obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Aansluiten wii via wifi met Ubee evw 3200
patricia
Hallo,
Ik probeer onze wii op internet aan te sluiten. De wij kan wel het acces point vinden, maar bij de test geeft hij een foutcode 51330.
Ik heb op verschillende forums gezocht, maar heb geen oplossing kunnen vinden wat werkt (ook op dit forum, post van december vorig jaar)

Wie kan me helpen?Frown
 
Nicholas
Het kan aan de beveiligingsinstellingen liggen. Controleer of die overeenkomen met de ubee. (als je bijv. WPA2 hebt ingesteld op de ubee dan moet de wii daar ook op staan.) Passphrase moet natuurlijk ook identiek zijn

Ook kijken naar het type verbinding: Zet wii op "mixed b/g"
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Puma
Bekend fenomeen. Probeer eens de Wii te voorzien van een vast IP adres.

Deze gegevens dien je dan in te voeren:

IP adres: 192.168.178.100
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.178.1
DNS: 192.168.178.1

In het menu van je Wii onder instellingen kun je kiezen voor automatisch of handmatig IP adres.
 
Monteur_kees
waarschijnlijk kan onderstaand helpen,

Kanaal 1 gebruiken
en de beveiliging op WEP zetten, WII herkend alleen maar WEP als ik het goed heb

omdat wep niet zo veilig is als wpa had ik dit zelf opgelost door een router speciaal voor de WII te gebruiken

gr, Kees
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
patricia
@Puma, ik ben helaas niet zo heel technisch. Waar moet ik die gegevens invoeren?

@ Kees, Ik begrijp het niet, ben ik dan de enige met dit probleem? Het lijkt mij dat Ziggo toch veel meer van deze modellen geleverd heeft? Dan moet er toch een makkelijke oplossing voor zijn ipv een nieuwe router kopen?!
 
kobus1960
Patricia, het ligt niet aan Ziggo, maar aan het type beveiliging wat je
Wii maximaal aankan, en dat is een lager nivo dan de modem/routers
van nu. Kees heeft een aparte router neergezet met dat lage nivo om
de Wii te kunnen gebruiken zonder zijn eigen netwerk onveiliger te maken.

Kees, corrigeer me als ik er naast zit !!
 
Nicholas
Volgens de site van nintendo kan de WII gewoon met WPA en zelfs WPA2 werken.
Weet niet of het in de praktijk ook werkt maar het staat wel op hun site.

Quote

What Type of Wireless Security is the Wii Compatible With?

Answer:

The Wii Console is compatible with the following Wireless Security standards:
WEP
WPA
WPA-PSK (TKIP)
WPA-PSK (AES)
WPA2-PSK (AES)


http://www.nintendo.com/consumer/syst...ternet.jsp
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Monteur_kees

Quote

patricia schreef:

@Puma, ik ben helaas niet zo heel technisch. Waar moet ik die gegevens invoeren?

@ Kees, Ik begrijp het niet, ben ik dan de enige met dit probleem? Het lijkt mij dat Ziggo toch veel meer van deze modellen geleverd heeft? Dan moet er toch een makkelijke oplossing voor zijn ipv een nieuwe router kopen?!


ik heb hier met een WII en een nintendo ds problemen gehad en door de router op WEP in te stellen werkten beide apparaten zonder problemen
maar dat is mijn persoonlijke ervaring Smile
hier staat de geavanceerde handleiding voor een ubee wifi modem https://static.ziggo.nl/images/201104...-15225.PDF
of voor het cisco modem https://static.ziggo.nl/images/Geavan...-20618.pdf
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Aansluiten wii via wifi met Ubee evw 3200', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Aansluiten oude tv op mediabox next Algemeen : 3 27-09-2022
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Advertentie