obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Problemen met afspelen video via LAN
lullow
Goedenavond allen,

Ik heb een probleem en ik kan er maar niet achter komen wat het probleem is.

Ingredienten:
PC (Q8200 - XFX GTX275 - 4G geheugen - GBIC network)
NAS (Synology 211j - Seagate 1TB schijf)
UBEE Modem EVW3200 (cat6 bekabeling)

Probleem:
Wanneer ik dus een film, video of ander beeldmateriaal wil afspelen via het netwerk, werkte dit tot een maand geleden perfect.
Nu heb ik tijdens elk beeldmateriaal dat de video pauzeert na x aantal minuten (variabel) voor 10 seconden. Dan skipt het beeld naar een bepaald stuk (zeg 15 seconden later) en begint het geluid weer te spelen. Het beeld blijft dus bevroren totdat het geluid het weer "bijgespeeld" heeft.
Het zoeken in een video gaat gewoon razend snel.
Dit probleem doet zich ook voor op mijn laptop (zowel wifi als bekabeld) en op mijn Humax IrHD 5100c.

Ik heb mijn video-drivers opnieuw geinstalleerd, mijn geluidsdrivers opnieuw geinstalleerd (aangesloten via optische kabel naar versterker). Alle Codec-packs verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Netwerkdrivers opnieuw geinstalleerd en mijn firmware op mijn nas-schijf ge-update (scheen nog een foutje in te zitten).

Wanneer ik de NAS direct aan mijn PC hang, met de cat6 en fixed ip, is er totaal geen probleem

Ik had voorheen wat problemen met mijn internetverbinding door mijn vorige modem (Cisco) en deze is dan ook vervangen door een UBEE modem.

Ik heb een aantal video's ook op mijn pc zelf gezet, en dan heb ik geen problemen.
Het vreemde is dat ik bekabeld een lagere snelheid haal op de ziggo test site dan als ik WiFi werk. Think
Ik moet er wel bij vermelden dat deze problemen zijn ontstaan nadat ik van vakantie thuis kwam, en ik bemerkte dat al mijn instellingen waren verdwenen. Dit bleek na wat zoeken te komen door een firmwareupgrade naar 9.9.5005.

Het vermoeden is er dus dat door de firmware upgrade de bekabelde verbindingen geen goede doorvoer kunnen vinden (althans, geen constante doorvoor).

Overigens wel contact gehad met de Ziggo servicedesk waar ik overigens vriendelijk te woord werd gestaan door meerdere medewerkers. Dit is in het verleden wel eens anders geweest.
Volgende week komt er een monteur.

Hebben jullie nog een aantal tips waar naar te kijken?
 
MisterSenseo
Wat in een groot aantal gevallen werkt is de meest simpele oplossing..............stroom er voor minimaal 30 minuten af en hem dan zonder enige andere bekabeling behalve de coax kabel laten starten.
Ik woon zeer dicht bij je, mocht het op geen enkele manier werken, kan ik wel een keer komen kijken bij je.......Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
lullow

Quote

MisterSenseo schreef:

stroom er voor minimaal 30 minuten af en hem dan zonder enige andere bekabeling behalve de coax kabel laten starten.

Gisteravond ook via WiFi geprobeerd video's te streamen. En zoals in de start post aangegeven WiFi werkt beter dan bekabeld Think .
Ik mag verwachten dat de 1Gbit verbindig toch stabieler sneller werkt dan de 300n verbinding.
Als ik overigens de zelfde kabel in de laptop steek (waarmee ik via WiFi test) dan donderden de snelheden ook omlaag.

Ik heb vanmorgen het modem uitgezet en vertrokken richting het werk, dus een uur of 8 zonder stroom zou toch wel voldoende moeten zijn denk ik ;-)

Ik zal vanavond even kijken of deze simpele oplossig meer soelaas bied dan ziggo heeft kunnen bieden tot nu toe.

Ik zal je aanbod in mijn achterhoofd houden Smile

Thanks!!

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 18 2012 23:43:59:
Ahh.. Probleem opgelost.
Het modem een dag uit gehad en weer opgestart zonder enige verbinding behalve de Coax kabel.
Geen verbetering.
Nieuwe installatie op de pc. Getest, Perfect! geen slome verbinding meer.
Alles geinstalleerd, nogmaals getest, internet verbinding weer gecapped op 30/35mbit.

