obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Gebruik maken tweede lijn
Ictinus
Hallo,

ik heb een tweede lijn genomen bij mijn pakket, maar als echte telefoondigibeet Wink daar niet bij beseft dat het bij Ziggo anders werkt dan bij de ISDN-aansluiting die we voorheen hadden.

Nu pas besef ik dat mijn Gigaset SL910A die tweede lijn niet aan kan. Toch even te snel geweest met dat ding aan te schaffen denk ik.

Heb her en der zitten kijken om er een centrale tussen te zetten, maar daar kom ik niet uit.

Ik wil het volgende bereiken: beide lijnen zo aansluiten op de SL910A, dat we inderdaad gelijktijdig twee lijnen (inkomend/inkomend, uitgaand/uitgaand, inkomend/uitgaand) kunnen gebruiken. Tevens wil ik kunnen zien welke lijn inkomend is omdat ik het tweede nummer zakelijk wil gaan gebruiken.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt voor de moeite,

Ictinus
 
MisterSenseo
Volgens mij kun je alleen 2 lijnen gebruiken door 2 toestellen apart op beide telefooningangen op je modem aan te sluiten.
Het zijn 2 aparte analoge lijnen die volgens mij niet samen te voegen zijn door een centrale o.i.d.
Jouw idee om 2 lijnen over 1 Gigaset te laten lopen gaat volgens mij niet werken.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
briolet
Ik las wel elders dat ziggo ook modems heeft met isdn uitgangen. Waarschijnlijk moet je dat bij zakelijke abonnementen zoeken. Zal voor jou geschikter zijn als je al alles isdn ingericht had.
 
Ictinus
Dank voor jullie reacties, maar ISDN via Ziggo is niet mogelijk hier.

Ik heb wel centrales gevonden die twee buitenlijnen aankunnen, maar ik heb er niet genoeg verstand van om te beoordelen of ik er wat aan heb ;(

Ictinus
 
rickdegroot
Ictinus,

Je gigaset kan maar 1 oproep aan omdat dit een analoog toestel is. Ziggo levert van uit hun modem een analoge aansluiting. Hier kun je het toestel met een Rj11 (telefoonstekkertje) op aan sluiten. Vaak zitten er 2 aansluitingen op het modem.

Als ik je bericht zo lees heb je nu 2 isdn lijnen. Mocht je het analoge toestel willen laten werken heb je een telefooncentrale nodig. Wel een centrale die 2 isdn lijnen aan kan. 1 met veel mogelijkheden is een Siemens Hipath. In sommige gevallen is hetniet mogelijk om nummerweergave op een Gigaset te laten zien als er een centrale tussen zitten. de kleinste Siemens centrale is een Hipath 540. Hier kunnen 2 isdn lijnen op , 4 digitaal en 4 analoog.

Alleen je hebt wel kennis nodig op hem van begin af aan te programmeren. Hier zijn geen handleidingen voor. Ik kan je dan alleen adviseren om dat door een telecomboer te laten verzorgen..

Gr Rick
 
Ictinus
Hallo Rick,

dankjewel voor je antwoord.

Nee, ik heb geen ISDN lijnen (meer), dat kan in mijn gebied niet volgens Ziggo bij hen. Ik heb dus twee gewone lijnen met twee verschillende nummers.

Ik heb zitten kijken om een centrale voor de gigaset te hangen, zoals bijvoorbeeld deze http://www.tiptel.nl/item/1040559/tiptel+2-8+clip+%28FSK%29 maar ik heb er niet genoeg verstand van om te kunnen beoordelen of dit mijn probleem oplost.

Groet

Ict
 
rickdegroot
Ik ken de Tiptel verder niet. Maar heb wel even de handleiding opgezocht. Smile

http://www.tiptel.nl/downloads/GBA1-8_2-8.pdf

Op de Tiptel 2/8 kun je 2 analoge netlijnen op aansluiten en 8 analoge toestellen. De de handleiding staat het volgens mij erg nauwkeurig vermeld.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gebruik maken tweede lijn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
tweede account ziggowebmail Helpdesk : 4 22-02-2015
tweede account ziggowebmail Algemeen : 1 22-02-2015
klein thuisnetwerk maken met ip camera Eigen netwerk : 2 06-02-2015
vpn op cisco maken Hardware instellingen : 10 08-10-2014
Advertentie