obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
haal niet mijn snelheid
ajacied
Hallo,ik heb bij ziggo het aio plus pakket dus 60/6,maar dit haal ik nooit.Heb bij speedtest en ziggo mijn snelheid gemeten beide ongeveer gelijk.Heb 1 ubee evm modem en tp-link router,bedraad naar desktop,

http://www.speedtest.net/result/2435875760.png
2435875760
op verschillende tijdstippen getest zonder merkbaar resultaat,heb alles al eens gereset maar ook geen verschil,had voorheen het aio extra pakket maar ook daar haalde ik mijn snelheid nooit?Iemand 1 ideetje alvast thnx voor het meedenken.Shock

Edit MOD, Afbeelding zichtbaar gemaakt.
Gewijzigd door kobus1960 op 17-01-2013 22:36
 
kobus1960
Probeer eens Amsterdam beta als server?
 
ajacied
Dit maakt geen verschil

2444451956

heb ziggo gebeld en modem laten doormeten gaf toen 56,3,volgens hun ligt het aan mijn tp-link router die niet verder komt dan rond 40.Router met basis instellingen is verder niks aan veranderd wie heeft er 1 oplossing?

Edit: plaatje zichtbaar gemaakt.
Gewijzigd door MaXMhZ op 18-01-2013 12:38
 
Ziggo-WebCare_Jelle
Speedtest.net is niet altijd betrouwbaar. Als je het echt wilt testen kun je het beste via http://speedtest.ziggo.nl testen.
Ziggo WebCare Jelle
 
ajacied
Ook diverse malen en op verschillende tijdstippen bij ziggo getest met hetzelfde resultaat ping 22 down 40,5 up 5,3.zoals aangegeven rechtstreeks op modem evm 3200 haalt hij 56,3,dus volgens ziggo medewerker ligt het echt aan de router tp-link.Medewerker gaf ook aan dat men minimaal 48 down moet kunnen halen en dat zij dat garanderen.
 
MaXMhZ
Test je systeem eens met een online AV scanner.

Goed mogelijk dat er een malware besmetting is (hoge ping is een indicatie hiervoor).


Altijd eerst de modem-router en PC resetten voor je een test doet,
Altijd bekabeld meten, PC rechtstreeks op de ziggo modem-router met minstens een .cat 6 kabel. Niet via WiFi (veel te veel overhead data).

Kijk ook even via Taakbeheer (Windows) of System Monitor (Ubuntu/Linux) welke resultaten je krijgt tijdens downloaden van een grote file op een snelle server. Meestal kom je dan veel hoger uit.
Al die speedtest sites zijn benaderingen. Ook die van Ziggo.


Hopelijk krijg je dan wel juiste resultaten.
 
Black Tiger

Quote

Heb 1 ubee evm modem en tp-link router,bedraad naar desktop

Ik denk net als de Ziggo medewerker dat het hieraan kan liggen en denk dat je het beste eens de PC rechtstreeks aan het modem kunt hangen zonder de TP Link er tussen.
Dat adviseert MaXMhz ook, maar dat hoeft echt niet met minstens een cat6 kabel als je die niet hebt.
Met Cat 5 of Cat5e moet je ook zonder problemen 60 MB mee kunnen halen. Bij mij thuis ligt ook Cat 5e en haal ook de volle snelheid op een 100mbit netwerk kaartje.

P.s. Online snelheidstesten kunnen beinvloed worden door web protectie van virusscanners. Zoals AVG, Avira en Avast die hebben, tijdens een test kun je die web protectie beter even uitzetten.
Greetings, Black Tiger
 
ajacied
Alvast thnx voor het medenken,heb alles met ziggo helpdesk gedaan modem router en pc gerest,toen rechtstreeks op modem gemeten bedraad met cat6 kabel,resultaat was zoals aangegeven 56,3,online gescand met trend micro niks gevonden.ook avira en malwarebytes laten scannen ook geen resultaat.Avira uitgezet tijdens speedtest maakt geen verschil,blijf altijd hangen rond 40 down dus te laag?
 
Black Tiger

Quote

rechtstreeks op modem gemeten bedraad met cat6 kabel,resultaat was zoals aangegeven 56,3

Dus dat is dan goed, dat is nog een acceptabele waarde voor een 60mbit account. Valt nog binnen de marge lijkt me, toch?

Quote

speedtest maakt geen verschil,blijf altijd hangen rond 40 down dus te laag?

Is die 40MB alleen bij speedtest?

Als je pc rechtstreeks op modem hebt met een cat6 kabel.
Test dan nog eens bij speedtest.onsneteindhoven.nl en zie eens wat die aangeeft voor snelheid?
Bij mij gaat ie goed met speedtest.
2447366198

Probeer anders eens hier:
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Speedtest en dan als server Amsterdam Beta, die is lekker snel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'haal niet mijn snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
Advertentie