obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier vindt u notulen van het overleg tussen de Ziggo Gebruikers Groep en Ziggo. Uw suggesties om te bespreken met Ziggo zijn welkom!
 Onderwerp afdrukken
Effect TPB blokkade minimaal, meetmethode en resultaten Brein onderuit gehaald.
Black Tiger
Is dat zo Briolet?
Moet je dan geen vestiging binnen Europa hebben om zoiets te kunnen krijgen? Op zijn minst een postbusfirma ofzo?

Ik betwijfel overigens of je dan geen inklaringskosten hebt, want geen inklarings is voor verkeer binnen de eu. En vanuit China is het toch van buiten de EU.
Ik ken wel Chinese bedrijven die een depot in Duitsland hebben en Engeland. Die verzenden dan ook daar vandaan en dan heb je er geen last van.

Heb je ergens wat meer informatie hierover? Want dit is wel interessant als het inderdaad zo is zoals je zegt.
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Miniinthebox verzend vanuit Hongkong. Ik heb er verder ook nooit problemen mee.
Echter na een mail wisseling kwam het hoge woord eruit. Boven de € 30 loop
je risico op inklaring. Dus zonder verzendkosten kabeltjes, stekkers enz. per
max € 20,- laten sturen, dat gaat perfect. Zeker Apple spul is daar spotgoedkoop.
Al doende leert men, met die inklaring was het nog steeds goedkoop hoor. Grin
 
Black Tiger
Het bedrag ligt wat hoger dan 30 euro.

Quote

Voor welke zendingen betaalt u btw, douanerechten en inklaringskosten?
Voor alle commerciële zendingen die een waarde vertegenwoordigen van boven de € 22,- en voor alle geschenken die een waarde vertegenwoordigen van boven de € 45,- betaalt u btw, douanerechten en inklaringskosten.

Maar zoals gezegd... ik heb daar met China Post tot nu toe nooit last van gehad, Met DHL of een andere snellere verzendservice is het elke keer prijs als je boven dat bedrag zit.
Hieruit blijkt dus ook waarom de meeste zaken vanuit China als "gift" verzonden worden of als testitem.Smile
Greetings, Black Tiger
 
briolet

Quote

Black Tiger schreef:Moet je dan geen vestiging binnen Europa hebben om zoiets te kunnen krijgen? Op zijn minst een postbusfirma ofzo?

Nee, het Europees btw nummer is specifiek bedoeld voor landen buiten Europa. Binnen Europa krijg je een btw nummer van je eigen land. Europees btw nummer is misschien een verwarrende term van mij. Ik bedoel een btw nummer waar EU in staat als landencode.

Ik heb het overigens nog maar 1x meegemaakt toen ik iets in de VS bestelde zo'n 5 jaar geleden. Ik kreeg toen vooraf een factuur met btw. Ik vond dat toen heel vreemd dat een amerikaans bedrijf btw kon berekenen en heb dat toen opgezocht.

EDIT: Ik zie dat alleen voor digitale aankopen geld. Bij fysieke goederen moet het toch aan de transporteur betaald worden:

Quote

Buyers in the European Union (EU)
VAT became an issue for online stores based outside the E.U. on 1 July, 2003.

European Union(EU) VAT Facts

Under EU law, Kagi is required to apply VAT to all products which are delivered by email or electronic download to customers who are located in an EU country. Additionally we must apply VAT to physical goods that are shipped within the EU and to recurring billing products delivered to EU buyers. The VAT rate applied depends on the country in which the buyer is located.

If the product is physically shipped from outside the EU to a buyer inside the EU, VAT is still collected, but it is collected by the carrier (the company that delivers the package), rather than by Kagi. The carrier will collect a VAT charge based on the destination country rate and the declared value of the product(s) contained within the package, at the time of delivery.

Gewijzigd door briolet op 24-10-2012 10:18
 
Black Tiger
Ik zie helaas alleen niets terug over een Europees b.t.w. nummer. Ben er al middels Google naar op zoek geweest, maar kan vooralsnog niet terugvinden dat bedrijven buiten de EU dat ook kunnen krijgen.
Uit het stukje wat je quote gaat het alleen om BTW betalingen buiten (en naar) de Europese Unie.
Greetings, Black Tiger
 
briolet
Black Tiger, ik moet toegeven dat ik ook eerst ge-googled had voordat ik de vorige post plaatste en ook niets vond. Alleen een vermelding op een wikipedia pagina over btw nummers dat er ook nummers met EU bestaan voor niet europeese landen. Toen ik er indertijd naar zocht, vond ik direct een officiële site waar dit uitgelegd werd.

