obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Verplaatsen van splitsing tv/internet signaal
ottooo
De huidige situatie bij mij is als volgt:

De TRAS 1000 voor mijn tv aansluiting zit beneden bij de voordeur in de gezamenlijke meterkast.
Van daar gaat de coax tv kabel direct naar boven naar mijn appartement op de 2e verdieping. Daar komt deze binnen in mijn eigen meterkast waar deze coax kabel aan een tweede coax kabel is geschroefd en deze vandaar door gaat naar mijn woonkamer, waar de kabel aansluiting voor mijn tv zit. Tot op heden (ruim 2 jaar) heb ik nooit klachten gehad over het tv signaal, dat is gewoon goed.

Er is helaas geen loze leiding beschikbaar om een extra coax kabel voor internet van de voordeur naar mijn appartement te trekken. Om het signaal hier te splitsen met de door Ziggo geleverde signaalverdeler in TV en internet wordt dus lastig, omdat er geen tweede kabel naar boven kan. De enige mogelijkheid die ik hierdoor nog zie is om het signaal pas in mijn appartement te splitsen.

Mijn vraag is nu dus: Is er een mogelijkheid om de huidige coax tv kabel her te gebruiken als algemene kabel en het signaal pas in mijn eigen meterkast te splitsen? Of is er toch echt een tweede kabel noodzakelijk?

En als dat een mogelijkheid is, is het dan noodzakelijk om het signaal nog te versterken (al is dit achteraf natuurlijk nog toe te passen, dus dat is niet de hoofdvraag)?

Ik hoop dat ik mijn probleem zo duidelijk genoeg uit heb gelegd. Zo niet, laat het even weten, dan probeer ik er zo goed mogelijk op in te gaan. Smile
Alvast bedankt!
Otto
 
Nicholas
Interessante vraag.

Ik denk dat je sowieso een versterker nodig hebt. Maar een versterker moet zo dicht mogelijk bij de aansluiting geplaatst worden (omdat ie anders ruis gaat versterken.) Die zou dus geplaatst moeten worden bij de voordeur.

Vanuit die versterker (Tratec versterker) dan de coax naar boven weer naar een TRAS en dan splitten met een UMU splitter naar radio/tv en internet (of iets anders.)

Volgens mij moet dit mogelijk zijn maar weet dit niet zeker. Iemand anders nog ideeen ?
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
MisterSenseo
Op zich een goeie opstelling maar ik zou ervoor kiezen om vanaf de Tratec een kabel naar je eigen verdieping te brengen en hem daar te splitten met een schroefsplitter en aan het eind van beide kabels dan een TRAS voor radio en tv, zodat je aan het eind van iedere kabel het meeste signaal overhoudt.........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
ottooo
Bedankt voor de tips!
Als ik het goed begrijp moet ik dus deze versterker op de plek van binnenkomst plaatsen:
http://www.onderdelen-online.nl/product_info.php?products_id=4574

Vervolgens hier mijn kabel die al naar boven gaat hier op aansluiten en deze bovenaan splitsen met zoiets als het volgende:
http://www.shopwiki.nl/l/Hirschmann-Coax-splitter-1-in-2uit-F-%28schroef%29connector

En beiden vervolgens op een aparte Tras aansluiten?
Zouden deze laatste twee stappen echt nodig zijn?
Als ik in mijn appartement de Tras plaats met UMU er op dan wordt het signaal daar toch gesplitst?

Nog een vraag: Volgens mij moet ik de Tras er tussenuit halen bij de voordeur. Kan/mag ik dat zo maar zelf doen? Volgens mij is dat iets voor de kabelmonteur toch? Kan dan de groene coax direct op de versterker worden geschroefd?

Dan zou je dus de situatie krijgen zoals in het plaatje welke ik heb toegevoegd (let niet op mijn paint skills Wink )
ottooo voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Nicholas
Die Tras bij de voordeur moet je lekker laten zitten. De Tratec heeft namelijk in ingang waar een Male-F connector in moet. Je kunt dan vanaf de tras met een korte (van goede kwaliteit) coax naar de Tratec. Je kunt zelf zo'n kabeltje maken (met aan de ene kant een standaard coax-plug en aan de andere kant een F-connector)

Welke splitter je boven moet hebben is wel eventjes belangrijk. Ik weet niet of die splitter jij aangeeft goed hiervoor is. Ik heb alleen ervaring met de umu splitter. Die splitst het signaal in TV/RADIO/Internet en is door Ziggo goed gekeurd.
http://www.inhomenetwork.nl/UMU Maar over deze splitter zijn de meningen ook verdeeld. En het is een opdruk versterker, is in jouw situatie niet zo handig.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
ottooo
Ik heb het startpakket van Ziggo zelf ontvangen, met daar in een Tras + UMU (Tras bij de voordeur zat er al).

