obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo helpdesk! Geef zelf tips, opmerkingen en ervaringen om de helpdesk te helpen. Hoe werkt het telefonische keuzemenu van de helpdesk.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe aansluiting?
sausje
Hallo forum,

Ik wou graag eens weten hoeveel het zou kosten als men geen COAX aansluiting in huis heeft, om dat te laten aansluiten (de woning heeft niet eens de groene kabel).
Cliënten van mij zijn namelijk gedwongen om ADSL te pakken, wat ook nog eens zeer slecht signaal heeft (door de afstand).
Deze mensen zouden zonder na te denken naar Ziggo willen overstappen, alleen zonder de aansluiting gaat dit moeilijk.
Dus hoeveel zou zoiets kosten?


Bvd!
 
Nicholas
Daar valt zo moeilijk wat over te zeggen denk ik. Het zal ervan afhangen of er uberhaupt een kabel in de buurt in de grond ligt. Als er meerdere mensen zijn kun je samen natuurlijk wel de kosten delen. Ik denk dat je het beste Ziggo kan bellen hierover. Er is trouwens wel wat info te vinden. Moet je even "goegelen" Ik heb verhalen gelezen die uiteenlopen van € 5000,-- tot € 1500.

Maar misschien is er op het forum iemand die hier ervaring mee heeft.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Puma
Welke woonplaats betreft dit? Indien in de bebouwde kom glasvezel van Reggefiber ligt, kun je dat beter overwegen.

Waarom?
Reggefiber sponsort meestal een deel van de kosten mits een bewoner ook gelijk diensten afneemt. Zo heb ik onlangs 8 boerderijen aangesloten voor slecht ~500 euro per woning. Ziggo had ze een aanbieding gedaan voor ruim 3000+ euro en een verplicht 5 jarig contract voor televisie basis of zo.

Wat kosten algemeen betreft:
De aannemer houdt rekening met het volgende
- Tracé (type grond)
- Lengte
- Leidingen (hoeveelheid)
- Persingen (onder bomen bijvoorbeeld)
- Gestuurd boren (onder een sloot door bijv)
- Hoogbouw of laagbouw
 
sausje
Bedankt alvast voor de antwoorden, maar ik denk idd dat kwa prijs het niet echt een goede oplossing is.

Het gaat zich om de woonplaats Gulpen (tegenover de bierbrouwerij om specifiek te zijn), denk niet dat hier de eerste tijd glasvezel gelegd gaat worden..
Dit doen ze zelfs bij mij niet eens...

Usbgm

Dit doen ze in vberg dekken, maar mijn wijk weer net niet...

En dan zegt ziggo zo leuk dat hun ook tot 1gigabit kunnen gaan met de coax (https://www.ziggo.nl/#entertainment/n...-dan-kabel), dan vraag ik me af waarom wij nog altijd op zoeen shit (tegenover 1gigabit) upload zitten Mad
 
Black Tiger

Quote

Dit doen ze zelfs bij mij niet eens...

Zeg dat niet te hard. Ik woon in Maastricht en hier is niet eens glasvezel, maar in een gat als Rothem en Meerssen wel.
Dus men wete maar nooit.Smile

Glasvezel levert ook nog geen gigabit upload, tenzij je een datacentrum hebt misschien. Voor consumenten is dat niet interessant ook.
Je netwerkkaart kan dat nog niet eens aan, je houdt er dus toch al maar een 7 a 800 mbit van over als je hele huis al gigabit geschikt is. De bandbreedte wordt ook breder dus ook duurder.
Een kennis van me heeft nu 200/200 op glasvezel, dat gaat zo enorm snel maar hij betaald er wel al over de 100 euro p/m voor. Dus of dat zo leuk is.

Anyway, daar ben je niet mee geholpen. Ik zou in elk geval her en der eens navraag doen (ook bij Reggefiber dus).
Greetings, Black Tiger
 
sausje
Heh, dat is balen voor jou idd.

Glasvezel levert wel al 500mbit (bij kpn en maar €20,- per maand meer).
Aangezien ik eigen server draai, zou een upgrade van 10mbit up naar 500mbit up mij goeddoen Pfft

Maargoed, ik ga morgen eens met Ziggo bellen (was vrijdag te laat) en eens kijken hoeveel het kost om een offerte op te maken over de kosten.
 
Black Tiger
Klopt, dan zal mijn kennis dat hebben. Inderdaad maar 87,50.
phuuu...

Eigen server? Nja.. heb ik ook altijd gedraaid, ftp, website, mailserver, mysql etc.. Is nu een NAS geworden met alleen web en ftp. Stroomkosten werden me te hoog en zit nu op mijn eigen hosting servers in een datacentrum.

Maar als je dat thuis hebt is een hogere upstream wel leuk natuurlijk.
Daar houdt het echter ook mee op. Qua stroomkosten kun je als je een forum thuis draait bijv. niet eens meer opboxen tegen bijv. een hostingprijsje van 30 euro per jaar met meer dan genoeg bandbreedte.
Voor de hobby blijft het natuurlijk wel leuk, en dan maken de elektro kosten ook niet meer uit.Smile
Greetings, Black Tiger
 
briolet

Quote

Zeg dat niet te hard. Ik woon in Maastricht en hier is niet eens glasvezel, maar in een gat als Rothem en Meerssen wel.
Dus men wete maar nooit.Smile

Dat viel me bij mij ook op toen ze hier glasvezel gingen aanleggen. Bij de kleine plaatsen in de regio was het inschrijving percentage hoger dan de grotere plaatsen. En ik lees dat dit een landelijke tendens is, dus zullen ze daar in toekomst op inspelen en eerder met de kleinere beginnen. Buitengebied is wat anders, daar moet geld bij en dat hangt van de gemeente af of de gemeente er in bijdraagt om aanleg in het platteland betaalbaar te maken.

Waarschijnlijk hebben de kleine plaatsen meer te winnen bij overstappen naar glasvezel. Of in elk geval denken ze dat.
 
Black Tiger
Ze hebben hier in Maastricht niet eens een interessepeiling of inschrijving gedaan volgens mij. Tijd geleden heeft er ook in een of ander regionaal blaadje gestaan dat het de Gemeente is geweest die nog een jaar langer nodig had om een onderzoek te doen of zoiets.
Dus de Gemeente zelf heeft hier de boel flink vertraagt.Sad

Ah wacht... hier heb ik een stuk online waarin het CDA in maart dit jaar nog protesteert tegen het uitblijven van de beslissing van de Gemeente.
http://maastricht.dichtbij.nl/stad/cd...chterstand
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Hier blijft het ook nog even achterwege tot de voordeur.
De overwegend bijbellezende gemeenschap heeft er geen
behoefde aan, en aangezien zij de macht hebben in
de gemeenteraad/commissies, houdt het even op. Boven-
dien wordt er aan Brussel-eis voldaan, want er is Ziggo.

Sommige openbare gelegenheden hebben het al wel, zoals
de bieb en het raadhuis zelf, alsmede enkele grote bedrijven.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe aansluiting?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe tarieven Ziggo nieuws : 1 13-05-2022
belscript en slecht informeren nieuwe klanten Klacht over Ziggo : 4 13-12-2020
Nieuwe tarieven per 1 juli 2020 Ziggo nieuws : 9 29-05-2020
Ziggo aansluiting niet opgeleverd nieuwbouw Algemeen : 3 25-10-2019
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
Advertentie