obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
humax video afspelen op PC
ronhoo
Hoe kan ik de video's die op mijn Humax staan afspelen op mijn PC.
Ze zijn dmv een lan kabel met elkaar verbonden.
Beiden hebben ze een vast IP adres.
De mediaspeler speelt niets af omdat deze de .ts bestanden niet kent.
DLNA op de Humax is ingeschakeld
Gewijzigd door ronhoo op 29-09-2012 00:50
 
MisterSenseo
Via FTP naar je pc kopieren, dan omvormen naar bijvoorbeeld .mkv en dan op je mediaspeler kun je ze afspelen......Wink
Misschien kan het ook zonder omvormen maar je zult ze eerst naar je pc moeten kopieren, direct afspelen gaat niet.
Een ieder die dit wel voor elkaar getoverd heeft, please meld jezelf, daar leer ik ook weer van.......Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
MaXMhZ
Probeer eens met vlc v2.0 of hoger of MPC-HC (
Media Player Classic Home Cinema) af te spelen?

Beide spelers hebben een groot aantal codecs standaard aan boord en ondersteunen hardware-acceleratie...

.ts (Transport Stream) is gewoon MPEG 2. Zolang de file zichtbaar is vanaf de computer, zou je hem met vlc of MPC-HC gewoon moeten kunnen afspelen...
Gewijzigd door MaXMhZ op 29-09-2012 04:02
 
Nicholas
Die bestanden staan toch gecodeerd op de humax? Daar is toch die CI+ voor om te voorkomen dat er digitale kopieeen gemaakt worden? Heb zelf nog een humax zonder harddisk dus ik kan het zelf niet checken.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
MaXMhZ
Opnemen van video en muziek is legaal. De CI+ ontsleutelt (de ontvangst van) het kabel signaal, niet de opname, zover ik weet. Je kunt nog steeds opnemen vanaf de SCART uitgang etc. op decoders, en hebt dan een onversleutelde (normale) video opname/bestand. Jarenlang gedaan met mijn EMTEC S800. Dat werkt ook nog steeds prima hier voor analoog en DVBT (free-to-air).

Smile
 
Nicholas
@Max: Ja, analoog kan, da's waar via scart maar de kwaliteit is dan ook niet best. Ik bedoelde de meer hoogwaardige digitale opnames. Daar kun je echt geen 1 op 1 kopie van maken.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
MaXMhZ
Van hoogwaardige opnames kun je prima 1:1 kopiƫn maken hoor, kijk maar eens op mvgroup.org Wink

Format Factory en Handbrake zijn prima tools voor (her)coderen.
 
Nicholas
Ja tuurlijk kun je prima kopieen maken van ongecodeerde bestanden en dat is ook de reden dat die kabelmaatschappijen er alles aan doen om ervoor te zorgen dat je niet zomaar een film of tv serie van je settopbox kunt kopieren om hem dan vervolgens op je computer af te spelen (of verder te kopieren en te verspreiden.) Je kunt de opgenomen content hoogstens capturen (via bijvoorbeeld scart uitgang) maar dan heb je zoals eerder gezegd een behoorlijk kwaliteitsverlies.
Gewijzigd door Nicholas op 01-10-2012 11:46
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
kezeltje
ik heb een smartcard in mijn mythbuntu server:
dan krijg ik gewoon een digitaal ongecodeerd videobestand op mijn harddisk.
en dat is afspeelbaar via mijn gigabit netwerk op alle mediaspelers.

grtn,
Jan


Quote

Nicholas schreef:

Ja tuurlijk kun je prima kopieen maken van ongecodeerde bestanden en dat is ook de reden dat die kabelmaatschappijen er alles aan doen om ervoor te zorgen dat je niet zomaar een film of tv serie van je settopbox kunt kopieren om hem dan vervolgens op je computer af te spelen (of verder te kopieren en te verspreiden.) Je kunt de opgenomen content hoogstens capturen (via bijvoorbeeld scart uitgang) maar dan heb je zoals eerder gezegd een behoorlijk kwaliteitsverlies.

Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
Nicholas
@kezeltje: Gebruik je een cam-module met ci+ in de server?

En even voor de zekerheid: Jij kunt dus een HD film (bijv. 1080i) opnemen en die staat dan niet versleuteld op je harde schijf? Oftewel hij speelt ook op een andere computer (op een andere harde schijf) af ?
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'humax video afspelen op PC', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Humax IHDR 5500C Geen signaal Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 14-07-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
Humax Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 12-01-2017
Humax IR-FOX C Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 5 14-10-2016
Humax ir5200C geeft op 80 % kanalen geen geluid Algemeen : 2 25-09-2016
Advertentie