obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Ziggo of een externe VOIP aanbieder. Hoe sluit ik een eigen thuiscentrale, alarmcentrale of personenalarmering aan. Kan ik een Siemens Gigaset, Profoon of ander merk gebruiken.
 Onderwerp afdrukken
Panasonic tda centrale --> ziggo zakelijk
Delaat72
Goedendag, ik zit in dubio om over te stappen naar ziggo zakelijk (Office plus). Echter heb ik op de zaak een panasonic tda-15 centrale en kan niet achter halen of deze centrale ook werkt bij ziggo.
Op de site van ziggo staan wel enkele centrales genoemd die wel zouden werken, maar met alle respect, dit zijn volgens mij meer "huis" centrale's.
Wie o wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Black Tiger
Ik heb er geen ervaring mee.
Eerlijk gezegd zit er soms niet zo vreselijk veel verschil tussen huis- en zakelijke centrales qua aansluitingtypes.
De meeste verschillen zitten over het algemeen in de mogelijkheden.

Vraag is hoeveel telefoonnummers heb je en wil je gaan gebruiken op Ziggo. Want ik weet niet hoe dat met het Ziggo zakelijk gebeuren is, op het "normale" klantenmodem zitten 2 voip aansluitingen.
Die kun je weer aansluiten op de analoge aansluiting van een telefooncentrale, zeg maar zoals je een kpn lijn aansluit.

Theoretisch zou dat dus geen probleem moeten zijn. Het is dus de vraag wie de aansluitfactor gaat opvangen, de centrale zelf of toch uiteindelijk het modem. En of het modem de aansluitfactor van die centrale aan kan.

Hopelijk heeft Webcare een antwoord voor je anders is het misschien toch het verstandigst om hiervoor even Ziggo Verkoop te bellen over Ziggo Zakelijk en daar te informeren wat de mogelijkheden zijn.
Het lijkt me namelijk voor de hand liggend dat er op het zakelijke gebeuren wel meer bedrijven zijn die gebruik maken van een telefooncentrale.
Dus er moet toch wel iemand te vinden zijn die daar meer over kan vertellen.
Greetings, Black Tiger
 
Delaat72
De situatie zoals hij nu is:
2 x isdn2 lijnen (KPN)
1 x telefooncentrale met daarop
6 x systeemtoestellen en
2 x analoge lijnen (oa voor fax)

Volgens ziggo zou ik een isdn2 lijn kunnen krijgen, dan is het in mijn ogen ook mogelijk om hierop een isdn telefooncentrale te plaatsen. Volgens leverancier panasonic centrale zou dit dan ook moeten kunnen, maar ik heb echter ook ziggo gebeld en die zeiden: ik zou het niet doen. want we hebben het nog niet getest en weten het dus niet zeker.
Maar als ziggo zakelijk het MKB wil bedienen zullen ze hier, volgens mij, toch wel naar moeten (gaan) kijken.
Ik ken maar weinig bedrijven met meerdere medewerkers die op een quatrofox oid werken.
 
briolet

Quote

Ik ken maar weinig bedrijven met meerdere medewerkers die op een quatrofox oid werken.

Wij werken volgens mij al 15 jaar met de Quatrofox V plus. Smile Hij was toen net nieuw uit met allerlei bugs en het eerste half jaar zijn er diverse software updates geweest voordat alles goed werkte. Grin
 
Black Tiger

Quote

Volgens ziggo zou ik een isdn2 lijn kunnen krijgen,

Maar die heb je toch al? Ik weet dan niet precies wat ze hiermee bedoelen of op welke wijze Ziggo dan ISDN/2 gaat leveren.
Gezien gebrek aan ervaring betreffende Ziggo hiermee trek ik me uit dit topic terug, heb namelijk geen zin om onjuiste info te verstrekken, daar is immers niemand mee geholpen.

Bij KPN isdn/2 (normale vaste aansluiting met isdn dus) zou het geen probleem zijn als de centrale isdn/2 als aansluitpunt heeft.
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Is het niet zo dat Ziggo zakelijk het KPN abbo overneemt en dus
je ISDN2 installatie intact blijft? Ik zet deze even door naar het
Ziggo Webcare team, misschien dat zij hier een helder antwoord op
willen geven. Ook voor de lezers! Helpless
 
briolet

Quote

kobus1960 schreef:Is het niet zo dat Ziggo zakelijk het KPN abbo overneemt en dus
je ISDN2 installatie intact blijft?

Nee, de ziggo documentatie schrijft dat je een s0 bus krijgt. Die zal dus op het office ziggo modem zitten. Maar ze geven een lijstje op van compatibele centrales. Mijn eerste reactie zou zijn dat isdn isdn is, maar ze geven niet voor niets een lijst met compatibele centrales op. Dat publiceren van zo'n lijst suggereert dat niet elke centrale compatibel is.

Bij de quattrofox valt me op dat ze de versies tot V als compatibel noemen. Dat zijn alles versies waar alleen analoge uitgangen op zitten. Pas bij de 'quatrofox V plus' is de s0 bus doorgevoerd en kun je er ook isdn toestellen op aansluiten. Die staat echter niet meer op de lijst. Dat is, of een domme fout dat de plus er niet op staat, of, hij staat er heel bewust niet op en het werkt alleen met 'thuiscentrales' met alleen analoge uitgangen.
 
Delaat72
Voor zover ik weet komt het isdn uit het ziggo modem en niet meer uit de kpn aansluiting. Overigens weet ik ook wel dat jullie mij waarschijnlijk geen definitieve bevestiging wilt/ kunt geven. Maar ik ben benieuwd naar de ervaringen en waarom het dan niet zou kunnen. Ik zou ook verwachten dat isdn, isdn is. Maar schijnbaar is dat niet zo. Maar zoals ik al eerder melde, als ziggo de zakelijke markt op wil, zullen ze hier toch een oplossing voor moeten vinden, lijkt me.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 09 2012 08:51:13:
Het wordt steeds gekker bij KPN, gisteren 1x 48 minuten in de wacht gehangen, werdt de verbinding verbroken. Na een 2e poging eindelijk na 45 minuten een mederwerker te pakken gekregen.
Blijkt dat ik zelf niet mijn abonnenment kan opzeggen, als ik mijn nummers wil behouden.


Overigens heb ik nog wel van een medewerker van Ziggo een bevestiging gekregen dat mijn panasonic centrale blijft werken.
ISDN bestaat in europa uit een bepaald protocol "euro isdn" ALS ziggo een isdn aanleverd moet dit ook een euro protocol hebben, alle apparatuur met euro protocol MOET dan ook normaal werken.
Gewijzigd door Delaat72 op 09-11-2012 08:51
 
Black Tiger

Quote

Blijkt dat ik zelf niet mijn abonnenment kan opzeggen, als ik mijn nummers wil behouden.

Dat kan inderdaad kloppen, er wordt immers met de nieuwe provider afgesproken wanneer e.e.a. overgezet wordt.

V.w.b. dat euro isdn, dat klopt inderdaad.
Mijn grootste twijfels waren dan ook de aansluitfactor, maar als iemand van Ziggo zegt dat het kan, dan moet het ook geen probleem zijn.
Greetings, Black Tiger
 
Delaat72
Zo ik heb de gok maar genomen. Over 3 maanden weet ik meer ;-)
Bedankt voor de antwoorden.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Panasonic tda centrale --> ziggo zakelijk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie