obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en Ziggo? Instellingen voor ziggomail, Email, POP, SMTP. P2P, emule, edonkey poorten en NZB's. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Spotnet en Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
E-mail account op ipad instellen
Sven de Groot
Beste allen,
Ik heb al heel lang een eigen domeinnaam op xs4all (sven@xxxx.com). Ik gebruik op mijn laptop Windows Live Mail. Daar is de server voor mijn inkomende mail pop.xs4all.nl (via poort 110) en de server voor de uitgaande mail is smtp.ziggo.nl (via poort 25). Ik heb nergens een beveiligde SSL verbinding geƫist, deze instellingen doen het allemaal prima.

Nu heb ik sinds kort een iPad en ik wil daar ook mijn email op kunnen ontvangen. Bij het maken van de account heb ik gewoon de bovenstaande gegevens gebruikt, en de iPad maakt daar de volgende instellingen van:
Server uitgaande post: smtp.ziggo.nl,
gebruik SSL: ja, Serverpoort: 587,
Identiteitscontrole: Wachtwoord (ik heb nergens een wachtwoord ingevuld, behalve bij de POP gegevens),
Serverpoort: 587.

Ik kan al mijn mail ophalen, alleen ik kan geen mails verzenden, dan krijg ik de fout melding: De server accepteert het afzenderadres sven@xxxx.com niet.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?????

Bedankt!
Sven
 
Black Tiger
Het probleem is dat de Ipad vermoedelijk eerst gaat authenticeren bij de pop server om de smtp server te kunnen gebruiken.

Volgens mij moet de Ipad ook gewoon in te stellen zijn dat hij de standaard poort 25 gebruikt.

Een andere optie is voor de smtp server apart de authenticatie voor de Ziggo mailserver op te geven. Wellicht moet zelfs ook SSL uitgezet worden.

Nog handiger.... als je toch met die iPad poort 587 gebruikt, waarom gebruik je dan niet gewoon de smtp server van je eigen domeinnaam? Want dat kan via die poort.
Greetings, Black Tiger
 
briolet

Quote

Server uitgaande post: smtp.ziggo.nl,
gebruik SSL: ja, Serverpoort: 587,
Identiteitscontrole: Wachtwoord (ik heb nergens een wachtwoord ingevuld, behalve bij de POP gegevens),
Serverpoort: 587.

Het verschil tussen poort 25 en 587 is dat de laatste de data beveiligd overzend. Dan moet je daar ook een wachtwoord invullen en als gebruiker het mailadres bij ziggo. (myName@ziggo.nl)

587 moet bij mobiele apparaten altijd de voorkeur hebben boven 25 omdat veel providers mail over poort 25 blokkeren als het naar een vreemde mailserver gaat. En bij mobiel gebruik zit je niet altijd op een ziggo netwerk.

Bij ziggo kun je tegenwoordig ook voor de pop3 verbinding de beveiligde poort 995 gebruiken. Dat staat nog niet in de voorbeeld installaties op de ziggo site, maar ik gebruik dat nu al een half jaar op mijn computers. Ik zou zelfs zover gaan om ook op je vaste computer van poort 25 naar poort 587 te wisselen. Gewoon omdat een beveiligde verbinding vertrouwder is en alle info versleuteld uitgewissseld wordt.
 
Black Tiger

Quote

Het verschil tussen poort 25 en 587 is dat de laatste de data beveiligd overzend

Nee dat is niet waar, dat kan maar dat hoeft niet.
Poort 587 is ook zonder SSL te gebruiken en dan wordt er dus niets beveiligd overgezonden.

Wachtwoord en gebruikersnaam bij smtp (vaak d.m.v. verplichte aanmeldingn bij de pop server) is ook met email adres en wachtwoord, dat is ook bij poort 25 mogelijk. Ligt er maar aan hoe een provider dat allemaal instelt.

