obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
tv als receiver?
Robert Pelgrim
is het mogelijk mijn Samsung UE37ES6710SXXN ook als ontvanger te gebruiken? Dus de code-kaart direct op de TV plaatsen?
zo ja, is er een handleiding voor?

Dank. Robert
 
MisterSenseo
Ongeveer heel dit forum en heel www.ziggo.nl staan vol met de CI+ handleidingen, volgens meerdere verkooppunten is jouw tv geschikt dus het antwoord is volmondig "ja"........
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Robert Pelgrim
Dank je. Ik zie alleen dat ik een kartonnen kaart heb ipv een metalen CI-Card. Ik heb een Colorado ontvanger. Enig advies?

Robert
 
MisterSenseo
Die "kartonnen" kaart moet in een metalen behuizing gestoken worden, dit is de CI+ module, die je los koopt onder andere via de sluitallesaan-website <<.
Je kunt hem ook direct via 1200 te bellen bij
Ziggo zelf bestellen,maar volgens mij is Sluitallesaan goedkoper.
Dan eerst het smartcardnummer opschrijven, dit vind je op de achterkant van de kaart.
Dan de smartcard in de module steken, tv aan, 1200 bellen, in het menu vind je de optie smartcard activeren, de getallen ingeven die je had opgeschreven, daarna krijg je als het goed is een melding via de telefoon dat binnen een korte tijd de kaart actief is, meestal is hij al actief voordat het telefoongesprek is beƫindigd.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Robert Pelgrim
dat helpt. een vraagje nog, ik heb nu ziggo 3in1 pakket werkend met de receiver. Alsik de CI+ module ga gebruiken moet ik mezelf dan weer telefonisch aanmelden?

Robert
 
MisterSenseo
Als de smartcard reeds geactiveerd is dus als je nu al met de receiver digitaal kunt kijken dan hoeft dat niet meer.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
frankrijk
Nu ben ik al een tijdje dit forum aan het volgen.
Alleen volgen om tekijken wat voor vragen hier gesteld worden

Ik word een beetje moedeloos van dit soort vragen, zoals deze, welke op dit forum dagelijks gesteld worden
Word het voor dit soort categorie mensen niet een tijd om niet uren op internet te zitten om te kijken waar ze een bepaald toestel nog weer voor een paar euro goedkoper kunnen krijgen.
Maar eens ten rade gaan bij een goede winkel die het ook installeerd.

Ik werk zelf in een kleine bruingoed winkel en wij bezorgen de toestellen bij de mensen thuis. Standaard neem ik dekoffer met antenne materiaal mee, want mocht dit niet goed zijn dan gelijk vervangen en er zijn dan nagenoegen geen problemen, zoals hier elke dag genoemd word.

Vragen of een toestel werkt met een ci+ moduul, alle type nummers welke werken staan op de ziggo site vermeld.
Een gemiddelde winkel waar ze deze toestellen verkopen, kunnen dit ook zo vermelden

Ik val de persoon die dit forum gestart heeft niet aan maar het gaat om het algemeen.

Het is toch al jaren bekend dat je alleen je kaart niet in de tv kan stoppen( op een aantal jvc en humax tv's na), maar dat er een moduul bij hoort.

Ik hoop dat mensen zich gaan realiseren dat als je er niet veel van weet( ik zal niet zeggen, geen verstand van hebben).
al deze apparaten zijn ook in winkels verkrijgbaar en wordt vaak nog uitleg gegegeven dan wel geinstalleerd.
Ja en soms kost het iets meer geld maar dan werkt het wel en dan zit je zelf niet uren danwel dagen te rotzooien en dan vooral te schelden dat het rot apparaten zijn.
Terwijl het toch meestal aan de persoon of huis situatie zelf ligt.
Als ik uit mijn eigen ervaren mag spreken. Ik sta meestal binnen een uur bij de klant weer buiten en alles werkt(inclusief geactiveerde kaart en uitleg).
Dat is ook veel waard en aan de reaktie van mijn klanten is dit ook te merken, want ik krijg steeds meer klanten.

En ook klanten die dus de spullen niet bij mij gekocht hebben, maar inderdaad uren/dagen bezig zijn om iets geinstalleerd te krijgen en als ik dit dan in korte tijd goed voor elkaar maak, dan kijken ze me vaak aan van hoe kan dit. En dan krijgen ze wel een soort schaamte gevoel.

ik heb dan ook veel respekt voor personen als mister senseo, nicolaas, kobus en die anderen die altijd reageren op dezelfde soort vragen

Verder wil ik iederen veel plezier en genot toewensen met hun aangeschafte spullen en dan aan bovenstaande

Groeten

Frank
 
MisterSenseo
Tja, ook een manier om je ongenoegen te uiten, LOL
Ik weet zeker dat ik namens het hele team spreek als ik je bedank voor het compliment.....Wink
Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik wel eens erg lang moet zuchten voordat ik een antwoord geef, en soms reageer ik helemaal niet omdat ik niet tactvol kan reageren, hihi.
Maar over het algemeen komen we er allemaal wel uit gezamenlijk, daarvoor is het forum bedoeld en we zijn geen van allen uit op verbetering van positie, we zijn hier allemaal voor de hobby en onze ervaringen te delen met anderen die er minder of geen kijk op hebben, deze mensen te helpen met problemen.
Overigens was dit wel een goeie vorm van feedback, waar we het punt 1 voor doen en punt 2 dat we er anderen mee kunnen helpen.........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
frankrijk
Mister Senseo,

Ik ben het e ook wel mee eens om mensen te helpen, maar het is soms te moedeloos voor woorden om elke keer hetzelfde antwoord te moeten geven op vragen waar dit hele forum vol van staat.

En waar een heleboel mensen te beroerd zijn om eerst even dit forum te bekijken, voordat er weer de zelfde vraag gesteld wordt.

Daarom nogmaalsrespect voor jullie daar jullie hiermee blijven doorgaan met bijna altijd dezelfde antwoorden blijven geven.

Ik ben ermee gestopt want er gaat voor mij te veel tijd in zitten, want er moet ook nog normaal gewerkt worden

Hopenlijk lezen veel mensen dit stukje zodat jullie ook meer tijd over houden voor serieuze dingen of echte problemen :-)

Groeten
 
briolet

Quote

maar het is soms te moedeloos voor woorden om elke keer hetzelfde antwoord te moeten geven

Klopt! Zelf ben ik al jaren aktief op een engels forum waar ook vaak naar de bekende weg gevraagd wordt. Daar is ook een wiki aan gekoppeld met de meeste info. Als ik weet dat het duidelijk in de wiki staat, reageer ik bijna nooit op. Soms zijn de vragen wel terecht. Maar dan nog heb ik eerder de neiging de wiki te updaten (voor zijn algemeenheid) dan die ene persoon te antwoorden. Want dat antwoord is over een paar weken niet meer te vinden.Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'tv als receiver?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
airplay via Marantz sr 7005 receiver Hardware instellingen : 11 05-07-2013
Advertentie