obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
kan niet wireless printen via ubee evw3200
maretto63
Sinds twee weken mijn ziggo pakket aangepast en het nieuwe ubee evw3200 ontvangen, werkt perfekt, snelheid, alles goed, alleen ik kan niet printen.
De Brother DCP-J315W wireless printer vindt het ziggo netwerk en maakt ook verbinding. Op de vaste pc en en de wireless laptops is de printer offline.
Dit is dus zo sinds het modem wissel. Daarvoor geen problemen. Overal alles afgehaald nu en de software opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft. Heeft iemand hier ervaring mee, of heeft iemand een oplossing? bij voorbaat dank!
 
BMP
Staat hij niet gewoon offline bij de eigenschappen? sleutel correct ingevoerd?
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
maretto63
Goedemorgen en bedankt voor je antwoord.

Hij staat in mijn taakbalk rechtonderin offline, dit op de pc met ethetnet aansluiting, doch ook op de 2 wifi laptops en op de twee android telefoons is hij ook offline. de sleutel is correct ingevoerd, op mijn display van de printer zelf staat dat er verbinding is met het netwerk.
 
briolet
Kan het niet zijn dat hij de printer niet meer als dezelfde printer herkent omdat hij nu aan een andere wifi hangt? In dat geval de printer verwijderen in je computer en weer opnieuw toevoegen.

Ik had vergelijkbare problemen met mijn Cannon printer/scanner. Elke keer als er een update kwam van de Cannon drivers, deed hij het niet meer en moest ik hem ' vergeten' en daarna weer definieren. Was het uiteindelijk zat en heb hem via usb aan mijn desktop gehangen. Met printer en scannerdeling aan. Nu moet alleen die desktop aan staan om van elders te kunnen printen/scannen. Maar dat stond hij toch altijd al.

Na een update van de Cannon software wordt mijn Dymo labelwriter altijd in de pauze mode gezet. Was ook heel frustrerend, totdat ik de link tussen beide legde. Smile
Gewijzigd door briolet op 27-10-2012 11:41
 
Nicholas
Op de site van brother staat ook een tool waarmee je het IP adres van de printer kan zoeken. Waarschijnlijk gaat er daar iets mis. Ik heb zelf een brother laserprinter in combinatie met een ubee-evw en dat werkt allemaal perfect. Alleen hangt mijn printer met een kabel aan de Ubee.

http://welcome.solutions.brother.com/...=all&dlid=

Je zou ook eens kunnen kijken met het programma Brother-admin Prof.

Voordat je dit alles doet eerst de Ubee een minuutje van de stroom af. Printer ook uitzetten. Dan ubee aan en dan printer / computer.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Justin23
Ik heb de zelfde printer en het zelfde modem en moet zeggen dat ik nooit problemen heb.
 
Zippo
Of ligt dit aan het firewall profiel van de router? Misschien is bestands en printerdeling gesloten.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
maretto63
Ik ben nu druk doende bezig met de voorgestelde oplossingen. Als ik eruit ben dan horen jullie mij weer.
 
briolet
Daarom denk ik dat het komt doordat hij nu aan een ander wifipunt hangt. Hij zoekt nog steeds de printer aan het oude wifi punt. Vindt hem niet en zegt nu 'off-line'.

Een vast ip lijkt me niet nodig, anders had dat wel in de manual gestaan. Het kan echter geen kwaad. Als je in de modem settings kijkt staan daar ergens alle aangesloten apparaten die een dhcp lease hebben. Met een knop hier rechts kun je dit ip voor de toekomst reserveren voor dat apparaat. Ik doe het zelf altijd zodat ik makkelijker apparaten op het netwerk kan terugvinden. Maar nogmaals, ik denk niet dat hier het probleem zit. Zal eerder zijn dat de printer in de computer vergeten moet worden en dan weer gedefinieerd. Ik weet alleen hoe het bij mijn macs gaat. Daar kun je naar printers zoeken. Als die bij te vinden printers staat, betekent dat hij hem nu als een andere printer ziet.
 
maretto63
Ten eerste wil ik iedereen danken voor de reaktie's. Vooralsnog ben ik er nog niet uit.
Ik heb inderdaad de printer verwijderd op alle apparaten, alles opnieuw geïnstalleerd, overal op elk apparaat ziet hij de printer, maar hij blijft aangeven dat de printer offline is. Ik heb in het modem de firewall uitgezet en geprobeerd verbinding te maken met de printer. Als ik een printer toe wil voegen dan vind hij niets, als ik in hetzelfde window een apparaat wil toevoegen dan vindt hij hem wel en vraagt om de pincode. Dit is volgens mij de pincode die wordt aangegeven in het modem als je daarop inlogt. Vooralsnog keurt hij die pincode goed en gaat de wifi instellingen configureren, na 2 minuten stopt hij er mee en zegt dat de printer offline is en hij geen verbinding meer kan maken. Alles is dus nu gereset, opnieuw geinstalleerd, en hij wil niet werken.

De printer werkte goed tot op het moment dat het modem gewisseld werd, daarna niet meer. Wij hebben 1 vaste pc met ethernet, 2 laptops en twee samsung android apparaten Vanaf alle apparaten printen we regelmatig en nu dus niet meer.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'kan niet wireless printen via ubee evw3200', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
Advertentie