Wij gebruiken op de hostingservers ook dovecot met popb4smtp authenticatie (dus email adres en wachtwoord). We hebben ook poort 587 bruikbaar maar zonder SSL gezien we niet met certificaat draaien.
Als je smtp op poort 587 met SSL draait noemen ze dat smtps.
Ziggo gebruikt dit niet voor zover bij mij bekend.

Eigenlijk is het zelfs zo dat poort 587 TLS gebruikt en poort 465 de SSL poort is. Maar poort 465 is nooit officieel in een RFC gekomen en valt daardoor niet onder de specificaties.

Quote

Ik zou zelfs zover gaan om ook op je vaste computer van poort 25 naar poort 587 te wisselen. Gewoon omdat een beveiligde verbinding vertrouwder is en alle info versleuteld uitgewissseld wordt.

Alleen versleuteld tijdens de verbinding. Voor mobiele apparaten misschien handig ja. Maar ook alleen versleuteld als er sprake is van SSL.
Heb jij het vinkje aan staan bij SSL van Ziggo?
Want bij mij gaat de mail gewoon niet weg als SSL ingeschakeld is, en zonder SSL is er geen sprake van de beveiliging waar jij het over hebt.
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Speelt al sinds 2011.

http://tweakers.net/nieuws/73034/zigg...rt-25.html
 
Black Tiger
Voor oude @home abo's nog vele jaren langer. Dat was namelijk een van de hoofdredenen dat ik toen wegging bij @home.
Snelheidverschil met adsl en het beperken van poort 25.

Maar het is hier geen issue omdat Sven al gewoon de smtp server van ziggo zelf gebruikt op poort 25 en dat werkt wel, ook voor verzending van emails van andere domeinnamen.

Voor mobiele apparaten is dat echter vaak een ander verhaal omdat die standaard meestal ook bedoeld zijn om extern (buitenshuis) een verbinding te leggen zoals Briolet al aangaf.
En dan kun je beter iets hebben wat vrijwel altijd werkt en dan spreek je al vlug over poort 587 of in enkele gevallen (afwijkend van de RFC's) poort 465.
Greetings, Black Tiger
 
Zippo
Pas op met het SSL certificaat van de ziggo smtp server. Die is namelijk niet valid en vermoedelijk een self signed certificate. Op zich niets mis mee, maar je krijgt wel een melding hierover. In mijn Samsung heb ik een vinkje om "Alle ssl certificaten" te accepteren. Daarmee worden ook de ongeldige zonder gemekker geaccepteerd. Het gaat tenslotte om de versleuteling.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger
Is dat misschien de reden dat het niet meer werkt, of in elk geval bij mij niet? Als ik bij Ziggo een vinkje zet bij SSL dan gaat de mail gewoonweg niet de deur uit, ik gebruik Outlook 2003.
Vandaar ook mijn vraag aan Briolet of hij daar een vinkje had staan bij SSL.
Greetings, Black Tiger
 
Zippo
Bij Outlook 2007 krijg je wel een melding dat het certificaat ongeldig is. Je krijgt dan de vraag of je het certificaat wilt blijven gebruiken. Zeer irritant.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger
Ahja, dat heb ik wel eens gehad bij Outlook 2003, toen ik op mijn andere server SSL ging proberen.
Kwam ook telkens terug bij elke keer dat ik de mail ging ophalen, je kunt nergens aanvinken dat het altijd in orde was, dus die ongein heb ik toen weer snel uitgezet.
Vreemd genoeg krijg ik dat bij Ziggo nu niet te zien, althans... ik heb na een dikke minuut wachten tot de mail verzonden werd maar op annuleren gedrukt.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'E-mail account op ipad instellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
gewenste mail verdwijnt direct in ongewenst Ziggo Gebruikers Groep : 5 01-05-2023
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ik krijg mail van andere ziggo klanten Klacht over Ziggo : 3 06-02-2018
geen bijlage openen in ziggo mail Algemeen : 10 29-09-2017
E mail Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 6 07-02-2017
Advertentie