obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Beste instellingen voor optimale snelheid aub...
JeroenPBVW
Ik heb alles in 1 plus, dus in theorie 60 mb download..
Op het Ubee wifi modem/router heb ik bedraad ( S/ftp cat.5e) een Netgear GS605 Gigabit Switch staan met daarop aangeloten een Samsung es7000 smart tv en een Sony 3D Bluray speler. (ook met S/ftp cat.5e)
Nu red ik doorgaans maar 7 a 8 Mbps..maar dat lijkt mij toch wat te weinig gezien bovenstaand.
Kan iemand mij helpen met de meest ideale instellingen voor het Ubee evw3200 wifi modem/router zodat ik in ieder geval de 10 Mbps of hoger kan halen zodat ik ook 3d kan streamen via Samsung zonder te " hikken"

Uiteraard zijn andere nuttige tips ook welkom!
THNX
Met touwtje trekken krijg je ook nooit wat je verwacht!
 
Zippo
Je hebt 60 Mbit dat is maximaal zo'n 7,5 Mbyte per seconde.

Heb je de eenheden wel goed geïnterpreteerd?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
kobus1960
Zoals Zippo al zei, prima snelheid!
Die kan je in de praktijk x 8 en nog wat achter de komma doen.
En dan zit je perfect. Met downloaden haal je nooit 100%, is niet
mogelijk door allerlei factoren, wat doet je OS, je virusscanner, je
email programma en ga zo maar door.
Dus m.a.w. niets aan doen!!

Probeer voor je eigen rust even www.speedtest.net uit.
Pak op die site diverse servers, dus ga niet uit van de eerste de
beste meting. De snelste is gelijk je maximale. Kansen genoeg.
 
JeroenPBVW
Bedankt voor jullie, vooral vlotte, antwoorden..
OK, ik denk niet dat ik mijn snelheden goed geinterpreteerrd heb..ik kom er maar niet uit en kèn ook geen eenvoudig ezelsbruggetje voor het berekenen van mijn snelheid. MB, mbps, Mbite , mByte...het blijkt niet eenvoudig, en alle uitleg da 1 mbyte 8 mbit is ofzo zegt mij niets... hoe interpreteer ik de gegevens van Speedtest.net en hoe vertaal ik die naar " mips" ..
Kortom, mijn TV vraagt minimaal 10 " mips" dus welk ABO past dan het best bij mij?

Bedankt alvast voor jullie verlossende antwoord!
Met touwtje trekken krijg je ook nooit wat je verwacht!
 
BMP
Tooltje Smile

http://mon-ip.awardspace.com/converte...verter.php
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
kobus1960
Hetgeen de tv gebruikt is bij Ziggo niet van toepassing, wel bij ADSL of VDSL.
Je hebt nagenoeg geen snelheid verlies bij gebruik van TV. Andere techniek.
Tele2 verliest op elke TV decoder 4Mb, dus dat gaat hard. Is dan ook VDSL.
Lees onderstaande pagina even na, incl. subpagina's.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Megabyte

Bij normaal gebruik heb je een ruim voldoende abbo, heb je een compleet net-
werk thuis waarop meer van 5 pc's continu aan het downloaden zijn, en nog wat
webcam's, servers en HD's online, dan is het 120Mb van toepassing.

Je hebt van die mafkezen (ondergetekende) die alles op z'n snelst wil, tja.........Helpless
 
Puma
Pak eens een PC welk met een kabel is aangesloten en surf naar de volgende website:

speedtest.ziggo.nl

Deze website geeft aan of je de 60 Mbit haalt of niet. Dat zie je aan de cijfers. Mocht je dus 7 a 8 halen, dan is dat 13% van de snelheid die je hoort te krijgen.

Verschil van Mbit of MByte. Dat is delen door 8. 60Mbit (kleine letter -b) is 15 MByte (hoofdletter B, dus Byte). Jij schrijft dus 7 a 8 Mbps = 7 a 8 Megabits per seconden. Dat is 13% van wat je hoort te krijgen.

Eigen ervaring:
Ik heb hier de 46ES7500 (SmartTV) en ik heb Alles in een Extra. Bij mij stottert 3D ook als ik een demo online wil afspelen. TV via CAT5e aangesloten en ik haal de volledige snelheid op mijn PC.
 
Black Tiger
Volgens mij maakt het abonnement wat je hebt totaal niet uit.

Het gaat toch om binnenshuis streamen of niet? Van je 3d blueray speler naar je Smart TV of niet?
Als dat het geval is heb je alleen met je interne netwerk te maken en is het abonnement en de snelheid daarvan dus ook niet van belang.

Misschien is het verstandig om te kijken naar de beperkingen van de apparatuur. Mijn interne netwerk is ook snel, maar mijn AC Ryan gat helaas niet sneller dan een 5 a 6 mbyte/sec. terwijl op het netwerk toch 10 moet kunnen.
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Daar heeft tijger een punt.
Is alles 100/1000? d.w.z. apparatuur, kabels, netwerkkaarten?
e.e.a. Kan makkelijk in de flyers, techn. beschrijving teruggevonden
worden in de termen 100Mb/1000Mb/Gb-ethernet.
1 slecht functionerende stekker/kabel in de "ketting" en alles is traag.
 
MaXMhZ

Quote

Black Tiger schreef:

Volgens mij maakt het abonnement wat je hebt totaal niet uit.

Het gaat toch om binnenshuis streamen of niet? Van je 3d blueray speler naar je Smart TV of niet?
Als dat het geval is heb je alleen met je interne netwerk te maken en is het abonnement en de snelheid daarvan dus ook niet van belang.

Misschien is het verstandig om te kijken naar de beperkingen van de apparatuur. Mijn interne netwerk is ook snel, maar mijn AC Ryan gat helaas niet sneller dan een 5 a 6 mbyte/sec. terwijl op het netwerk toch 10 moet kunnen.


hmmm mijn AC Ryan Playon! mini2 (gigabit ethernet) komt regelmatig boven de 100 Mb/s
(bij .m2ts HD films bij voorbeeld). Je moet natuurlijk wel een format streamen dat de bandbreedte ook werkelijk nodig heeft... Een DVD-tje in SD gebruikt zoveel gewoonweg niet.

Aan de andere kant van het spectrum, een 3D HD film vanaf een bluray streamen kan tot kort op de 1Gb/s komen... Vergeet die cat 5e kabel dus maar. cat 6 minimaal, en alles op gigabit ( 1000 Mb/s).

Over ethernet netwerken gaat de informatie serieel. Het is daarom logischer consequent over bits/s en niet over bytes/s te praten IMO.




De meeste .mp4 hebben niet veel meer nodig dan 40 Mb/s of 48 Mb/s.
Gewijzigd door MaXMhZ op 22-10-2012 04:41
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Beste instellingen voor optimale snelheid aub...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Ziggo GO nu ook beschikbaar voor Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV Ziggo nieuws : 1 29-06-2020
Hilversum klaar voor Gigabit-internet, twee derde van Nederland zsm Ziggo nieuws : 1 12-11-2019
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
Advertentie