obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Meerdaags wegvallen van internet
Koning86
Ik heb een Alles in 1+ pakket van ziggo.
Momenteel onderga ik alleen meerdaags wegvallen van het internet.
Is er bekend of er onderhouds bezigheden zijn in zoetermeer? want ik kan niets vinden.
Zou de UB3200 nog wel goed werken? en hoe kan ik dit testen. Bij het wegvallen van de verbinding staat de UB3200 met 2 rode lampjes aan en me wireless verbinding blijft in tact, maar zonder internet.
Na ong 30-40 sec gaat er weer 1lampje terug naar groen en is alles weer in orde en kan ik opnieuw verbinden.
UB3200 doet ze eigen firmware. maar misschien moet er 1 overriden?

De verdeelkast van de wijk staat (letterlijk) in mijn voortuin. Die verbinding is ook al eens nagekeken. Dat zou het dus niet kunnen / moeten zijn.

Als ik alleen zou internetten is het niet zo'n probleem. Maar ik ben een actieve gamer en dan is een wegval van internet wel cruciaal. meteen disconnect / ban / lost game. Erg hinderlijk en vooral irriterend. ook omdat ik de oorzaak niet weet en goed apparatuur heb staan.
UB3200 + best uit de test TP-Link router.

Ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen.
m.v.g
Marco
 
Nicholas
Even een aantal aanvullende vragen / opmerkingen:

Is de verbinding binnen ook gecontroleerd (aansluitpunt + verbinding naar Ubee.) ?

Bij onderhoudswerkzaamheden krijg je meestal een mail van Ziggo. Ook op de storingspagina kun je kijken (postcode invoeren.) Maar dat zul je al wel gedaan hebben.

Ik dacht eerst aan een defecte adapter van de ubee. Kwam ook wel eens voor bij een inkomend telefoonsignaal. Als mensen dan telefoon opnamen viel ubee uit. Maar omdat jij beschrijft dat je wireless in tact blijft zal het hier niet aan liggen.

Is het probleem sinds kort opgetreden?
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Koning86

Quote

Nicholas schreef:

Even een aantal aanvullende vragen / opmerkingen:

Is de verbinding binnen ook gecontroleerd (aansluitpunt + verbinding naar Ubee.) ?

Bij onderhoudswerkzaamheden krijg je meestal een mail van Ziggo. Ook op de storingspagina kun je kijken (postcode invoeren.) Maar dat zul je al wel gedaan hebben.

Ik dacht eerst aan een defecte adapter van de ubee. Kwam ook wel eens voor bij een inkomend telefoonsignaal. Als mensen dan telefoon opnamen viel ubee uit. Maar omdat jij beschrijft dat je wireless in tact blijft zal het hier niet aan liggen.

Is het probleem sinds kort opgetreden?


De Ubee die ik heb heeft geen WIFI, ik heb een losse router.
Het probleem is vorige week begonnen. Het aansluitpunt is ook al door een Ziggo monteur aangepakt. Deze had daar eerst ook vermoedens bij en heeft dit gecontroleerd.

voor zover ik weet is het al volgt:

[Verdeelkast op straat] --- [binnenkomst in huis] --- [ UBEE modem ] --- [ TP-LINK Router ] --- WIRELESS --- [ LAPTOP]
( Ziggo gecontroleerd) --- (Ziggo gemaakt) --- (Ubee unknown) --- (TPLINK = 5 maanden oud + WIFI blijft bestaan) - (Laptop is nog geen jaar oud, andere apparaten heb ik niet)

Ik zal vanavond nog een Ethernet driver update doen. Maar daarna is mijn laptop ook uitgesloten.

Of de UBEE of de Router. Maar de TP heb ik recentelijk gekocht omdat ik me Linksys al zat was met WIFI gezeik en wegval.
En voor de verduidelijking. De router staat op me dressoir en ik zit aan de keukentafel (5-6 meter van elkaar)

Sad Probleem blijft apart en vaag
 
Nicholas
Ja, wifi had ik overheen gelezen. Maar het is logisch dat je wifi verbinding in tact blijft (het signaal tenminste) want die wordt opgebouwd tussen laptop en TP-link.

Updaten van je netwerkkaart drivers is zowieso een goed idee. Maar om alles echt uit te sluiten moet je je laptop gewoon eens bedraad aansluiten en kijken wat ie dan doet. Als ie bedraad ook wegvalt dan weet je zeker dat het bij de Ubee zit.

Mocht dat niet zo zijn dan kun je de TP-link eens op een ander kanaal instellen. Heb het zelf ook meegemaakt dat je gewoon een verbinding hebt (met een goed signaal) en toch geen internet. Na een kanaalswisseling alle problemen voorbij.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
briolet

Quote

Bij het wegvallen van de verbinding staat de UB3200 met 2 rode lampjes aan ......
Na ong 30-40 sec gaat er weer 1lampje terug naar groen

Ik zou het toch zoeken in de Ubee. 2 rode lampjes is een beetje vaag. Ik zou toch proberen te achterhalen wat die rode lampjes aangeven. Upstream, downstream etc.
Volgens mij moet dat al heel wat uitsluiten. Maar die monteur zal dat ook wel al gezien hebben.
 
junkonwheels
ook ik heb het probleem dat me ubee modem soms weg valt en ik als ik internet op ga een dns fout krijg te zien. waar het aan ligt ben ik niet achter de adaptor kan het niet zijn deze is 2 week terug vervangen door een nieuwe.
maar het probleem blijft bestaan er is ook geen patroon in uitvallen het gebeurd gewoon het rare is dat het een probleem van de laatste maanden is en ik in alle jaren daar voor nooit deze storingen had.
 
Ziggo-WebCare_Jelle
Wanneer je 2 rode/oranje lampjes op je modem ziet branden is de verbinding niet goed. in dat geval kan je het beste de klantenservice bellen voor een monteur.
Ziggo WebCare Jelle
 
mesa57
Voor de info : 2 oranje lampjes betekent dat er maar 1 download stream beschikbaar is ipv 8.
Zeer zeker een probleem met het signaal of het modem.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Meerdaags wegvallen van internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Ziggo biedt heel Rotterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 10-03-2020
Advertentie