Uit mijn vorige quote blijkt echter dat mijn bewering alleen voor digitale leveringen geld. Daar wordt 2003 genoemd als datum waarop de regeling in ging. Ik vond wel op de site van de europeese commisie een stukje over btw op digitale diensten. (licentie codes, webhostings, etc).
Daar las ik dat voor 2003 er zelfs btw geheven moest worden op digitale leveringen naar landen buiten de EU. Dat is 2003 afgeschaft. Maar dat is wel heel taaie info op die pagina.Wink
 
Black Tiger
Dat is dan sinds 2003 niet meer het geval dat je die nummers kunt krijgen bij mijn weten.
Ik heb zelf ook een BTW nummer voor mij bedrijf. Maar dat is tevens een EU b.t.w. nummer. Begint altijd met de landencode van het land waar je bedrijf zit.
Hier kun je ook Europese BTW nummers controleren, maar zoals je daar kunt zien staan daar geen niet-Europese landen bij.
http://www.btw-nummer-controleren.nl/
Het gaat me dus niet om die btw heffing want hoe dat werkt weet ik wel, maar puur om het feit dat een niet-EU bedrijf zonder vestiging binnen de EU geen Europees btw nummer kan krijgen.

Het is in elk geval wel zo geweest dat dit kon, maar zoals je zelf al aangeeft was dit tot 2003.
Wat ik ervan kon vinden is dat bedrijven een btw nummer beginnend met EU konden krijgen, omdat ze aan klanten van binnen de Europese Unie voor alle diensten die via email of digitale download werden aangeboden (niet zijnde webhosting trouwens) btw moesten berekenen.

Maar die btw heffing is afgeschaft dus kun je ook geen btw nummer beginnend met EU meer krijgen. Dat was dan ook geen echt Europees BTW nummer want een echt Europees BTW nummer begint altijd met de landencode.

Tenminste dat is wat ik er op diverse sites over terug kan vinden.
Greetings, Black Tiger
 
briolet
Dingen in btw land veranderen snel. Ik werk bij een import firma en heb dus regelmatig met deze zaken te maken, maar dan alleen binnen de EU.

Dus nu maar weer iets dichter bij ziggo zaken blijvende lees ik in bovenstaane link ook:

Quote

From 1st January 2015, this Directive also provides that VAT on telecommunications, radio and television broadcasting and electronic services supplied by a supplier established within the Community to non-taxable persons also established within the Community will be charged in the Member State where the customer belongs

Dat betekent dat telecom aanbieders iets makkelijk vanuit het buitenland kunnen opereren zonder in elk land een een filiaal op te moeten richten om de rekening te innen. Effectief betekend dat de concurrentie iets groter kan worden omdat kleine aanbieders uit het buitenland iets makkelijker services vanaf hun thuisvestiging aan particulieren kunnen aanbieden. Maar dat is pas in 2015. Wink
Gewijzigd door briolet op 25-10-2012 08:56
 
Black Tiger
Bij een import firma heb je er inderdaad sneller mee te maken, daar zit meer internationaal verkeer bij.
Ik handel hoofdzakelijk hier in de grensstreek, dus Nederland en af en toe Belgie en Duitsland. Dat is allemaal nog binnen de EU.

Ja ze maken het steeds makkelijker. Dat moet ook wel, want de belasting is waar ze het geld aan verdienen, dus hoe makkelijker ze dat maken, hoe eenvoudiger ze geld kunnen verdienen en innen.Smile
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Effect TPB blokkade minimaal, meetmethode en resultaten Brein onderuit gehaald.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
blokkade Klacht over Ziggo : 2 12-01-2017
Hof: blokkade Pirate Bay opheffen Algemeen : 2 28-01-2014
[L2TP IPSec] Blokkade hel Instellingen software : 4 08-11-2012
Brein boekt overwinning tegen hoster torrentsite Algemeen : 6 26-10-2012
Aankondiging Cyberaanval Anonymous op Brein, KPN, Tele2, XS4ALL, UPC, Ziggo Ziggo nieuws : 2 13-10-2012
Advertentie