obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Thuis-kopie-heffingen overheid 2013
kobus1960
Apparaat Opslag Heffing
CD-R € 0,03
DVD € 0,03
Externe HDD € 1,00
Audio-/Videospeler < 2Gb € 1,00
> 2Gb € 2,00
HDD Recorder/Settopbox < 160 Gb € 2,50
> 160 Gb € 5,00
Telefoon met Mp3-speler < 16 Gb € 2,50
> 16 Gb € 5,00
Tablet < 8 Gb € 2,50
> 8Gb € 5,00
PC/Laptop € 5,00

Bron@Nu.nl
 
Bitfreak
Dus downloaden is toegestaan omdat je deze kosten reeds hebt voldaan bij de aanschaf van een harde schijf o.i.d..Bye-happy
 
kobus1960
Yep, die heffingen zijn er omdat het download verbod niet door de
2e kamer kwam. Lekker toch! Grin
 
briolet
Gister stond de invoering van dat download verbod weer ter discussie zoals ik op NU.nl en de volkskrant las. Voor komend jaar zal die copieer heffing er zeker zijn, maar het jaar erna kan het toch weer afgeschaft worden als er toch een downloadverbod komt.Frown
 
kobus1960
http://www.nu.nl/internet/2964963/dow...rvolg.html
 
Black Tiger
Eerst maar eens afwachten, want VVD en PvdA mogen dan wel een kamermeerderheid hebben als de PvdA voor is, maar daarmee hebben ze nog geen meerderheid in de Eerste Kamer.Smile

Overigens vind ik dit wel heel erg verontrustend:

Quote

Hoe de controle hierop in de praktijk geregeld moet worden, is nog onduidelijk. Recourt noemt als voorbeelden het in de gaten houden van de hoeveelheid data die gebruikt wordt of het volgen van betalingsstromen.

Dit is namelijk een regelrechte aantasting van de privacy. Als ze datastromen met betalingsstromen gaan bijhouden en volgen, is het hek van de dam. Controle op deze manier mag dus nooit gebeuren.
Dan moeten ze zich maar iets anders bedenken.
Greetings, Black Tiger
 
Zippo
Vervolgens komen die euro's bij de stichting thuis copy, die er verder niets mee goed mee doet. Komt op hetzelfde neer als geld weggooien.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
briolet
Ik lees net op webwereld dat de media grootte voor de heffing 8 groter moet zijn dan in de wetstekst opgeschreven is. Bij het ontwerp van de tekst heeft men het steeds over bytes gehad, maar in de wet staat nu bit (8bit = 1Byte)

Dat het hier op het forum vaak verkeerd gebruikt wordt is tot daar aan toe, maar je zou verwachten dat zo'n wetstekst wel tig keer nagelezen wordt voor publicatie. Frown

Men zegt nu wel dan men er niet moeilijk over zal doen bij de handhaving, maar als er een rechter aan te pas komt, kan die niet ander dan de wetstekst te volgen. Dit was toch als tijdelijke maatregel bedoeld en zal dus niet verbeterd worden voorde geplande update in 2014.

De jurist van thuiskopie zegt dat het een "Caps-lock foutje" is. Dan vraag ik me of hij wel weet hoe een caps-lock werkt. Dan had nml. alles in hoofdletters gestaan. Dus daar zit het verstand ook al niet.
 
MaXMhZ
Inderdaad. Het verstand zit daar niet, wel de hebberigheid.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thuis-kopie-heffingen overheid 2013', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Snelheidsverhoging 01-07-2013 Snelheid : 68 30-08-2013
Ziggo verhoogt de snelheden opnieuw per 1 juli 2013 Snelheid : 13 21-05-2013
Beleef thuis de concerten van Jan Smit, Nick & Simon en 3JS Ziggo nieuws : 1 27-03-2013
Ziggo wijzigt tarieven per 1 februari 2013 Wat verandert er? : 10 07-12-2012
Toch Thuiscopy heffing 2013 Algemeen : 25 27-10-2012
Advertentie