obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nieuwsgroepen / Newsgroups. Welke download programma's zijn er en wat zijn de instellingen? Grabit, Bitcomet, Bittorrent, nzb, spotplanet, spotworld, ftd, etc. Blokkeert Ziggo poorten.
 Onderwerp afdrukken
Traag!
stiff
Heren/Dames,

sinds kort heb ik Ziggo internet en TV. Nu ben ik vanaf KPN gekomen voor de snelheid van oa het downloaden. Het volgende is nu het geval.

Ik heb een Eminent Mediaplayer 7180. Ik downloadde stabiel met KPN ongeveer 1000KBs, nu heb ik een lijntje van ziggo die 40 of 50 MB moet zijn, maar ik haal de 500 KBs nog maar net en is zo instabiel als het maar kan. Lijkt me niet de bedoeling...

Ik heb een UBEE router gekregen van Ziggo en de Eminent is bedraad aan het netwerk. Ik heb er een splitter tussen zitten om ook mijn tv en PS3 ook aan het internet te kunnen leggen. Het lijntje dat naar de Eminent gaat heb ik al getest en geeft via mijn laptop op speedtest.ziggo.nl 39 Mbit aan, dit is volgens mij gewoon goed en normaal...

EDIT: Oh ja, ook via mijn WIFI en dan via Grabit of welke newsleecher dan ook is mijn downloadsnelheid echt dramatisch!!!

Wie o wie kan mij helpen... Ik weet het onderhand niet meer...

gr Stiff
Gewijzigd door stiff op 19-11-2012 15:56
 
Black Tiger
Van welke newsserver download je?
Heb je ook al geprobeerd een 100mb.bin bestand te downloaden en te zien of de snelheid dan wel goed is?
Greetings, Black Tiger
 
stiff

Quote

Black Tiger schreef:

Van welke newsserver download je?
Heb je ook al geprobeerd een 100mb.bin bestand te downloaden en te zien of de snelheid dan wel goed is?


Ik heb een betaalde server (hitnews) en je bedoelt een post van 100MB? Ik ga is kijken...

ps bedankt voor je snelle reactie

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 19 2012 16:08:33:
Eh... Hij haalt dan 4000KBs

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 19 2012 16:09:59:
En bij de twee keer kom ik maar op 600KBs uit :s

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 19 2012 16:18:13:
En net ff google gebruikt op 100.bin bestandje.. Gevonden en gedownload. ongeveer 30 seconden over gedaan...

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 19 2012 16:33:10:
Hier een lijntje die dll...
stiff voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door stiff op 19-11-2012 16:33
 
Black Tiger
Als ik er zo naar kijk op de afbeelding ziet die verbinding er erg instabiel uit.
Als je 4000KB/s haalt dan is dat best redelijk te noemen.
Maar 600KB/s is echt veel te weinig.

Een 100.bin bestandje op 30 seconden.
Dat is omgerekend 3 MB/sec oftewel 3000KB/s via web. Via web wil nog wel eens wisselen dus in elk geval die snelheid lijkt verder ook goed te zijn.

Hitnews ligt echter in de USA en sinds die grote storm zijn de verbindingen met de USA met regelmaat niet meer helemaal wat ze geweest zijn. Dus daar kan het ook aan liggen.

Ik zou zeggen neem eens een test accountje bij Sunnyusenet, daar kun je ook een week gratis proberen en dan kun je zien of het daar net zo instabiel is.
Zonee, dan ligt het aan de verbindingen, zoja, dan moeten we eens verder gaan zoeken naar de oorzaak.
Greetings, Black Tiger
 
stiff
Ik ben even overgegaan naar sunny. Heb de instellingen aangepast en leek inderdaad in eerste instantie goed te gaan, de 4000 kbs en stabiel. Maar op de een of andere reden lijk ik wel geknepen te worden... zie de bijlage:

gab2

Automatisch samengevoegd met vorige post op: november 19 2012 20:08:07:
En nog een post:
gab3
Gewijzigd door stiff op 19-11-2012 20:08
 
Black Tiger
Ik denk niet dat je geknepen wordt want dat zou dan specifiek op jouw adres moeten gebeuren en daar is geen enkele reden voor.

