obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Draadloze PCI kaart / USB advies gevraagd
Nicholas
Ik heb een familielid die sinds kort een een cisco EPC3925 heeft. Dit speciaal om draadloos mee te gaan werken. Nu wil hij een desktop PC (Windows 7) draadloos gaan verbinden (situatie is niet handig met bekabeling.)
Er is ook nog een wat oudere laptop (windows xp) die ook draadloos verbonden moet worden.

Nu is mijn idee: Voor de PC een draadloze PCI insteekkaart. Voor de Laptop een WIFI usb ding.
Heeft iemand enige ervaring hiermee? Welk merk of type?

Voor de PCI-kaart zat ik te denken aan een TP link: TL-WN951N
Voor de USB moet ik nog kijken.

Website van TP-link is trouwens down helaas. Kan dus ook niet kijken naar drivers / handleiding, etc.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
mesa57
De TP-link PCI kaarten heb ik slechte ervaringen mee (snelheid niet denderend).
 
Nicholas
Ik heb het helemaal niet op die PCI kaarten (interferentie achterkant computer metaal, vaak lage positie dekstop) maarja... zie even geen andere oplossing.

Er is trouwens ook niet zoveel te vinden over reviews.

TP-link site trouwens nog steeds Down... 2e dag. http://www.tp-link.com/
Is wel erg slordig trouwens.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
kezeltje

Quote

Nicholas schreef:

Ik heb het helemaal niet op die PCI kaarten (interferentie achterkant computer metaal, vaak lage positie dekstop) maarja... zie even geen andere oplossing.

Er is trouwens ook niet zoveel te vinden over reviews.

TP-link site trouwens nog steeds Down... 2e dag. http://www.tp-link.com/
Is wel erg slordig trouwens.


ik sluit dan meestal een kabeltje aan op de PCI-kaart en plaats dan een antenne op een betere lokatie.
jan
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
mesa57
Bij de TL-WN951N zijn dat dan 3 kabels met bijbehorende antennes :-s
 
Nicholas
Bedankt allen voor de overdadige reacties! Ben weer heeeeeel wat wijzer. Weet nu precies wat te doen. Cool
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
MisterSenseo
Ja Nicholas, je wordt aardig in de kou gezet.

Wat ik aan ervaring heb met draadloze adapters is een hele simpele Sweex PCI adapter, 300 Mbit op 2,4 Ghz en die haalt met gemak op AiE Plus de snelheid op 5-10 meter afstand.
Ook heb ik een Cisco/Linksys USB adapter, deze werkt op zowel 2,4 als 5 Ghz en haalt veel hogere snelheden.
Hoe ze werken op een Cisco modem weet ik niet, allebei de adapters heb ik getest op een Ubee EVW3200 en kwam ver boven de 60 Mbit uit.
Misschien zijn dit wel bruikbare tips voor je..........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Nicholas
O.k. Tanx. Da's handige info ! (Kezeltje en Mesa ook bedankt voor de tips natuurlijk...) Is ook een lastig onderwerp dat draadloze gedoe omdat het van een aantal factoren afhankelijk is. Iedere situatie is weer anders en ervaringen verschillen dan ook natuurlijk.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
kobus1960
Ik heb hier een Emtec mini USB adapter, drivers niet nodig, ingebakken.
Prima tot een meter of 10, daarna is het een beetje inkakken.
Heb ik voor nood een keer bij Bigdennis.nl aangeschaft voor iets
van € 7,- in de aanbieding. De 802.11 B/G/N. WPS geschikt.
Steekt niet meer uit dan een kauwgum, dat formaat.
Doet XP, Vista, W7 zonder problemen WPA2.
 
Nicholas
Grappig dat zo'n klein mini-ding het dan toch nog redelijk doet tot 10 meter. Wellicht gebruikt ie de Massa van de laptop dan als antenne ofzo ?
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloze PCI kaart / USB advies gevraagd', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi erg traag en hulp gevraagd. WiFi, draadloos netwerk : 3 14-10-2014
advies aansluiting router modem WiFi, draadloos netwerk : 1 24-04-2014
Laptop kan geen draadloze verbinding maken met Ubee EVW321B Algemeen : 10 08-08-2013
CI kaart in combinatie met JVC LCD TV Algemeen : 2 05-04-2013
draadloze modemrouter Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 08-02-2013
Advertentie