obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Ophalen ziggomail mobiel HTC explorer
BJansen65
Wat zijn de instellingen voor het ophalen van mijn ziggomail op mijn HTC Explorer ?
Dit lukt mij nl. niet !! Al veel geprobeerd.

Protocol: POP
E-mailadres: naam@ziggo.nl
Gebruikersnaam: naam@ziggo.nl
Wachtwoord: ziggomail wachtwoord
POP-server: mail.ziggo.nl
Beveiligingstype: SSL
Serverpoort: 587

wat doe ik fout ???

Grtz
 
Zippo
Kun je ook aanvinken om niet vertrouwde certificaten te accepteren?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
briolet
Geen idee wat je fout doet. Ik heb die POP3 mail ook nog nooit voor elkaar gekregen. Webmail werkt wel maar gebruik ik toch niet zodat ik er nog nooit achteraan geweest ben om het werkend te krijgen.
Mail via ziggo verzenden lukt me overigens wel.(via SMTP)

Mijn zus heeft hetzelfde probleem: wel webmail, maar geen POP3 mail. Na alles zorgvuldig nagelopen te hebben, kan het alleen maar zijn dat de helpdesk ergens nog iets moet overzetten aan hun kant zodat je naast webmail ook POP3 mail krijgt.

Kan iemand dat bevestigen of ontkennen?
 
Zippo
Probeer deze instellingen eens: (zoals ik ze gebruik in Thunderbird)

Server name: pop.ziggo.nl
Poort: 995
Connection security: SSL/TLS

Server name: smtp.ziggo.nl
Poort: 587
Connection security: STARTTLS
Authentication method: Normal password
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
briolet
Zoals zippo aangeeft gebruik je waarschijnlijk het verkeerde poortnummer. (uitgaand en ingaand zijn verschillend)

Na flink stoeien werkt inkomende ziggo-mail nu ook bij mij. Ik had alleen 'gebruikersnaam' i.p.v. gebruikersnaam@ziggo.nl ingevuld. Waarschijnlijk omdat ik voor mijn normale account van een andere provider ook alleen de gebruikersnaam moet invullen. Ik zal mijn zus vragen of zij dezelfde fout geeft gemaakt. (Zo niet dan kom ik hier op terug)

In elk geval werkt het nu voor het eerst sinds 2009Smile
Maar ik maakte er toch al geen gebruik van en die zeldzame mailtjes die er naar toe gingen werden automatisch doorgestuurd naar mijn andere account zodat mijn ziggo mailbox gewoon leeg bleef.
 
BJansen65
Briolet bedankt !! Gebruikersnaam zonder @ziggo.nl plus poort 110 en bingo !! Het werkt.
 
briolet
@ BJansen65 : Goed dat het bij jou werkt zonder @ziggo.nl

Alleen heel vreemd dat het bij mij pas werkte nadat ik er @ziggo.nl achter geplakt had. Zou dat misschien per OS verschillen. b.v. dat windows er standaard @ziggo.nl achter plakt bij dat veld en op mijn mac niet.

Was toch nieuwsgierig en heb de handleiding eens doorgespit.

De papieren handleiding (versie mei 2008) begint op pagina 2 met een vel om zelf je gegevens in te vullen:
Gebruikersnaam: .........@........

Dat suggereert dat @ziggo.nl deel van de gebruikersnaam is.

Dan op pagina 13 een screenshot van een window met e-mail instellingen. Daar staat de gebruikersnaam zonder @ziggo.nl (Volgens mij een screenshot van OS tiger dat nog maar < 4% van de mac gebruikers gebruikt. Moeten ze ook eens updaten)

Dan de digitale gebruiksaanwijzing: Die heeft wel een scheenshot voor mijn actuele OS. Daar staat ingevuld onder mailadress 'gebruiker@ziggo.nl' en onder gebruikersnaam: "gebruiker' Dus ook zonder het @ziggo.nl

Vreemd dat dit bij mij nooit gewerkt heeft en toen ik er eergisteren het @ziggo.nl achter plakte het wel ging werken en ik post kon ophalen.

En ook vreemd dat in hetzelfde veld voor mijn twee andere accounts het @provider.nl ook weggelaten wordt.
 
BJansen65
Het blijft een vreemd verhaal !!

Mijn instellingen nogmaals nagekeken en bij de gebruiksnaam staat NU naam@ziggo.nl en ik weet zeker dat ik daar mijn gebruiksnaam van mijn ziggomail heb weggezet. Toen ik dat gedaan had kwam er zeer veel mails binnen op mijn mobiel. Vervolgens werd mijn gebruiksnaam automatisch aangepast in naam@ziggo.nl. Misschien is dit ook de verklaring voor het bovenstaand van jou.
Grtz
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ophalen ziggomail mobiel HTC explorer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ziggomail verwijderd Klacht over Ziggo : 2 11-01-2022
Ziggo Mobiel Storing : 9 10-08-2016
Vodafone mobiel beëindigt gesprekken met Ziggo Ziggo nieuws : 1 29-09-2015
Problemen met Ziggo Mobiel en hollandsnieuwe na de iOS 9-update oplossen Tips en Truuks voor Ziggo Mobiel Internet : 1 24-09-2015
instellingen versturen ziggo via mobiel Ziggo mobiel telefonie : 3 22-05-2014
Advertentie