obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Cisco EPC3925 Wifi telefoon slecht
gielrob
sinds enige tijd heb ik ziggo alles in 1. Echter de modem doet raar. Nu heb ik gelezen op het forum dat er meer mensen problemen zijn met de cisco EPC3925. Op zich gaat het goed, maar na ongeveer een week dan wordt het bellen steeds slechter. De verbinding valt weg, Persoon aan de andere kant wordt steeds slechter te verstaan. Enige wat dan helpt is een reset en dan kan ik weer een week vooruit. Heb al van ziggo een andere telefoon opgestuurd gekregen (vaste telefoon) andere kabel en zelfs de monteur is al langs geweest. Heb zelf het idee dat de modem gewoon geheugen problemen heeft en dat hij daardoor zijn data niet goed kan stromen. Bij tele2 had ik hier nooit problemen mee. Ziggo blijft maar zeggen dat het niet aan de modem ligt want dat hebben ze doorgemeten. Maar volgens mij klopt dit niet.
iemand verder nog suggesties. Wederom maar weer ziggo bellen!! Is er bij iemand bekend of er al een update voor de modem gaat komen. Steeds restarten is niet logisch. Wordt er een beetje moe van. dat ding hoort gewoon te werken.
 
Zippo

Quote

dat ding hoort gewoon te werken.

Helemaal mee eens. Maar als je nog een timer hebt liggen zet die er dan tussen en zet het modem dagelijks mbv de timer een keer uit en aan.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
gielrob
Is dat de enige oplossing. Doet ziggo dan daadwerkelijk niets met dit probleem. Men moet toch in de gaten hebben dat die modem niet goed werkt. Waarom geven ze dat dan niet toe. Stuiten ze monteurs etc. Updaten dat ding. Iemand nog suggesties
 
Nicholas
Ja, een tijdklok er tussen. Gewoon instellen op 4 uur 's-nachts (of een andere tijd natuurlijk) Effetjes een kwartier van de stroom.

Goedkope oplossing. Je merkt er niks van en je verbinding blijft goed.

Ben het met je eens dat het goed zou moeten werken maarja, als een eenvoudige oplossing dichtbij is en het werkt, waarom niet? Probeer het gewoon eens uit.

Je kunt er ook nog je verlichting aan koppelen, schrikt ook weer inbrekers af. Grin
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
kobus1960
Ter bevestiging van Nicholas z'n pleidooi voor de timer.
Ook met de diverse Ubee modems is dit de oplossing.
De verklaring hierachter, welke ik niet in details kan vertellen
omdat ik het simpelweg niet weet, is dat er buffers vol lopen.
Hierdoor wordt de boel trager en trager.
De tijdklok is hiervoor (€ 3,95 Hema) een uitstekend werkende
oplossing. Ik had hetzelfde, nu bijna 2 jaar geleden.
Timer ertussen, altijd strakke verbinding en goede telefoon.
 
junkonwheels
ik ben het eens dat dit een raar probleem is bij ziggo. ik had ook problemen met het modem maar ipv een schakel klok heb ik een steker met afstand bediening gebruikt (had ik nog liggen). ga je dan op je bed klik je alles gewoon uit spaart ook standby stroom uit. het opstarten modem duurt dan wel even als je de stroom weer aanzet maar je hebt weer een goede verbinding.
het is alleen even wennen
 
gielrob
idee is goed. heb ik ook gedaan, maar na een paar keer komt het volgende om de hoek kijken. ik heb een nas-schijf icybox. Deze kan ik via de pc niet meer vinden als de stroom er lang is afgeweest. Enige oplossing is dan ook de nas-schijf te resetten. Niet optimaal. iemand een ander idee.

Weet iemand of er binnenkort een firmware update gaat komen!!
 
kobus1960
Eens in de paar dagen de stekker er handmatig een
paar minuten uit is al voldoende om van het gedoe af te
zijn. Is dat een optie voor je NAS?

Upgraden firmware is voor de Ubee UVW in Juni (dacht ik)
gebeurd, daar lezen we dergelijke problemen niet meer over.
De EVM echter, heeft nog steeds nukken, maar die gebruiken
altijd een router achter de EVM, dus hebben het NAS probleem
niet. De EVM is geen router, vandaar.

Wanneer de Cisco's een firmware upgrade krijgen is nog niet bekend.
Er is een streven naar dit jaar, dat weet ik wel. Daar is ook de fabrikant
voor nodig, het menu is slechts een schil over de Cisco firmware.
Het zit m volgens mijn mening in het feit dat Ziggo een partij Cisco's
heeft gekocht, vervaardigd met het Ziggo menu, en die hele partij
vervolgens moet laten upgraden. Cisco rekent daar een prijs voor.
Verder kan je het zelf wel bedenken lijkt mij. Helpless
 
briolet

Quote

. ik heb een nas-schijf icybox. Deze kan ik via de pc niet meer vinden als de stroom er lang is afgeweest. Enige oplossing is dan ook de nas-schijf te resetten. Niet optimaal. iemand een ander idee.!

Lijkt mij dat hij een ander IP adres krijgt na zo'n onderbreking. Kijk in de handleiding van je modem hoe je voor de nas een vast IP adres kunt reserveren. Dan zal het modem hem steeds hetzelfde geven. Of definieer een statisch adres voor de nas in de nas zelf.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco EPC3925 Wifi telefoon slecht', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie