obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Te lage downloadsnelheid alles-in-1 Plus
TomBigz
Gegroet heren en dames van het forum,

Na wat topics te hebben doorgekeken en nog steeds mijn internetsnelheid niet te hebben verhoogd ga ik het toch maar proberen met een eigen topic. Wij hebben thuis van Ziggo het alles-in-1 plus pakket waaronder wordt vestaan:

50mbit download (vanaf oktober 2012 : 60mbit)
5mbit upload (vanaf oktober 2012 6mbit)

Mijn computer haalt het volgende:

2136458359


De hardware dat ik gebruik:
- Scientific Atlanta EPX2203 Modem van Ziggo (ik heb recent een nieuwe wifi modem gekregen maar niet geinstalleerd aangezien ik al een wireless router heb )
- Linksys WRT54GL v1.1 router met laatste firmware, dit is een 54mbit router
- Daarnaast beschik ik over een vrij nieuwe computer die bedraad aan de router ligt. Tevens heb ik nog een Macbook die wireless is verbonden en deze haalt dezelfde snelheden.
- Ik las in een ander topic iets over een ''wandsplitter'', volgens mij hebben wij dit wel. Of in ieder geval, er zijn 2 aansluitingen in de muur (TV en P ) waar via een klein kastje nu 3 kabels uitkomen die naar de TV en modem toe gaan.


Wat heb ik al geprobeerd?
- Firmware updaten van de router
- Veilige modus met alleen netwerkverbinding en dan speedtesten, firewall/scanner zal het dus niet zijn
- Kabel direct aangesloten op Modem, geen verbetering


Ik zie erg veel mensen met een plus abbo die ook rond de 20-25mbit halen ipv de 50. Ik hoop dus dat iemand mij kan helpen!

mvg, Tom
 
MisterSenseo
Doodsimpel...............jouw oude modem komt niet verder dan je gemeten snelheid.
Je hebt niet voor niets een nieuw modem ontvangen.......Pfft
Nieuwe modem aansluiten en activeren moet de gehele truuk zijn...Wink
Je eigen router kun je gewoon blijven gebruiken, lees daarvoor de diverse topic elders op het forum, het is niet moeilijk.
Als je huidige router auto/DHCP ingesteld staat is het nog simpeler, dan hoef je niet eens veel te veranderen.
Alleen DMZ of MAC passthrough instellen op je wifi modem en je bent klaar.
Vergeet niet je kanaal van je wifi modem op een ander kanaal te zetten dan je eigen router staat.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
TomBigz
Oke, dan heb ik mij toch zwaar vergist in het nieuwe modem van Ziggo. Ik had wel verwacht dat mijn huidige modem op zijn minst 54mbit zou trekken en dat de Ubee meer voor het wifi gedeelte geleverd werd.

Ik zal zo snel mogelijk de Modem verwisselen en mijn bevindingen melden!
 
MisterSenseo
Graag, we zijn gek op feedback..........zowel positief als negatief, daar leren we allemaal van...Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
TomBigz
Helemaal top, zojuist de nieuwe modem aangesloten en direct bekabeld aangesloten. Behaal nu:

2136648489

Helemaal goed dus!

Alleen stuit ik nog wel tegen wat problemen. Ik heb de instructies gevolgd maar zodra ik ''Activatie'' moet intypen in mijn browser gebeurd er niks. De eerste keer dat ik mijn browser opstartte kwam ik wel langs een Ziggo website maar heb nergens een code moeten invoeren (wat wel in de instructies staat). Ik heb nu dus wel internet.. zal wellicht goed zijn gegaan. Wel raar dat ik de Activatiecode en wachtwoord niet nodig heb gehad.

Daarnaast vraag ik mij nog even af hoe ik in de Modem kom, met mijn IP-adres lukt het blijkbaar niet.

Mijn dank is groot
 
MisterSenseo
Blijkbaar heb je je modem toch geactiveerd, je hebt een ander IP adres dan eerder op de dag en je hebt internet dus het modem is actief.
Om in je modem te komen moet je je pc direct op je wifi modem aansluiten en daarna je pc rebooten zodat je een IP van je wifi modem krijgt, daarna inloggen op je wifi modem, volgens de gebruiksaanwijzing.
Als je alles naar eigen wens hebt ingesteld, verwissel je pc weer voor je eigen router, even router rebooten, pc weer op je router aansluiten, wederom pc rebooten, en alles moet naar jouw wens werken...Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
TomBigz
Harstikke bedankt Mr. Senseo, alles werkt nu weer perfect en ik ben helemaal klaar voor de 60mbit upgrade! Dit topic mag wat mij betreft dicht.
 
MisterSenseo
Hartstikke mooi, ik sluit het topic niet, dan kun je er nog op terugkomen als er nog problemen zijn..............bedankt voor de feedback in elk geval.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Ronald@56
Breek maar even in in de discussie.

mij valt de laatste tijd iets heel raars op.
Sterk en ik bedoel ZEER sterk wisselende snelheden.

vanacht: http://my.jetscreenshot.com/9448/2012...y-57kb.jpg
en nu: http://my.jetscreenshot.com/9448/2012...m-68kb.jpg

Bijkomend feit is dat al na een paar minuten vanacht de snelheid sterk terugliep tot ik vanochtend nog eens keek
en met het 2e resultaat zat.

Dit is niet een op zich zelf staand geval, ik meet deze resultaten de laatste tijd vaker en daar wordt ik niet vrolijk van...
iemand dezelfde ervaringen?
 
kobus1960
Ben je in het bezit van een Ubee EVW?
Zet even alle pc's uit.
Spanning van het modem en evt. een router.
Laat dit een minuut of 10.
Dan het modem weer aan, wacht tot ie tot rust is.
Dan de router, dan de pc's.
Test dan nog eens.
Heb je dit nog nooit eerder gedaan, dan wordt de
EVW voorzien van nieuwe firmware en is ie weer fris.
Dit is/was een vaker voorkomend probleem.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Te lage downloadsnelheid alles-in-1 Plus', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Eerste 4 maanden 50% korting (i.c.m. Alles-in-1 of Internet & Online TV). Ziggo nieuws : 1 01-08-2019
downloadsnelheid omlaag Snelheid : 25 23-12-2015
Downloadsnelheid ongelooflijk veel lager dan aangegeven in speedtest. Klacht over Ziggo : 4 31-07-2015
Alles in 1 per 1 juli 1 a 2 Euro duurder voor ex-UPC klanten Ziggo nieuws : 4 27-05-2015
Ziggo schroeft internetsnelheden op voor Alles-in-1 Plus en Extra Ziggo nieuws : 61 06-03-2015
Advertentie