obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
acceptabel??
MaXMhZ

Quote

Nicholas schreef:

Ja, dat heeft mij toen ook behoorlijk verbaasd. Zal wel een koopje geweest zijn.... Grin


Goedkoop is duurkoop - Binnenkort AMD weer de snelste processors? Grin
 
Nicholas
ROFL Grin ROFL
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
BMP
Ik heb gewoon de hardware firewall van mijn netgear verder MSE en een betaalde Hitmanpro, verder gewoon je gezond verstand gebruiken, dan heb je nooit problemen.

Ik kom de laatste tijd veel mensen tegen die maar overal ja op klikken, en dan zonder in de gaten te hebben dat ze vaak een stukje software installeren dat er puur en alleen op wachtwoorden en inloggegevens uit is.

Smile
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Nicholas
Ja, klopt natuurlijk van dat zomaar klikken op iets. Maar ik maak het in de praktijk ook mee dat mensen (die bijvoorbeeld niet goed kunnen lezen i.v.m. een beperking) gigantisch het slachtoffer zijn van die irritante virussen. En wat denk je van oudere mensen die al blij zijn dat ze een beetje kunnen surfen op internet ?

Ik ben al behoorlijk wat tijd kwijt geweest met het cleanen van systemen en/of het beveiligen ervan. In sommige gevallen was de oorzaak dat Java en/of adobe flash niet up to date was maar regelmatig ook niet volledig gepatchte windows systemen.

Hoe vaak ik niet te horen krijg: "Ik heb toch een virusscanner ? Hoe kan dit dan?" En ik kan het ze eerlijk gezegd ook niet kwalijk nemen.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
kobus1960
Ja, daar zeg je wat, gezond verstand gebruiken, ik kom pc's tegen met 37 (overdreven)
werkbalken in hun browser, 78 plugins Sad en ga zo maar door!! klikkerdeklikkerdeklik. Helpless
 
BMP

Quote

kobus1960 schreef:

Ja, daar zeg je wat, gezond verstand gebruiken, ik kom pc's tegen met 37 (overdreven)
werkbalken in hun browser, 78 plugins Sad en ga zo maar door!! klikkerdeklikkerdeklik. Helpless


Die zijn er ook Cool helaas, ik vind ik sommigen er erg naïef mee omgaan, van ouderen kan ik het wel begrijpen die uit een computerloze generatie komen, alhoewel er ook omaatjes zijn die typen als de brandweer en op alle social media rond hangen. Cool

Cry
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
kobus1960
Ik heb vorig jaar een uurtje bij een dame gezeten van rond de 80, die wilde (bijna moeten), gaan internetbankieren.
Daar had ze een beul van een pc voor gekocht.
I7, 27 inch scherm, de hele rataplan. Ik dacht, poeh, daar heeft iemand een smak
geld verdiend, en dat blijf hier staan voor alleen een paar overschrijvingen. Ik kwam
haar laatst tegen, én Mw. lukt het allemaal met bankieren?? Zeker, ik gebruik usenet,
heb een payserver, facebook enz enz enz enz. Usenet? zeker, oude films, boeken, klassieke muziek,
had ze het over een MLC player (VLC). Had al een ext. HD ook.
HELEMAAL los op dat ding, kijk, dat vind ik helemaal geweldig. Heeft u nog hulp nodig Mw. Cool
NEEEEEE man, google is m'n vriend. Dat is er 1 op de zoveel duizend hoor, genieten!! Clap
 
BMP
Super, die zouden er meer moeten zijn Grin

Het tegengestelde is dit:

Een kennis van mij heeft niet zoveel met de computer, ze belde mij vorige week met de mededeling dat de computer niet meer uit wilde.

Ik vroeg heb je dit en dat al geprobeerd? ja dat had ze al, toen stelde ik voor om achter de computer te kijken en de zwarte dikke kabel te volgen naar het stopcontact, en ja ze vond de stekker, ik vroeg haar om te stekker er uit te trekken en ja dat deed ze,

Toen vroeg ik nog is de computer nu uit?,.... ze zei even kijken hoor, hee ja hij is nu echt uit...............................GrinCoolGrin
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
kobus1960
ROFL Helpless ROFL
 
rolandvrielink
EUREKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


wifi:
[img]2223326067[/img]

Het was toch de root kit.

ik heb gisteravond laat avast toch maar eens verwijderd en nod32 geinstalleerd. virusscan gedaan en die meldde de rootkit, was echter niet te verwijderen. na flink googlelen kwam ik uit op het progje:

TDSSKiller van kaspersky,

ondertussen een e-mail over hulp van de rootkit naar eset gedaan.
de tdsskiller vond de rootkit en kon m verwijderen. laptop opnieuw gestart en draait weer als een titje.

heb vanmorgen al een mail gehad van eset met een link naar een verwijder tool en deze ook laten lopen en heeft niets meer gevonden. (ben zeer te spreken over de service van eset, ondanks ik een trailversie heb nod32)


Mag ik iedereen bedanken, met name MAXMhz, die mij met hun advies hebben proberen te helpen.
ik heb er een verhaalvan gemaakt zodat anderen die dit herkennen ookeen idee krijgen om het op te lossen

groeten roland
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'acceptabel??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie