obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Speciaal voor Ziggo ontworpen: een Siemens Gigaset Dect Telefoon. Overal in huis bellen.
 Onderwerp afdrukken
siemens gigaset sx762 wlan dsl annex A
vledder
hoi

weet iemand of ik deze router kan gebruiken bij @home internet?
heb al diverse winkels gebeld en zeggen allemaal ja, maar krijg hem met geen mogelijkheid aan de praat, hoop dat iemand mij kan helpen.

vledder
 
vledder
bedankt voor je reactie, heb hem inmiddels aan de praat, ik heb de (Meervoudige verbindingsservices configureren) Aangezet en vlan-tag 3 ingevuld en toen werkte ie.

bedankt vledder
 
sterstof
beste vledder en andere,

ik ben ook bezig een Siemens SX 762 in te stellen als router, gekoppeld aan mijn ziggo kabelmodem (motorola SVB5121E).
Na wijziging in de router doe ik steeds de modem even uit, zodat hij kan opstarten met nieuwe instellingen van de router.
Ik heb al veel instellingen geprobeerd maar het is me helaas nog niet gelukt.
daarom: kun je wat specifieker zijn wat betreft de instellingen die je gekozen hebt.

mijn laats gekozen instellingen:

Internet
Internet Aan
Verbindingstype Ethernet
Meervoudige verbindings configureren aan
verbindingsservices Vlan-tag 3
Prioriteit 7
Mijn verbinding


Internet-verbinding
Internet-provider anders Protocol Dynamisch ip
MTu 1500
VLAN-tag 3
PPPoE-doorvoer UIT
UPnP UIT

DNS-servers
Gebruik aangepaste DNS-server UIT

MAC-adres
MACadres voor het internet MACadres van deze PC gebruiken

mvg
s
Gewijzigd door sterstof op 20-07-2010 11:00
 
Undertaker
ik heb zo een gek idee dat die Siemens een Modem / Router is, dan kan je hem niet gebruiken als Router... ik ga nog even snel verder met onderzoeken.
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
sterstof

Quote

Undertaker schreef:
ik heb zo een gek idee dat die Siemens een Modem / Router is, dan kan je hem niet gebruiken als Router... ik ga nog even snel verder met onderzoeken.


Beste Undertaker,
het betreft hier een modem router die een WAN output heeft, de vierde van de vier ethernet aansluitingen wordt hiervoor gebruikt.

pag 23 van de (nl) handleiding www.callvoip.nl/docs/siemens/sx762_po...manual.pdf:
gebruik van externe modem
verbind de LAN4/WAN-aansluiting van de Gigaset met een extern modem.


DAT het daadwerkelijk werkt moet voor mij nog blijken, "vledder" schijnt het echter wel voor elkaar te hebben gekregen, en ik heb hem (en andere) met mijn post gevraagd op welke manier.

dank voor het meedenken,
mvg
s.
 
Undertaker
okeej, dan was ik niet op de hoogte van dat, meestal kan je toch beter gaan voor een echt Routertje, dan ben je van al het gedonder af.
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'siemens gigaset sx762 wlan dsl annex A', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Cisco EPC3928AD en Gigaset N300A IP Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 7 25-06-2015
Ziggo en Siemens C475(IP) Eigen telefoon netwerk : 3 14-10-2014
Siemens N300A koppelen aan Ziggo telefonie Eigen telefoon netwerk : 8 23-12-2013
Dect telefoon van Siemens Klacht over Ziggo : 4 23-07-2013
Storing telefoon ziggo gigaset AS300 Storing : 2 21-03-2013
Advertentie