obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Single port forwarding in Ubee EVW3200
Ziggo-WebCare_Jelle

Quote

Defreeze schreef:

Ik ben ook geïnteresseerd in deze optie. Maar in settings bij Gateway/options onderaan geen mogelijkheid voor invullen MAC-adres.
Bij Gateway/setup wel onderaan de optie spoofed MAC adres. Bedoel je die soms?

Ik heb TP-Link WR1043ND achter de Ubee. Aan de TP-Link hangt een server.

Groet


Deze optie is met de nieuwe firmware er vanaf gehaald. Indien je graag een eigen router wilt aansluiten kun je ook via de klantenservice de router functie uit laten schakelen.
Ziggo WebCare Jelle
 
Ertjepertje
Hallo Briolet,

Heb een TC [in bridge mode] achter de Ubee en aan de TC gekoppeld een [recent aangeschafte] synology nas. wil oa mijn nas vanaf internet kunnen bereiken en nog meer zaken regelen zodanig dat ik aan de 10 forward regels [zeer waarschijnlijk] niet genoeg heb. Als ik berichten goed heb gelezen/begrepen dan is jouw optie 3 komen te vervallen door recente firmware update. Jouw optie 2 is om de TC als DMZ client van de EVW3200 te selecteren. Hoe doe je dat? Blijft TC dan in bridgemode? Hoe verschilt dit met optie 1 nl de klantenservice vragen om de routerfunctie van de Ubee uit te zetten? Nog advies over nu al gebruik maken van ipv6 versus ipv4?
 
briolet
Hallo Ertjepertje,

Reagerend op het PB en bovenstaande. Als je op de nas de diverse functies gebruikt kun je al snel in de richting van de maximaal 10 te forwarden poorten gaan die de Ubee 3200 toelaat. Je kunt natuurlijk wel 5000 & 5001 of 5005 & 5006 tot 1 regel samenvoegen. De nas heeft echter toch een goede firewall zodat je hem ook gerust in de DMZ van de Ubee kunt zetten. Dan gaan alle niet gespecificeerde poorten direct naar de nas. Dus dan is het alsof de nas direct aan het internet hangt. En de maximaal 10 te forwarden poorten kun je dan voor andere zaken gebruiken. b.v. een IP camera of tweede nas.

Voor het in dmz plaatsen moet je de nas een vast IP adres geven. Dit kun je in de Ubee instellen door een IP te reserveren op basis van het nas mac-adres. En dit adres vul te ook in bij dmz.

PS: te afkorting TC kan ik even niet thuis brengen, maar ik neem aan dat het een wifi accesspoint is zonder verdere functies.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 18 2013 22:20:27:
[quote]TC staat voor timecapsule van apple . Het is mijn tweede router achter de ubee. Volgens mij kan ik het beste de timecapsule in de dmz plaatsen van de ubee. Op de time capsule heb ik meer mogelijkheden dan op ubee en is veiliger voor de nas...groet![/qote]
Had ik moeten raden. Dat is dan eigenlijk wat ik ook heb. Maar dan een airport met een losse HD eraan gekoppeld.

Dan kun j
A) of de TC in Bridge mode zetten en DMZ naar de nas,
Cool of de TC als router instellen en dmz naar de TC en dan port forwarding in de TC naar de nas.

Zelf heb ik B, met twee routers achter elkaar en daarachter de nas. De TC geeft dan wel een foutmelding van dubbele NAT, maar dat kun je in de TC instellen om te ignoreren en het error-lampje brand dan weer groen.

Mijn reden voor B was vooral omdat ik mijn airport al had voordat ik de Ubee kreeg. Van de Ubee wifi kun je dan geen toegang tot het netwerk achter de TC, maar heb je dan alleen internet toegang. Ubee wifi heb ik normaal uit, maar voor gasten zet ik hen dan aan.
Ik heb een synology nas en die heeft er nooit last van gehad dat ik twee routers achter elkaar heb.
Gewijzigd door briolet op 18-02-2013 22:20
 
fbrug
Beste Briolet,

Hoe kan ik De tweede router als DMZ client van de EVW3200 selecteren. Dan staan alle poorten daarnaartoe open.

Ik heb een linksys router op zolder.

Sinds kort is het ip/adres zomaar veranderd van de router en nu kan ik mijn 3 camera´s niet meer extern bereiken. Intern wel.

Ik heb in de evw3200 3 poorten geforward, maar dat helpt niet.

Misschien kun je mij dit uitleggen. Ik ben er niet zo erg handig mee.

Alvast bedankt.

Morgen lees ik misschien je antwoord wel.
 
briolet
ziggo heeft daar een goede handleiding voor. Gewoon op 'DMZ' zoeken op de ziggo site. Normaal kreeg je daar maar 2 treffers.
 
fbrug
Beste Briolet,

Ik heb de handleiding gevolgd. Ik heb daar mijn MAC-adres van mijn router ingevuld met een bijbehorend ipadres: 192.168.178.xx en geenabled.

Wat is is nu de volgend stap wat ik moet doen? Ik neem aan iets met mijn linksys router?

Alvast bedankt voor je hulp.

gr
Frank
 
briolet
Met die DMZ oplossing hoef je in toekomst geen poorten meer in de ubee in te stellen, alleen in de 2e router.

Blijft bij mij de vraag waarom iedereen altijd twee netwerken wil en niet de 2e router in bridgemode zet.
 
fbrug
Hoe zet ik nu mijn 2e router in de DMZ modus?

Ik heb een linksys router WRT320N
 
briolet
Dat zal in de handleiding staan.

De vraag is natuurlijk 'waarom' en naar 'welke' van de 3 camera's. De andere 2 moet je dan toch weer gewoon forwarden, want DMZ gaat maar naar 1 adres. Dus 'waarom' überhaupt dmz gebruiken in de 2e router?
 
fbrug
Het wordt mij nu onduidelijk.

Ik heb 3 ip camera's die ik altijd al van buitenaf kon benaderen. Mij ipadres van mijn router is veranderd. Ik denk dat Ziggo dat gedaan heeft met de update van modem/router.

Briolet, wat raad jij mij nu aan. Zal ik de hele router functie van het modem, door Ziggo laten uitschakelen of heb jij een andere of betere oplossing.

Ik ben nu even de weg kwijt.


Mijn kennis gaat ook niet zo heel ver. Ik heb toen de poorten voor de camera's in mijn router op zolder kunnen forwarden en het werkte toen allemaal prima.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Single port forwarding in Ubee EVW3200', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
Port forwarding werkt niet meer Algemeen : 14 31-07-2018
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Camera op internet WAN IP-forwarding? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 10 08-09-2017
Advertentie