obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Zeer lage (download)snelheid
erde0
Ik heb sinds vorige week donderdag een 60 Mbps van Ziggo, alles zelf aangesloten en Linksys (Cisco) router op Gateway laten instellen via Ziggo klantenservice.
Alles leek goed te gaan tot ik merkte dat mijn netwerk zeer traag was en downloaden bijna onmogelijk was, terwijl upload wel snel ging.
Ik heb het probleem proberen te verhelpen door een Netgear JNR3000 Gigabit router te gaan kopen, maar helaas heb ik helaas nog steeds hetzelfde probleem.
Ik heb mijn pc aangesloten op mijn modem en kom nog niet eens boven de 15 Mbps meer.
De Coax aansluiting en splitter heb ik helemaal uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet om te kijken of er een kabeltje verkeerd zat en had ineens wel 58 Mbps snelheid, dit viel binnen 3 minuten weer omlaag naar 11 Mbps.

Klantenservice meerdere keren gebeld, Service + opgebeld en zij zijn tot conclusie gekomen dat het hoogwaarschijnlijk aan de splitter zit.

Mijn vraag aan jullie is of het wel daaraan kan liggen?
Naar mijn gevoel klopt alles, Modem en router zijn vrij nieuw.
 
kobus1960
Is dat zo'n UMU draai doos splitter?
 
erde0
Ja het is een UMU01 Splitter die ik standaard van Ziggo heb gekregen.
 
kobus1960
Probeer een Tratec versterker te ritselen via markplaats of zo.
En gooi die UMU in de noordelijke ijszee, drama dingen.
Ziggo erkent dit niet officieel, maar is het er wel mee eens.
Zie klikkerdeklik in het onderschrift.
De FRA 752, en al je problemen zijn weg

http://www.marktplaats.nl/z.html?quer...distance=0
 
Bitfreak
Probeer eerst het modem eens rechtstreeks op de inkomende Ziggo coax.
Als je dan wel de volledige snelheid haalt een nieuwe splitter aanvragen bij de helpdesk.

Als je géén interactieve ontvanger hebt is de versterker overbodig,tenzij je meerdere tv's aan gaat sluiten.
 
kobus1960
Hierover bestaat ook onderling in dit super democratische forum een
verschil van mening. Wink
 
erde0
Na een aantal dagen worstelen met mijn lage downloadsnelheid ben ik er helaas nog niet uitgekomen.
Ik heb onderhand Ziggo klantenservice al meer dan 20x zitten bellen en ik krijg maar telkens hetzelfde advies met sluit je laptop aan op je Modem en kijk wat de snelheid dan is.

Dit heb ik al een aantal keren gedaan en nog kom ik niet boven de 20 Mbits, er werd mij ook vertelt dat er een kabelbreuk in mijn UTP kabel zit, maar dit is niet waar omdat ik namelijk nieuwe kabels gebruik.

Ik zit hier nou helaas hopeloos met lage download en hoge kosten dat ik moet betalen.
Ik moet zeggen dat ik zeer teleur ben gesteld door Ziggo.
 
MisterSenseo
Heb je wel getest zonder die draaidoos splitter ?
Je kunt wel blijven roepen dat je teleurgesteld bent, maar je vroeg om advies, dan is het wel slim om dit op te volgen en als je dat ook gedaan hebt, meld het dan even.
Wij leven hier oa op feedback van gebruikers die na testen op een oplossing uitkomen of juist niet.
Bellen met Ziggo heeft in dit geval geen zin aangezien die werkstudent aan de andere kant van de lijn een lijstje afwerkt, en jij hebt te maken met een probleem, dan klappen die werkstudentjes dicht.......Pfft
Het gemiep over wanneer je wel of geen draaidoos moet gebruiken lap ik aan mijn laars, ik adviseer gewoon altijd die draaidoos eraf en een versterker aansluiten, je bent te allen tijde van je problemen af en je hebt altijd retourgeschikt signaal.
Het kost eens in de zoveel jaar een versterker van +/- €60,- en daarmee zorgeloos genieten van snelheid en kwaliteit, wat wil je nog meer ?
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
erde0
Volgens de meeste heb ik een TRATEC Versterker nodig, en ik ga ervan uit dat dit (hopelijk) mijn probleem oplost.

Indien dit niet werkt laat ik gewoon een monteur langskomen door Ziggo en laten kijken wat nou precies de oorzaak is.

Jullie horen van me zodra er wat nieuws is.
 
Bitfreak
Sluit nou eerst eens het modem aan rechtstreeks op de Ziggo coax,dit probleem los je niet op met een versterker.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zeer lage (download)snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
internet snelheid Snelheid : 7 18-12-2017
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
snelheid Snelheid : 2 07-10-2017
ZEER SLECHTE SERVICE Klacht over Ziggo : 9 01-08-2017
Advertentie