obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Netwerkprinter werkt niet met Ubee EVW3200 Wifi
jeekie65
Hallo,

Ik heb een UBEE EVW3200 Wifi modem en wil daar een bekabelde netwerkprinter (Kyocera FS-C1020MFP) op aansluiten. Aansluiten: geen probleem; printen: helaas...

Wat heb ik getest:
1] Een losse switch aangesloten op poort LAN1 van de UBEE. Printer aangesloten op de switch, en ook een bekabelde PC aangesloten op de switch. Printer binnen de DHCP pool op een vast IP-adres ingesteld (bij Static Lease).

Vanaf de PC kan ik nu wel printen, maar vanaf een laptop via Wifi niet. De printer reageert wel (opwarmen, verwerken) maar meldt dan gereed zonder dat er iets geprint is. Als ik i.p.v. de testpagina een echt document print, gaat de printer wel printen, maar draait dan de gehele voorraad papier er in een keer doorheen, waarbij op iedere pagina een paar tekens staan.
Vanaf de laptop kan ik overigens wel met een browser de webpagina van de printer openen.

2] Als bij 1, maar nu de printer buiten de DHCP pool gezet. Resultaat is niet anders.

3] Als bij 1, maar eerste op de printer DHCP aan gezet, vervolgens de UBEE het adres laten bepalen en daarmee alle printerdrivers geconfigureerd. Resultaat is gelijk als bij 1.

4] In het wilde weg heb ik geprobeerd via een andere poort dan de standaard 9100 te printen (dus zowel aanpassen in de printer als in de windows driver), maar ook dat werkt niet.

5] Printer aangesloten op LAN 2 en de PC via de switch op LAN1. Nu kan ik ook niet meer printen vanaf de vaste PC.

Blijkbaar blokkeert of verminkt de UBEE de printopdrachten. De enige oplossing die ik nog weet is mijn oude Wifi-router aansluiten op LAN1 en de UBEE alleen nog gebruiken als kabelmodem.

Heeft iemand nog een idee? Bij voorbaat dank!
 
Zippo
Kijk eens in de config van je ubee en gaa naar de firewall instellingen. Zet die uit of op minimaal. In de firewall worden afhankelijk van de setting poorten geblokt.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Nicholas
Wat voor besturingssysteem staat er op de laptop ? Deed deze het vroeger via de Linksys wel goed? Heb je de drivers/software van de printer volledig verwijderd van de laptop en opnieuw geinstalleerd/
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
briolet
Zoals Nicholas voorstelt zou ik eerst checken of de printerdriver op de laptop wel goed werkt. Gaat het beste door de laptop even via een kabeltje op de switch aan te sluiten.

Werkt dat niet, dan naar de firewall instelling van de Ubee kijken. Volgens mij zouden alleen poorten wan-lan geblokt moeten worden, maar misschien blokkeert hij alles, ook lan-lan.
 
jeekie65
Briolet, Nicolas, Zippo: bedankt voor jullie snelle reactie! Ik ben met jullie tips aan de slag gegaan en heb het volgende te melden:

- Laptop via kabel aangesloten op de switch en de netwerkprinter op de laptop correct geconfigureerd (juiste IP-adres, RAW, port 9100): printen werkt. Daarna heb ik de kabel losgenomen, Wifi aangezet, me ervan verzekerd dat ik de printer ook kon zien door de webpagina van de printer te openen, en weer geprint: werkt niet.

- Daarna heb ik in de UBEE de firewall op Off gezet (die stond op Low, bij die instelling wordt al geen enkele port geblokkeerd, maar nu zeker niet meer). Verder Block fragmented IP packets uitgezet, Port scan detection uitgezet, IP flood detection uitgezet. Meer kan ik niet instellen. Daarna de UBEE opnieuw opgestart (voor de zekerheid) en alles gecontroleerd.
Resultaat: nog steeds hetzelfde.

Kortom: als de UBEE is opgenomen in het pad van de PC / laptop naar de netwerkprinter, hetzij via Wifi, hetzij via een kabel, kan er niet worden geprint. Alleen door printer en PC / Laptop op een extra switch te zetten kan er geprint worden.

Ik ben er wel klaar mee. De oude router komt er weer in, toen werkte het prima. Frown.
 
Nicholas
Ik heb ook een netwerk laserprinter (van Brother) Werkt hier als een tierelier. Alles direct aangesloten op de UBEE-evw (geen switch.) Ook op de laptop draadloos. Statisch IP adres werkt, maar ook via UPNP. Die software/drivers van Brother vind ik trouwens erg goed. Installeren was een eitje. Werkt prima zowel als XP als op vista / windows 7.

Jammer dat het bij jou niet werkt. Succes in ieder geval dan weer met de oude router !!
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
briolet
Zoals beschreven moet het bijna de Ubee zijn die de data verminkt. Geen idee waarom, omdat zo'n intern signaal volgens mij 1-op-1 doorgegeven zou moeten worden en het intern dus als switch zou moeten werken. Misschien dat het ook een setting is op de printer die deze problemen kan voorkomen. Die van mij heeft zoveel settings dat ik zelf door de bomen het bos niet meer zie.

Zelf heb ik een Xerox netwerk printer. Ik kan het hier niet testen omdat mijn hele thuisnetwerk, incl. eigen router, achter de Ubee hangt. Intern loopt er dus nooit iets via de Ubee.

Het enige wat je nog kan proberen is een andere uitgang op de Ubee te nemen. Wie weet is een van de uitgangen defect.
 
Nicholas
Aan de switch kan het ook nog liggen. Sommige 3com switches kunnen dwars liggen met bepaalde printers. Heeft met lettertypes te maken die niet goed worden doorgegeven. Printer is dan wel gewoon bereikbaar dus maar de switch verstoort het een en ander.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
jeekie65
@Nicholas, aan de switch ligt het niet, want de PC en netwerkprinter zijn beide aan deze switch gekoppeld en dan kan ik printen vanaf de PC (niet vanaf een laptop via Wifi). Als ik de printer rechtstreeks aan de UBEE koppel kan ik helemaal niet meer printen, alleen benaderen via de browser.

@briolet, ik heb de printer ook nog even op een andere poort op de UBEE geprobeerd, en tenslotte nog de UBEE gereset en teruggezet naar de fabrieksinstellingen (firewall staat op low, blokkeert geen poorten) en de printerdriver opnieuw geïnstalleerd op de laptop. Het mag niet baten.
Het moet idd wel aan de UBEE liggen, die verminkt de printopdrachten. Ik ga het net zo optuigen als bij jou: het hele netwerk incl. de oude router achter de UBEE.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Netwerkprinter werkt niet met Ubee EVW3200 Wifi', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Advertentie