Maar er is in elk geval wel iets wat de zaak instabiel maakt.
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een bepaalde switch tussen mijn modem en mijn pc.

Quote

Ik heb er een splitter tussen zitten om ook mijn tv en PS3 ook aan het internet te kunnen leggen.

Dit of de Eminent zou toch wel eens heel goed de oorzaak kunnen zijn.
Vergeet niet dat een test bij speedtest maar kort duurt terwijl een download van Usenet effe een stuk langer duurt.

Wat ik zou willen voorstellen is hetzelfde als de helpdesk (en ook de dure supportdesk) van Ziggo je zal gaan vragen als je die zou gaan bellen.
En dat is om eens een UTP kabel rechtstreeks aan je modem te koppelen. Dus even niets er tussen alleen van je modem rechtstreeks naar je pc.
Of als je een laptop hebt dan mag het ook een laptop zijn.

Dan downloaden van de usenetservers en kijken of het dan ook instabiel is.
Zoja, dan zal het probleem wellicht toch bij Ziggo liggen.
Zonee, dan is het onderzoeken of het aan de splitter of aan de Eminent ligt.
Alhoewel... het kan ook nog aan de virusscanner liggen. Welke virusscanner heb je geinstalleerd?
En speelt het probleem ook bij een andere pc of laptop?

Dit is helaas de enige mogelijkheid om echt te onderzoeken waar het probleem zich precies bevindt.
Ohja, mocht je een lange utp kabel nodig hebben, niet naar een pc winkel gaan want daar zijn ze best duur. Bij de Action (als die in de buurt ligt) krijg je 10 meter kant en klare UTP voor 3 euro.
Greetings, Black Tiger
 
peterj
Ik heb precies hetzelfde probleem en heb dit uiteindelijk bij de klantenservice aangemeld. Dit is het antwoord:
"....Er zijn momenteel helaas bekende storingen met onze nieuwsgroepen. Deze storingen zal dus niet aan uw kant veroorzaakt worden en heeft inderdaad geen enkele betrekking op draadloos internet. Er wordt momenteel hard aan gewerkt om een permanente oplossing te vinden voor deze terugkerende problemen. Ik kan u momenteel nog geen verwachte oplostijd geven. ..."
 
Black Tiger
Ja dat is mooi, maar in dit geval gaat het er om dat het probleem zich ook voordoet bij Sunny usenet.
Dus is het probleem toch iets anders dan jouw probleem.Wink
Bij een payserver mag dat niet voorkomen, ik heb er hier immers ook geen last van, zoals de meesten.
Dus in dit geval zit er vermoedelijk ook bij de gebruiker iets niet helemaal lekker.
Greetings, Black Tiger
 
gertnl

Quote

Black Tiger schreef:

Ja dat is mooi, maar in dit geval gaat het er om dat het probleem zich ook voordoet bij Sunny usenet.


Ik heb een account bij sunny usenet en haal strak 120 MB. Ik denk dat het antwoord van Ziggo over hun eigen news server gaat. Die is de laatste 2-3 weken inderdaad bagger

Lijkt mij meer dat het probleem bij je splitter zit, probeer eens je PC direct bedraad aan je modem te hangen met een goede netwerk kabel
 
kobus1960
Hier dezelfde ervaring met Sunny én onze sponsor.
Sunny zelfs in 3 x 4 threads gesplitst, hou 2/3Mb per adres over.
Waarvan er 2 pc's over Ziggo gaan, en 1 over KPN (familie).
Is in dit geval een Sunny 60.

Wat nogal luistert is het aantal threads je gebruikt.
Ik blijf er altijd 1 onder de max, geeft toch een iets
sneller resultaat, bij verificatie en evt. repareren.
Het klinkt niet logisch, ik weet het, maar bij mij werkt dat.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Traag!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
2 externe box traag Klacht over Ziggo : 7 06-02-2018
Ziggo 200/20 is 'savonds traag (~80/~18) Snelheid : 2 20-09-2016
Smartcard traag Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 04-07-2016
Snelheid traag Snelheid : 8 06-12-2015
Traag internet en geen telefoon Klacht over Ziggo : 15 07-03-2015
Advertentie