goedkoper is dan Ziggo.

Waarmee standaard uitgebeld moet worden geef je in onder "Telephone devices", bij elk device kun je namelijk aangeven "outgoing calls" en daar geef je het nummer van je voipbuster aansluiting op aan.
Dat doe je bij allemaal als het goed is.

Alleen mensen die ook Ziggo hebben, kun je ook bij de regels toevoegen voor fixed line, zodat je die gratis kunt bellen.
Greetings, Black Tiger
 
mrbomb
Ik heb de Fritzbox beneden gezet bij het Ziggo modem. De Fritzbox gebruik ik nu alleen voor telefonie.

Mijn E-Tech router staat nu boven.
1e twee dagen waren er storingen bij Ziggo, maar nu werkt alles prima.

Bedankt voor alle hulp Black Tiger!
 
Black Tiger
Ah kijk eens aan.
Fijn te horen dat het gelukt is en naar tevredenheid werkt.

Mochten er nog vragen komen op een later tijdstip, laat het gerust weten he!
Veel plezier en v.w.b. de hulp uiteraard graag gedaan!
Greetings, Black Tiger
 
mrbomb
Ik heb helaas nog iets te vroeg gejuicht.
Al mijn uitgaande telefoontjes zijn niet via Voipbuster gegaan, maar via Ziggo, heb ik net ontdekt.

Ik heb al mijn instellingen nog eens langsgelopen in de Fritzbox, maar ik weet niet waar het aan kan liggen.

De Fritzbox staat bij het Ziggo modem, en in de LAN-poort van de Fritzbox is niets aangesloten. De rest is wel goed aangesloten.

Als ik inlog in de Fritzbox zie ik staan: 2 numbers enabled, 1 of which are not registered: 2. Mijn internettelefoonaccount heb ik 2 genoemd, het wijzigen van deze naam/nummer in mijn echte telefoonnummer verhelpt het probleem niet.

Zie afbeelding voor mijn instellingen.
2lb15c8
 
Black Tiger

Quote

De Fritzbox staat bij het Ziggo modem, en in de LAN-poort van de Fritzbox is niets aangesloten. De rest is wel goed aangesloten.

Daar ligt ook de fout.

Voipbuster is VOIP (Voice Over IP) telefonie, wil je dat die gaat werken, zul je dus ook je Fritzbox met je Ziggo modem verbonden moeten hebben middels een LAN kabel want je hebt internet er voor nodig, daarom heet het ook VOIP.

De Y kabel is zoals eerder uitgelegd, uitsluitend bedoeld om Ziggo telefonie via de Fritzbox te kunnen gebruiken.

Het beste kun je dus even een pc aan je Fritzbox aansluiten en dan je Fritzbox middels een LAN kabel aan je Ziggo modem hangen en de Fritzbox te configureren zodat hij internet verbinding heeft.

Als er een internet verbinding is, dan kan je Fritzbox zich ook bij voipbuster registreren middels usernaam en wachtwoord en dan heb je ook die melding niet meer dat er eentje "not registered" is.

Dus LAN kabel er tussen, Fritz effe goed instellen dat ie internet heeft, en dan moet het werken.Smile
Greetings, Black Tiger
 
mrbomb
Bedankt voor de snelle reactie.
Nu ik er nog eens over nadenk, is het heel logisch Smile.
Net een LAN kabel ertussen gelegd en het werkte gelijk.
 
Black Tiger
V.w.b. de snelle reactie graag gedaan, ik zat toevallig achter de pc.Smile

Fijn te horen dat het nu werkt!
Greetings, Black Tiger
 
beginnende voip-er
Fantastisch duidelijk draadje over Fritzbox op Ziggo. Echter het wil bij mij niet lukken om de VOIP registratie te krijgen.
Heb alles gedaan zoals beschreven door BlackTiger en de VoipBuster registratie zoals "mrbomb" heeft (25-09-2012 19:31). Ik heb ook nog een Cheapconnect registratie waar ik een oud vast nummer naar geporteerd had. Die had ik bij mijn oude Zyxel via Telfort adsl wel werkend.
Het Ziggo modem (cisco EPZ3928) heb ik de DMZ ingesteld volgens de website van ziggo (om de Fritzbox om de firewall van de cisco te leiden).
Ben ik iets vergeten ? alvast bedankt.
 
beginnende voip-er
Vandaag nog wat getest ; Ik kan niet pingen naar sip.voipbuster.com ! ook niet direct naar het IP 77.72.169.129 Via Telfort ADSL lukt dat wel. Wat te doen ?
 
Black Tiger
Het beste kun je dan even een nieuw onderwerp beginnen want dat is een totaal ander probleem. Lijkt mij op en routeringsprobleem bij Ziggo of iets met DNS ofzo.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoe gebruik maken van Voipbuster', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
klein thuisnetwerk maken met ip camera Eigen netwerk : 2 06-02-2015
vpn op cisco maken Hardware instellingen : 10 08-10-2014
lcd tv geeft bij analoog gebruik"geen signaal aan Algemeen : 5 19-07-2014
Kan geen verbinding maken met ziggo netwerk hotspots op smartphone Instellingen software : 4 07-12-2013
Advertentie