obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Single port forwarding in Ubee EVW3200
fbrug
Hoi Briolet,

Hoe kan ik plaatjes naar jullie toesturen?

Ik weet niet hoe ik dit moet doen met URL. De plaatjes staan in mijn map afbeeldingen

Ik wil 2 screendumps van mijn router en EVW naar je toesturen.

Dit i.v.m. het invullen van gegevens.

Alvast bedankt
 
briolet
Deze site ondersteunt geen lokale afbeeldingen. Je moets ze extern opslaan en dan naar toe linken. Ik gebruik b.v. een gratis account op http://photobucket.com
 
fbrug
Beste Briolet,

Ik heb geprobeerd 2 bestanden bij te voegen.

De ene zijn mijn gegevens van de EVW en de andere is het invulscherm van de nieuwe linksys.

Misschien, dat jij aan kunt geven, wat ik hier moet invullen, als het niet teveel moeite is.
 
fbrug
LinksysSmartWiFi-1_zps281da2c3

EVW-1_zpsd27b097d

Misschien dat het nu wel is gelukt
 
briolet
In het scherm van de linksys kun je dhcp instellen of een handmatig adres. In het schreenshot heb je nu handmatig adres. Dan moet je al die velden invullen. (Maak het IP 192.168.178.2)

Makkelijker is het om hem op DHCP te zetten. na restarten zal hij dan op de Ubee pagina onder het tab DHCP verschijnen. Daar zie je ook welk IP hij gekregen heeft. (zie screenshot) Met de select buttons achter de naam kun je ook instellen om dit adres vast te zetten zodat hij bij elke restart hetzelfde IP krijgt. Op de static lease pagina kun je hem eventueel een ander IP geven dat je makkelijker kunt onthouden. (De linksys moet je wel uit/aan zetten als je wilt dat de IP aanpassingen doorgevoerd worden.

DHCP

Ter info: MAC adressen zijn uniek per apparaat/ethernetkaart en op netwerk niveau is dat waar de apparaten aan herkend worden. Bij sommige apparaten hebben de wifi en kabel verschillende adressen, bij andere zijn ze weer gelijk zodat het soms verwarrend kan zin welke je voor de static lease moet gebruiken. Daarom is het dan makkelijker om op bovenstaande pagina te kijken welk MAC adres in dit geval gebruikt wordt.
Gewijzigd door briolet op 22-12-2013 10:39
 
fbrug
Beste Briolet,

Ik heb gedaan wat je zei en het modem uit en aan gezet.

Hij staat nu toch op DHCP.

Bevestig even svp of het goed staat ingesteld?

Dit heb ik nog niet gedaan, doe ik morgenavond (Op de static lease pagina kun je hem eventueel een ander IP geven dat je makkelijker kunt onthouden)

Dit is mijn situatie op het ogenblik:

EVW-2_zps53c3e0b0

Ik heb op het forum van helpmij.nl gevraagd, of iemand mij kan helpen om mijn linksys EA6300 in de bridge mode te zetten.
Helaas nog niet veel respons op gehad.

Jammergenoeg morgen en dinsdag werken. Maar ik ga morgenavond hier weer mee verder.

Nogmaals bedankt voor je hulp

gr
Frank
 
briolet
Volgens mij staat alles zo goed. In jouw bovenstaande screenshot zijn twee apparaten aangemeld. De een zal de EA6300 zijn en de andere je pc.

Om op je EA6300 inlogpagina te komen moet je nu het IP gebruiken wat achter het mac adres van de EA6300 staat. (een van beide dus)

Via de 'select' optie uit dat screenshot moet je het IP vast kunnen zetten zodat hij na een stroomstoring weer dezelfde IP's gaat uitdelen.
 
fbrug
Briolet, ik ga er morgen weer mee aan de gang.
 
fbrug
Beste Briolet,

Het is gedeeltelijk gelukt, Ik kan de camera's nu via het echte ip-adres benaderen. Let wel, via de bekabelde verbinding.

Wireless werkt het echter nog niet.

Ik heb in het menu gekeken, van de EVW, maar daar kom ik niet uit.

Misschien, dat jij daar meer van weet.

Ik voeg het plaatje bij.

Nogmaals bedankt voor je hulp.

WirelessEVW_zps2567714f

gr
Frank
 
fbrug
Wireless werkt nu ook.

Er zat nog een netwerkkabel in mijn Netbook vandaar.

Bedankt voor je ondersteuning.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Single port forwarding in Ubee EVW3200', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
Port forwarding werkt niet meer Algemeen : 14 31-07-2018
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Camera op internet WAN IP-forwarding? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 10 08-09-2017
Advertentie