Na een hoop zoeken de oorzaak gevonden.
Ik gebruik AVG Free met Surf-Shield. Als deze ingeschakeld staat, word je verbinding dus behoooooorlijk gecapped.

Die is dus nu mooi uitgeschakeld.
Gewijzigd door lullow op 18-11-2012 23:43
 
Zippo
Bedankt! Waardevolle feedback.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
MisterSenseo
LOL, scheelt mij weer een tramritje.......Pfft
Prachtig dat je er zelf achter gekomen bent.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
lullow
het heeft de nodige gvd's gekost.. :p
maar het eeuwen oude advies blijft dus.. bij twijfel.. disable antivirus..!
 
kobus1960
AVG Free, NOD en Panda houden de boel ook op.
Al eens eerder een topic over geschreven.
Avast, MSE, Avira zijn diegenen die uit die
eigen test als "geen cap" kwamen.

HTM is ene grote cap. Sad
 
Black Tiger

Quote

Avast, MSE, Avira zijn diegenen die uit die
eigen test als "geen cap" kwamen.

Dan heb je toch slecht getest Kobus met name v.w.b. Avast of het is al lang geleden geweest. Hier is pas nog een topic op het CID forum aan gewijd ergens.

Want Avira heeft ook een webshield. Deze wordt niet altijd meteen geinstalleerd maar in elk geval vaak wel daarna. Die vertraagt bij het surfen evenveel als de webprotectie van AVG.
Dat je hier Avast noemt verbaast me ten zeerste, want als iemand vertraagt is het Avast wel, ik heb hem momenteel zelf draaien en moest o.a. email protectie, webshield en ook usenetshield uitschakelen om wat fatsoenlijk snelheid te krijgen.
MSE is buiten dat het geen geweldige scanner meer is, niet echt vertragend, maar wel bij het branden van dvd's kan deze tot problemenleiden. Idem met Nod32.

De lichtste virusscanners die het minst vertragen, met name als je een kleine processor hebt en geen 5 gig geheugen, zijn AVG en Avira. Als je snel web wilt hebben dan wel de webprotectie uitzetten.
Nadeel van deze beiden is dat je regelmatig een reklame krijgt (bij elke update), dat heeft Avast niet.
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Ik gebruik Avast, totaal geen vertraging, downloaden én surfen strak.
Mijn vrouw heeft Avira op d'r laptop, zelfde verhaal.

Gaat hier om een i7 en een i5 met 6 en 4 gig geheugen, dat zal ook
meespelen denk ik zo maar.

Is idd alweer een jaar geleden of zo, dus kan nu weer anders zijn.

Dus ja, wat is slecht, dat vindt jij. Pfft
 
Black Tiger
Nou slecht wil ik niet zeggen, ik praat over mijn test v.w.b. vertraging van het systeem.
V.w.b. slecht kun je alleen kijken naar welke van de genoemde virusscanners het minst goed presteert en dan staat MSE onderaan.
De slechte virusscanners (zoals MacAfee) zijn hier niet genoemd.:p

Ik werk met windows XP, een 2.6Ghz duo-core en 3gig geheugen. Dat is vergeleken met jouw machine echt langzaam dus ook bij uitstek geschikt om mee te testen wat er vertraagt, want je merkt het hiermee gewoon sneller.
Op jullie snelle systemen merk je dan geen verschil tussen bijv. Avira en Avast, maar met mijn systeem merk zoiets dan wel.Smile

Avast gebruik ik omdat deze de laastste tijd v.w.b. de scanresultaten beter is dan de rest. Maar hij vertraagt wel, vandaar dat ik de webprotectie, uitgaande email scan, en usenetscan uitgezet heb zodat het snel genoeg loopt.Smile
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen met afspelen video via LAN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen POP accounts Storing : 6 28-08-2017
Problemen met Port Forwarding. Algemene computer en software vragen. : 11 26-06-2017
Ziggo Connect Box wifi problemen Apple / Windows Algemene computer en software vragen. : 5 07-01-2017
Problemen open NAT krijgen voor 2 pc's voor BO3 Algemeen : 12 10-01-2016
Ziggo geeft IPv6 adressen uit, daardoor problemen met VPN. Instellingen software : 1 09-12-2015
Advertentie