obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
extra router TP Link aansluiten
jernst
Ik wil het draadloos bereik van mijn UBEE vergroten met een TP-link 655.
Ik heb hier: https://blogs.oracle.com/simonthorpe/entry/configuring_a_dlink_dir_655_as de instellingen vandaan gebruikt.
uiteraard met mijn netwerk IP.
Nu krijg ik de melding: WLAN subnet conflicts with LAN subnet.
Wat bedoelen ze hier en wat moet ik aanpassen?
Gewijzigd door jernst op 09-09-2012 11:19
 
Nicholas
TP link 655 ? Bedoel je niet D-link ?

Heb je onderstaande stappen ook gevolgd?
[url]
https://www.ziggo.nl/#klantenservice/internet/hulp-bij-draadloos-internet/stappenplannen/stappenplan-router-achter-router-ubee/[/url]
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
jernst
Sorry, ja de D-Link DIR 655
 
briolet

Quote

Nicholas schreef:Heb je onderstaande stappen ook gevolgd?
[url]
https://www.ziggo.nl/#klantenservice/internet/hulp-bij-draadloos-internet/stappenplannen/stappenplan-router-achter-router-ubee/[/url]

Dat is een mooie oplossing, maar zeker niet voor alle situaties, zoals met twee wifi punten. Als je bv. met een mobiel apparaat inlogt op het eerste wifi punt en je computer hangt achter de tweede router, dan is het voor de tweede router alsof je van buiten komt. Geeft veel noodzakelijke extra settings dan om via die route op je computer in te loggen omdat je je thuisnetwerk bij deze oplossing opsplits. Als je echter de routers alleen gebruikt om het internet op te komen is dat wel een goede oplossing.

Het beste is om de router functie in de tweede gewoon uit te zetten, dan ben je van (alle) problemen verlost. Met mijn Airport router gaat dat heel makkelijk, maar ik inmiddels gezien dat dit lang niet bij elke router even makkeliujk gaat, of zelfs maar mogelijk is.
 
Puma
Log in op je D-Link en ga naar "Setup>Network settings".

Bovenin: onthoud het adres van de router. Oftewel "Router IP Address".
Ga dan iets naar beneden en zet het vinkje bij "Enable DHCP server" uit.
De instellingen opslaan door op "Save Settings" te drukken en klaar is kees.

Pak de kabel die van je andere router komt en plug deze in 1 van de 4 LAN poorten. Dus niet meer in de WAN! Je D-Link functioneert nu als een wireless access point en niet meer als router.
Je beschikt nu over 2 draadloze netwerken en 1 ervan maakt de dienst uit.

Functies herstellen? Log in en draai de stappen terug. Of druk voor 30 seconden de reset knop in.
 
jernst

Quote

Puma schreef:

Log in op je D-Link en ga naar "Setup>Network settings".

Bovenin: onthoud het adres van de router. Oftewel "Router IP Address".
Ga dan iets naar beneden en zet het vinkje bij "Enable DHCP server" uit.
De instellingen opslaan door op "Save Settings" te drukken en klaar is kees.

Pak de kabel die van je andere router komt en plug deze in 1 van de 4 LAN poorten. Dus niet meer in de WAN! Je D-Link functioneert nu als een wireless access point en niet meer als router.
Je beschikt nu over 2 draadloze netwerken en 1 ervan maakt de dienst uit.

Functies herstellen? Log in en draai de stappen terug. Of druk voor 30 seconden de reset knop in.


Waarom moet ik het adres van de router onthouden, als ik alleen DHCP moet uitvinken?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 10 2012 07:56:12:

Quote

Nicholas schreef:

TP link 655 ? Bedoel je niet D-link ?

Heb je onderstaande stappen ook gevolgd?
[url]
https://www.ziggo.nl/#klantenservice/internet/hulp-bij-draadloos-internet/stappenplannen/stappenplan-router-achter-router-ubee/[/url]


Dit werkt bij mij dus niet, al snap ik niet waarom niet? Het IP adres van de D-link staat wel in de lijst. Dan volg ik de vervolgstappen.
Uiteindelijk sluit ik de router aan (welke poort?) maar dan ziet mijn laptop hem niet.
Wat betekent deze melding nu precies? " WLAN subnet conflicts with LAN subnet."
Gewijzigd door jernst op 10-09-2012 07:56
 
Nicholas
@Briolet / Puma: Thanx voor de aanvulling. Ben zelf niet zo bedreven op dit terrein maar wilde het onderwerp een start geven.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Puma

Quote



Waarom moet ik het adres van de router onthouden, als ik alleen DHCP moet uitvinken?


Zodat je in de toekomst de instellingen kunt terug zetten. Zonder het IP adres te weten kom je namelijk niet in het menu van je D-Link.
Ook handig als je de draadloze instellingen van je D-Link wilt wijzigen nadat je deze actie hebt uitgevoerd.

Je Ubee deelt na deze actie namelijk de adressen uit. Meestal herleid je het adres van je router door naar het gateway adres te kijken op je PC. In dit geval komt je
dan bij je Ubee router uit. Daarom.
Gewijzigd door Puma op 10-09-2012 17:58
 
jernst
Toch lukt het niet met de D-link.
Ik heb ook nog een Sitecom WL-611 liggen.
Hier heb ik dezelfde truc mee gedaan en die werkt wel goed. Ra, ra?
Allebei volledig vanaf fabrieksinstelling alleen DHCP uitgezet & van UBEE LAN naar LAN 1.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 10 2012 22:33:05:
Ik heb het idee, dat het draadloze gedeelte stuk is.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 11 2012 17:20:57:
Even to be sure: Als ik de router gewoon aan de stroom hang, zonder netwerkverbinding, dan moet ik hem toch kunnen zien in programma inSSIDer?
Daar zie ik de D-Link n.l. niet. Dat zou dus impliceren, dat hij overledenis, althans het draadloze gedeelte. Aan de laptop gehangen zie ik hem wel.
Gewijzigd door jernst op 11-09-2012 17:20
 
Nicholas
Als de optie "Do not broadcast SSID" niet aan staat dan zou je hem gewoon moeten zien. Staat die toevallig wel aan dan moet je hem met Inssider alsnog kunnen zien als Hidden network. Verander voor de zekerheid ook een keer van kanaal.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'extra router TP Link aansluiten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Aansluiten oude tv op mediabox next Algemeen : 3 27-09-2022
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Router aanschaffen?? WiFi, draadloos netwerk : 3 01-02-2018
Kan extra mediabox niet installeren Hardware instellingen : 10 05-11-2017
Ziggo Go app uitgebreid met bijna 50 extra zenders en meer Chromecast / Airplay functionaliteit Ziggo nieuws : 1 26-06-2017
Advertentie