obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
UBEE 3200EVW icm Linksys EA6500
mnijdam
Na veel gelezen op de diverse forums heb ik dan toch maar besloten om mijn Ubee in bridge mode te laten zetten en daarachter een nieuwe router te hangen. Primaire reden is de tegenvallende snelheid van het modem en de performance via wifi. Voordat ik Ubee in bridge mode heb laten zetten heb ik eerst de configuratie en performance van den nieuwe Linksys EA6500 uitgeprobeerd via de Ziggo manier van apparaten doorlinken en in de DMZ te zetten. Super performance - 118Mbps via wire en 65Mbps via wifi. Synology DS 213+ met SABNzbd 7.6MB. Al zodoende de Ziggo helpdesk gebeld en de Ubee in bridge mode laten zetten. Linksys router bekabeling omgezet en hatsikidee, verbinding. Wederom de snelheidstesten gedaan: wired 42Mbps, wifi 13Mbps and SABNzbd op de Synology is 3.1M ???????? Tevens geeft IPCONFIG /ALL aan dat mijn DNS 192.168.1.1 is???????????

Kan iemand mij vertellen wat ik fout heb gedaan?Shock
 
kobus1960
Klik even op klikkerdeklak in het onderschrift en test even met die instellingen.
Dat zou beter moeten werken, het kan zijn dat de Ubee hetzelfde IP adres
heeft als je Linksys. Vandaar die range(s) uit het plaatje, dan voorkom je dat
voor altijd.
 
mnijdam
Dank, ga ik proberen. Is er geen manier om het IP adres van de Ubee te veranderen (ik geloof dat je niet meer in de interface kunt als deze in bridge mode is gezet)?


Juist geprobeerd. IPCONFIG /ALL geeft als DNS server het IP adres van de Linksys router. Any clue??????
 
kobus1960
Klopt, als dat het nieuwe IP adres je router is, klopt dat.
Maar hoe is je snelheid nu dan?
 
kobus1960
Zet eens in je router als DNS 8.8.8.8 en 8.8.4.4 ??
Dat zijn de google DNS servers, en kijk dan weer even met ipconfig.

Je zou dit moeten zien.

IPCONFIG

Met als resultaat.

2367544640
Gewijzigd door kobus1960 op 12-12-2012 13:21
 
mnijdam
Geprobeerd. Zelfde resultaat.
 
briolet

Quote

IPCONFIG /ALL geeft als DNS server het IP adres van de Linksys router. Any clue??????

Dat is goed. Het betekend gewoon dat je computer niet rechtstreeks naar de dns gaat, maar het dns gebruikt die in de router ingesteld is. In principe krijgt je router via dhcp een default dns server toegewezen van ziggo. (Of een andere netbeheerder die de IP adressen vergeeft)

Bij mij gebruiken ook een deel van de computers de dns van het modem en andere weer een eigen. Zou het probleem niet mogen zijn. Maar er schijnen allerlei virus scanners te zijn die het internetverkeer kunnen verzieken.

Wat is het WAN adres van de linksys? Dat zou een echt publiek IP moeten zijn omdat de Ubee in bridge volgens mij geen eigen IP meer mag hebben omdat het een modem geworden is.
 
kobus1960
@Briolet, de EVM heeft ook gewoon een eigen IP adres.
Te weten, 192.168.1.1. Dus die vlieger gaat niet op.
Vandaar mijn advies om de instellingen van de Linksys
aan te passen naar een andere range.

Modem uit, stekkers eruit, router bezoeken met een PC.
Instellingen wijzigen, OPSLAAN, dan even checken of je
standard gateway idd veranderd is.

Router uit, stekkers er weer in. Modem aan, wachten tot dat ie
tot rust is, DAN pas router weer aan. En idd, zet WAN op
automatic.
 
briolet
En ik zag dat Linksys 192.168.1.1 gebruikt als hun default adres range. Het kan dus i.d.d. verstandig zijn dit op b.v. 192.168.2.1 te zetten met de procedure zoals je beschrijft.
(Router met computer verbonden instellen, zonder dat het geheel aan het modem hangt.)

Anderzijds zou ik zeggen dat het gewoon niet werkt bij een adres conflict i.p.v. erg traag en het probleem ergens anders moet zitten.
 
kobus1960
Uit eerdere topics, van pak m beet kleine 2 jaar geleden bleek dit
probleem al te bestaan, het werkt wel, maar het vertraagt enorm.

Daarom is Senseo ook als eerste met z'n onderschrift gekomen.

Het enige wat echt een boel uitsluit is range veranderen, de in Klikkerdeklak
beschreven setting geeft je bovendien toegang tot alles in je netwerk.
Da's een vinding van Senseo, door hem heel veel toegepast en onderhand
door mezelf ook. Werkt feilloos, overigens bij elke provider met eigen router.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'UBEE 3200EVW icm Linksys EA6500', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Cisco/Linksys internet phone adapter PAP2T Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 8 24-11-2017
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 22-10-2016
Automatische reset van Ubee EVW321B Klacht over Ziggo : 8 01-10-2016
Advertentie