obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Ziggo of een externe VOIP aanbieder. Hoe sluit ik een eigen thuiscentrale, alarmcentrale of personenalarmering aan. Kan ik een Siemens Gigaset, Profoon of ander merk gebruiken.
 Onderwerp afdrukken
2 lijnen met de zelfde nummer
georgekildare
Ik gebruik KPN ISDN met een nummer. De enige reden dat ik voor ISDN kies is dat ik de mogelijkheid fijn vind om te bellen gelijktijdig met mijn vrouw. Ik heb twee vragen.

1. Als ik tot een Ziggo abonnement met 2 lijnen zou overstappen, zou de 2 lijnen ingesteld met de zelfde nummer kunnen worden?

2. Nu dat "Ziggo "Zakelijk" ISDN ondersteunt, is het waarschijnlijk dat Ziggo binnenkort ISDN via de gewone abonnement zal ondersteunen?
 
BMP
Geen idee hoe dit zit, alle informatie is wel bij Zigggo te vinden.

https://www.ziggozakelijk.nl/telefoni...tAodLjUA5g

www.ziggo.nl/#producten/telefonie/vee...de-vragen/

Smile
Gewijzigd door BMP op 16-12-2012 16:19
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
georgekildare
Voor mij is het onduidelijk. Toen ik Ziggo opbelde kreeg ik verschillende aantwoorden.
 
Black Tiger
Als ik lees dat samen kunnen bellen met je vrouw de enige reden voor ISDN is, waarom wil je dan perse twee lijnen met 1 nummer hebben?
Met 2 nummers kun je ieder een eigen nummer hebben, kun je ook nog apart gebeld worden, weet je meteen als de telefoon gaat of het voor jou of voor je vrouw is.Smile

Ik denk niet dat Ziggo ISDN voor gewone klanten gaat leveren, bij KPN is dat ook al een aflopende zaak.
Er staat wel bij de veelgestelde vragen dat je 1 isdn nummer kunt meenemen, maar dat betekent niet dat ze ISDN leveren, sterker nog, op de website van Ziggo is ook het volgende te vinden:

Quote

Uw vraag: Kan ik isdn apparatuur gebruiken met telefonie van ziggo

Ziggo levert geen ISDN voor consumenten. Op het telefoniemodem van Ziggo passen geen ISDN-telefoons.

Met daaronder nog de tekst dat er wel ISDN voor het Officepakket (Ziggo Zakelijk) geleverd gaat worden.

Een andere optie is zelf nog een modemrouter met telefonie mogelijkheid achter het Ziggo modem te hangen, bijv. een Fritzbox.
En dan bij een voip provider een telefoonnummer nemen waarbij met duo-gesprek gewerkt kan worden of call waiting. Dat doen er wel een paar.
Greetings, Black Tiger
 
georgekildare
Dank voor alle informatie Black Tiger.

Mijn vrouw en ik hebben al 30 jaar de zelfde nummer en ik wil nu ons nummer niet wijzigen.

Wij hebben Ziggo voor kabel en Internet. Ik denk dat de makkelijkste oplossing is voor telefonie KPN als provider te houden. Ik heb een goed-werkende systeem met een ISDN Gigaset centrale en 5 dec toestellen.

Nogmaals bedankt.
 
Black Tiger
V.w.b. de informatie graag gedaan uiteraard.
Het is wel een iets duurdere oplossing waar je dan voor kiest, maar als je het op die wijze graag wilt en met die centrale erbij, kan ik het me wel voorstellen want dan is er weinig alternatief.
Greetings, Black Tiger
 
Ziggo-WebCare_Jelle

Quote

georgekildare schreef:

Dank voor alle informatie Black Tiger.

Mijn vrouw en ik hebben al 30 jaar de zelfde nummer en ik wil nu ons nummer niet wijzigen.

Wij hebben Ziggo voor kabel en Internet. Ik denk dat de makkelijkste oplossing is voor telefonie KPN als provider te houden. Ik heb een goed-werkende systeem met een ISDN Gigaset centrale en 5 dec toestellen.

Nogmaals bedankt.


Ziggo heeft geen mogelijkheid om 2 lijnen te leveren met 1 telefoonnummer. Als je overstapt en je neemt twee lijnen dan krijg je voor één van de twee een nieuw nummer. In dit geval is mijn advies (wat je zelf ook al geconcludeerd had) om bij KPN te blijven.
Ziggo WebCare Jelle
 
briolet
De ziggo info is zeer ontoereikend. In hun handleiding telefonie wordt de tweede telefoon niet eens als optie besproken. En volgens mij kun je ook niets instellen omdat dit dan in de Ubee zou moeten, maar die heeft er geen menu voor. En als je er niets op kunt instellen lijkt het me dat elke poort een eigen nummer heeft.

Op pure ISDN kun je ook niet veel instellen, maar per isdn telefoon kun je in elk geval instellen op welke nummers hij moet reageren.

Op mijn ISDN centrale wordt het pas gebruikers vriendelijk omdat ik daar per nummer kan instellen of hij één of twee lijnen aankan. Dus als ik op mijn hoofdnummer aan het bellen ben, wordt ik niet opgejaagd als er een tweede beller is. Die krijgt gewoon een in-gesprek toon.
En als ik onverhoopt, in een lang gesprek, de lijn niet langer wil blokkeren voor dat nummer, schakel ik gewoon tijdens het gesprek mijn nummer om naar een die niet blokkeert op de tweede lijn.

Alles heel handige functies die volgens mij niet in een ziggo centrale zitten. In elk geval was dat voor mij ook de reden om telefoon bij KPN te blijven betrekken en alleen internet/TV bij ziggo te nemen.Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '2 lijnen met de zelfde nummer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ip nummer reeks gewijzigd vraag Algemeen : 6 04-09-2013
Het door U gekozen nummer is onjuist Storing : 6 20-08-2013
Zelfde storing als in Roosendaal Algemeen : 2 27-06-2011
nummer melder Storing : 5 19-01-2011
Title: Nummer vermelding online en nu dus ook in het telefoonboek Algemeen : 6 03-12-2010
Advertentie