obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Lynksys EA4500 router met Ubee modem instabiel
Jacob55
Hallo allemaal.
Heb een probleem. Configuratie Lynksys EA4500 router met Ziggo Ubee wifi modem. Modem is uitgeschakeld voor wifi door Ziggo. Sinds de installatie router (en bijna gelijktijdig de upgrade snelheid Ziggo) is de verbinding onstabiel, zowel wifi als bekabeld. Router heeft continue onderbrekingen en start soms opnieuw op. Afgelopen maand zelf 2x automatisch naar de fabrieksinstellingen gereset.
Zowel router als modem opnieuw herstart (vn stroom afgehaald, 10 minuten wachten, eerst modem starten, daarna pas router). Dit werkt dan weer voor enige tijd maar uiteindelijk blijft de verbinding instabiel. Ziggo helpdesk heeft het modem op afstand herstart maar zien geen problemen met het Ubee router.
Router software is bijgewerkt versie 2.0.37.131047. Gebruik geen Cloud versie voor de router. Veel concurrerend wifi verkeer in de omgeving.
Heeft iemand ervaring of de oplossing voor dit probleem? Alvast bedankt.
Gewijzigd door Jacob55 op 31-10-2012 15:29
 
kobus1960
Welke configuratie heb je ingesteld op de Linksys?
Ik bedoel welke gateway?
Ubee is WiFi uitgeschakeld, ook de router functie?
 
Black Tiger

Quote

Veel concurrerend wifi verkeer in de omgeving.

Heb je ook al een ander kanaal geprobeerd?
Greetings, Black Tiger
 
Jacob55
Bedankt voor de reactie. Ubee is uitgeschakeld door Ziggo. Ik kan deze niet meer bereiken via het ip-adres in de browser (en instellingen nu ook niet wijzigen) . Kanaal voor 2.4 Ghz is aangepast naar 3. Heb met een programmaatje gezien dat dit een ongebruikt kanaal is in deze omgeving. Voor 5Ghz staat deze op automatisch. Volgens hetzelfde programmaatje is deze frequentie in deze omgeving niet in gebruik. Modem en router zijn verbonden met een goede kabel (cat6). Voor config zie bijlage. Met deze config continue uitval LAN en Wireless op ieder device.
Jacob55 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Jacob55 op 01-11-2012 16:29
 
kobus1960
Bijlage?
 
Jacob55
Bijlage nu wel toegevoegd.
 
kobus1960
Oke, klik even op klikkerdeklak in het onderschrift en probeer die setting uit.
Dan zou je Ubee ook bereikbaar moeten zijn, en de boel stabiel.
Ubee zit op http://192.168.178.1/, als het goed is.
 
Jacob55
Deze klikerdeklik bijlage zijn mij bekend. De statische DNS instelling zeggen mij niets en ben ik niet voldoende deskundig voor. Ook de .pdf geavanceerde handleiding internet Ziggo ken ik. Ubee nu wel bereikbaar. Voor setting Ubee zie bijlage.
Jacob55 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Jacob55 op 01-11-2012 16:50
 
kobus1960
Heb je die settings ook geprobeerd dan?
DNS die in die setting staan zijn de Open DNS servers.
Die mag je ook bv. van Google invullen 8.8.8.8. en 8.8.4.4.
Laat je ze blanco pakt ie de gewone Ziggo DNS als het goed is.
Gewijzigd door kobus1960 op 01-11-2012 16:56
 
Jacob55
Statische DNS 1 gewijzigd in waarde 8 8 8 8. Als extra stroom van modem en rout gehaald en herstart. Nu al weer 3 x wfi uitval in 5 minuten. Dit is waarschijnlijk niet de oplossing.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Lynksys EA4500 router met Ubee modem instabiel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Advertentie