Nu druk bezig met inventariseren wat ik al heb, wat ik nog aan moet schaffen.

Mijn huidige plan is als volgt:
(Alles met een * moet ik nog aanschaffen)

- Signaal komt bij de voordeur binnen bij de bestaande TRAS.
- Hier komt een IEC female-F male kabel*
- Deze sluit ik aan op Tratec*
- IEC male - F male connector* voor verbinding met bestaande kabel
- Bestaande kabel gebruik ik voor de nieuwe TRAS uit mijn Ziggo pakket
- UMU komt op deze nieuwe TRAS te zitten
- Modem sluit ik aan met de door Ziggo meegeleverde kabel
- TV sluit ik aan met behulp van een tweede IEC male - F male connector* tussen UMU en al bestaande kabel.

Dan houd ik nog twee vragen over:
- De bestaande kabel die in mijn appartement binnenkomt heeft een F female verbinding. Deze moet ik er zeker af strippen als ik deze wil gebruiken om te verbinden met de nieuwe TRAS?
- De rest van mijn lijstje, nog op- of aanmerkingen? Smile

Nogmaals bedankt! Smile
 
Nicholas
Voor zover ik het kan beoordelen ziet het er juist uit, alleen de aansluiting van de TV (2e IEC male- F male connector) snap ik niet. Op die Umu past gewoon een IEC connector voor de TV.

Met het monteren van die F-connectoren moet je even kijken naar de dikte van de coax. Ik heb die dingen ook een beetje op goed geluk gekocht. Je hebt er zelfs speciaal gereedschap voor (om de draad te strippen en de connector erop te schroeven.) Ik heb dat niet gebruikt want het kan ook zonder. Maar je hebt ook van die verlooppluggen (van IEC naar F-) misschien bedoel je die wel.

Bij de kabel die boven binnen komt zul je dan inderdaad de connector eraf moeten knippen en hem dan aansluiten op de nieuwe Tras. Ik hoop overigens wel dat die bestaande kabel van beetje goede kwaliteit is.

Verdere opmerkingen: Haal de plaatjes van internet af van de diverse onderdelen (trras, versterker, umu, etc.) dan kun je gelijk de aansluitingen goed zien en kun je het evt. nog checken. Ik doe het nu uit mijn hoofd maar een vergissing is in dit soort zaken snel gemaakt.

Succes in ieder geval ! Thumbs Up
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
ottooo
Ik wou even zeggen dat het allemaal gelukt is. Het mooie is dat het eigenlijk doodsimpel was.

Ik dacht laat ik het eerst eens proberen door alleen de TRAS in de meterkast te plaatsen. Dan kan ik altijd nog die versterker er tussen plaatsen. Dat gedaan, tv en modem op aangesloten en het werkt perfect. Versterker heb ik niet eens nodig. Grin (of denken jullie dat ik hier nog voordeel uit kan halen door deze te plaatsen?)

En ik hoefde de kabel niet eens te strippen. De schroef connector kon ik er af trekken en daaronder zat de kabel die ik zonder er iets aan te doen in de TRAS kon stoppen.

In ieder geval super bedankt voor de hulp. Smile

PS: Over je eerste opmerking: De coax die mijn appartement binnenkomt en de coax die van daar naar de woonkamer gaat waren met elkaar verbonden met twee F female connectoren en een verloopstukje ertussen. Die IEC male-F male connector heb ik dus op die laatste geschroefd zodat ik die op de TRAS kon aansluiten.
 
Nicholas
O.k. Mooi dat het gelukt is. Thumbs Up Die versterker kan altijd nog indien nodig. Maar als alles goed werkt; lekker zo laten dan.

Ja, soms zijn dingen eenvoudiger dan het op het eerste gezicht lijkt.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verplaatsen van splitsing tv/internet signaal', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Humax IHDR 5500C Geen signaal Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 14-07-2020
Advertentie