obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
stotterende telefoon gesprekken
louisverhagen
We hebben steeds vaker last van stotterende telefoon gesprekken. Vanavond was het zo erg dat we er niks meer van konden verstaan.

Vaak gaat het goed, echter de laatste dagen wordt het steeds slechter, met als diepte punt vanavond.

De modem (cisco epc 3925) gereset. Ik heb op de telefoon poort van de modem een Siemens euroset line8 (analoog). Die staat in de kelder en heb ik al jaren. Intern bellen levert geen enkel probleem. Het zijn (ook niet altijd) gesprekken van buiten die stotteren. Soms lijkt het net of het geluid langzaaaammmm ooooover kooomt. En soms vallen er gewoon stukken weg tijdens de conversatie.

Ik heb net nog een speedtest.net geprobeerd. Allemaal uitstekend, 12ms ping, 59,96 Mbps download en 5,49 upload.

Wie weet er een oplossing? Omdat het niet continue voordoet is het lastig aan een helpdesk uit te leggen.

Louis Verhagen
 
Nicholas
Heeft misschien te maken met signaalstoring die er is geweest in jouw postcodegebied.

https://www.ziggo.nl/#klantenservice/...storingen/
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
louisverhagen
Nicholas

Bedankt voor je hulp. Had ik dat zelf ook ergens kunnen lezen?

Louis
 
Nicholas
Ja, staat gewoon op de storingspagina (de link die ik in mijn eerste antwoord heb gezet.) op die pagina kun je je postcode invoeren.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
louisverhagen
Heel apart. Op mijn smartphone (HTC Desire HD) kom ik op de algemene pagina van Ziggo en kan ik niet bij de storingspagina. Echter via mijn PC wel.

Bedankt voor de tip

Louis
p.s. we hadden de storing al 4 dagen (vandaag weet ik niet want ik ben net thuis) maar er staat slechts 1 dag gemeld. :-)

Automatisch samengevoegd met vorige post op: april 25 2013 22:50:00:
Het is een eindeloos drama die stotterende/haperende telefoon.

Ziggo klantenservice gebeld en ik heb een (simpele) telefoon thuis gekregen. Ook met de Ziggo telefoon een probleem. Na een paar dagen begint de telefoon te stotteren. Er vallen steeds stukjes weg.

11-4 monteur inspecteert de door ziggo aangelegde kabel en vervangt het. Want de kabel was slecht aangelegd verteld hij min vrouw. 'S Avonds kom ik thuis; Resultaat van 84% kwaliteit signaal op de TV naar 36%. Bravo actie. Telefoon blijft stotteren. En nu ook slechte kwaliteit signaal naar de TV.

18-4 monteur langs geweest. Gekeken en mijn vrouw verteld dat hij de verkeerde apparatuur bij zich had. Vertrokken binnen 3 minuten zonder iets te doen.

22-4 Afspraak in de middag (zelf vrij genomen). Monteur niet opkomen dagen. klantenservice gebeld. moest een tweede monteur mee vanwege de kruipruimte en die hadden ze niet. Waarom er dan niet afgebeld is? Geen antwoord. BTW wij hebben geen kruipruimte.

23-4 monteur zou er om 8:00 uur zijn. Komt om 8:45. Verteld mijn vrouw dat hij geen apparatuur bij zich heeft en vertrekt binnen 5 minuten. Het ligt trouwens volgens de monteur aan de NAS (die achter mijn een aparte switch hangt) en niet aan ziggo aldus de monteur.

25-4 monteur zou er zijn om 8:00 uur zijn. Zelf weer vrij genomen. Om 8:30 met klantenservice gebeld, monteur staat in de file (gekeken op web site er stonden geen files richting Breda) maar zou er binnen 5 minuten zijn. 10 uur nog geen monteur, weer gebeld met de helpdesk. Er was een dubbele afspraak, de monteur is naar een andere afspraak en komt niet meer.... Waarom er niet afgebeld is. "Tja, dat komt voor mijnheer" Kennelijk heeft de dame van de klantenservice zitten liegen. Die dame klantenservice heeft me ook beloofd dat ik met spoed teruggebeld wordt door iemand die mij verder helpt. Spoed is relatief, maar dit is vast op geologisch tijdschaal, want 14 uur later ben ik nog niet gebeld.

