obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen en vragen over digitale decoders, CI+, smart cards van Ziggo. Digitale ontvangers: Horizon Mediabox GW-7400, Humax IRHD 5000c, Samsung DCB-H380r, Samsung DCB-H360r, Samsung DCB-B270r, Samsung DCB-9401r, Humax IR Fox C, Humax IR Fox Z, Samsung SMT-C1140. CI+ Modules - Digitale TV: Neotion CI+ Module, @Smit CI+ Module, Quantis CI+ Module. Digitale ontvangers - Recorders: Humax IRHD 5200c, Cisco 8485, Samsung SMT-C7140, Humax IRHD 5400c, Cisco 8455, Humax IRHD 5050c, Samsung DCB P850r, Humax PVR 9200c.
 Onderwerp afdrukken
Opstarten decoder Cisco
bobd
Hallo,

we hebben ongeveer een jaar het "all-in-one"-pakket van Ziggo. Vanaf het begin problemen gehad met de decoder.
De Cisco-decoder start uit zichzelf op tijdens de gekste momenten. In het begin dacht ik dat ik iets verkeerds aangesloten had.
Regelmatig contact gehad met Ziggo-klantenservice die dan weer eens de bekende "lijstjes" met je doornemen, nieuw opstarten enz. Geen verbetering.
Na een jaar ellende ben ik er helemaal klaar mee. Tijdens film kijken start de decoder uit zichzelf op, opnames worden afgebroken en regelmatig werkt het interactief menu niet.
Decoder naar Ziggo opgestuurd, teruggekregen omdat Ziggo geen gebreken constateert.
De komplete bekabeling vernieuwd (en ja, gecertificeerde kabel) alles opnieuw aangesloten. Zelfs nieuwe stekkers.
Ben radeloos...iemand nog ideeen?

Bob
 
Nicholas
Zeer irritant ja, als je het ding opstuurt en hem weer terug krijgt.....
Nouja, je bekabeling is nu in ieder geval in orde dan. Probleem doet zich dus nog voor. Er worden overigens veel problemen met die Cisco gemeld. Er schijnen ook verschillende hardware-revisies van te zijn.

Ik neem aan dat het gaat om de Cisco decoder 8485DVB HD PVR ?
Wat voor TV heb je erop aangesloten ?

Tijdens film kijken start de decoder op ? Die staat toch al aan ?
Of bedoel je dat ie opnieuw opstart..
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Monteur_kees
Er zijn wat bekende problemen met het spontaan rebooten van de decoder
Momenteel met tv's van samsung en Lg
Kijk even of het beeldformaat op 1080 of 720 staat
En wijzig deze dan naar het andere formaat
Mvg, piotje
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
bobd
Beste Nicholas,
je hebt gelijk, het handelt zich inderdaad om de Cisco decoder 8485DVB HD PVR en ik bedoelde natuurlijk dat hij uit zichzelf opnieuw opstart.

Beste Piotje,
ik heb zojuist de instelling van het beeldscherm veranderd naar 720. Afwachten. Het is een Samsung tv dus.....

Alvast bedankt voor jullie reacties. Altijd fijn om wat reeele ondersteuning te krijgen. Laat jullie weten of het werkt.

Mvg Bob
 
Monteur_kees
@bobd,

Is er al iets gebeurd nadien de instelling is veranderd Smile

mvg, Piotje
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
bobd
@Piotje,

helaas, 2 uur na de aanpassing startte de decoder weer vanzelf opnieuw op.
Kan alleen nog proberen om de decoder opnieuw te installeren met de nieuwe beeldinstelling.

bedankt voor de interesse.

Mvg Bob
 
Monteur_kees
U zou kunnen kijken wat er gebeurd indien u de hdmi loskoppel
En de decoder via scart aansluiten
Mvg, piotje
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
bobd
Ga ik proberen, zaterdag ben ik van plan om de hele boel opnieuw aan te sluiten.

Bedankt voor uw tip.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 12 2012 19:52:54:
Hier dan de update. De hdmi kabels verwijderd. Aparte dvd-speler ontkoppeld. Scart aangesloten van decoder naar tv. Al 3 dagen geen uit zichzelf opstartende decoder meer...Ik kijk dit nog een paar dagen aan. Dan begin ik weer met het aansluiten van de hdmi-kabel van decoder naar tv zonder dvd-speler.
Maar ja, wat als blijkt dat het aan de hdmi-aansluiting van decoder naar tv ligt?


Mvg Bob
Gewijzigd door bobd op 12-11-2012 19:52
 
MisterSenseo
Dan heb je een defect aan de decoder en je hebt 2 jaar garantie..........dus als hij nog geen 2 jaar oud is kun je dat met de helpdesk regelen om hem op te sturen voor reparatie
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Nicholas
Even nog mijn vraag herhalen: Wat voor TV heb je ? Voordat je de HDMI weer gaat aansluiten zorg dan ervoor dat de laatste firmware op je TV staat. Als dat zo is dan heb je alles kunnen uitsluiten en kun je met strakke argumenten (geen speld meer tussen te krijgen) je Cisco opsturen.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Opstarten decoder Cisco', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Beperken ps4 via modum cisco epc3928 Instellingen software : 6 17-09-2018
Advertentie