Kosten van het mobiel bellen lopen op (bellen met ziggo telefoon lukt slecht vanwege de storing die ik graag opgelost wil hebben). Inmiddels heeft mijn vrouw er 1,5 dag vakantie aan gespendeerd en ik 1 dag. Dit kost ons goud geld. Mijn tevredenheidsgraad daalt en ligt ver onder het vriespunt. Het is te gek voor woorden dat ze dit gewoon kunnen doen.

Wat een slechte service!! Nu moet ik morgen middag weer vrij nemen want de monteur komt om 17:00 uur. Ik werk in de Randstad en heb dus een redelijke (lange) reistijd.

Nogmaals ik vind het te gek voor woorden. Alle monteurs weigeren de Cisco modem te vervangen, terwijl dat toch het simpelst is en waarschijnlijk de oorzaak is.

Ik ben het wel spuug zat. Ik hoop dat de monteur morgen wel komt en apparatuur heeft en het probleem met de telefoon oplost. Anders beticht ik ze van contractbreuk en stap ik over naar XS4all.

Een zeer boze Louis
Gewijzigd door louisverhagen op 25-04-2013 22:50
 
kobus1960
Ik heb Ziggo Webcare verzocht hier contact met je op te nemen.
Zij zullen waarschijnlijk in een PB om gegevens vragen. dit wil
met regelmaat WEL helpen.
 
Ziggo-WebCare_Jelle
Ik heb al een reactie geplaatst op het nl.ziggo-gebruikers forum (als ik hem anders zet wordt deze automatisch gewijzigd in de ziggo.gebruikers.eu forum). Maar mocht je het hier eerder lezen, stuur middels PB je klantnummer en postcode+huisnummer, dan kijk ik of ik iets voor je kan betekenen.
Gewijzigd door Ziggo-WebCare_Jelle op 26-04-2013 17:28
Ziggo WebCare Jelle
 
louisverhagen
Vanmiddag om 3 uur is de Ziggo monteur langs geweest.
Hij heeft de volgende dingen gedaan;

a) De kabel verlenging vervangen(initieel door de eerste Ziggo monteur aangelegd en door de tweede monteur "verbeterd") Hij heeft daar een mooi koppeling tussen gedaan en een dikkere (groene) kabel voor gebruikt.
b) modem vervangen door een Ubee EVW3200.

Het signaal van de interactieve TV is beter geworden (63% signaal sterkte en 100% kwaliteit). Dit was hoger 84% signaal 100% kwaliteit, maar als ik er geen last van heb....
Download snelheid is nagenoeg 60mb/s en upload rond de 5 mb/s
Wifi staat aan en is wat ik er van meet sterker dan de Sisco router (wel WPS uitgezet of is die bug opgelost?)
De telefoon doet het.

De vraag nu is blijft de telefoon het nu doen (zonder stotteren). Dat kan ik pas over een tijdje mededelen.

Ik begreep van mijn vrouw dat de monteur goed zijn best heeft gedaan. Zijn werk ziet er goed uit, voor zover ik het kan zien.
Mij vrouw heeft gisteren een bloemetje van Ziggo gekregen. Dus dat is wel weer aardig van iemand bij Ziggo.
Louis
 
kobus1960
Dank voor de feedback, we horen graag of het goed blijft gaan. Wink
 
louisverhagen
Ik had nog beloofd te melden of het nu allemaal goed ging.

We hebben geen verdere storingen met de telefoon gehad de afgelopen 2 weken.

Dus of de groene kabel verlengen (met een grote connector) heeft geholpen
of het plaatsen van de Ubee 3200 modem
of een combinatie
of er zijn ergens anders nog instellingen veranderd (weet ik niet)

Maar we hebben al twee weken geen gestotter meer over de lijn.

Louis
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'stotterende telefoon gesprekken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
verlengen van inkomende gesprekken Snelheid : 7 04-11-2017
Al bijna 24 uur geen Internet/TV/Telefoon Storing : 7 09-06-2017
internet+telefoon Algemeen : 21 02-12-2016
Geen internet/WiFi/telefoon en geen zender Net5 Klacht over Ziggo : 15 07-10-2016
KLACHT afwikkeling storing internet telefoon En TV Klacht over Ziggo : 6 25-09-2016
Advertentie