obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Ziggo of een externe VOIP aanbieder. Hoe sluit ik een eigen thuiscentrale, alarmcentrale of personenalarmering aan. Kan ik een Siemens Gigaset, Profoon of ander merk gebruiken.
 Onderwerp afdrukken
voip installeren
joshua
Oke dan begin ik geheel opnieuw!!
Ik wil een voip telefoon toestel installeren bij een Ziggo modem Ubee EVM3200 kabel dus niet wireless, zei ondersteunen het niet maar hebben er ook geen bezwaar tegen, ik heb getracht het te installeren maar er niet in geslaagd, nu had klikkerdeklak uitleg gegeven maar dat ging over een wireless modem en de mijne is dat niet die gaat nog met een draad naar de PC via een Netgear router waar nog meer apperaten aan hangen,
Volgens Ziggo gegevens is het een FS installeer ED3 8kanaals Modem.
Pc geconfigureerd voor kabelmodem gebruik
hoop zo afdoende info gegeven te hebben, help AUB
 
Black Tiger
Het is al een stuk beter maar ik heb nog wat vragen om het helemaal duidelijk te krijgen.
Ik zal ze puntsgewijs even aangeven, dat maakt het ook makkelijker met beantwoorden.
1.)Wat voor voip telefoontoestel probeer je precies te installeren, kun je een merk en type aangeven?
2.) Wil je dat op de telefoon aansluiting van het Ziggo modem aansluiten? Of ergens anders? Kun je de Voip provider gegevens op die telefoon instellen of moet dat in het modem of elders?
3.) Je schrijft iets over een "FS installeer ED3 8kanaals Modem". Wat is dat? Want daar heb ik nog nooit van gehoord. En je schreef eerder over de Ubee EVM3200 en een Netgear. Waar moet ik me dit ED3 modem voorstellen?
Greetings, Black Tiger
 
Ziggo-WebCare_Jelle

Quote

Black Tiger schreef:

3.) Je schrijft iets over een "FS installeer ED3 8kanaals Modem". Wat is dat? Want daar heb ik nog nooit van gehoord. En je schreef eerder over de Ubee EVM3200 en een Netgear. Waar moet ik me dit ED3 modem voorstellen?


FS installeer ED3 8 kanaals modem is een term welke door ons (intern) gebruikt wordt. FS staat voor FieldService. Niets anders dan een installatiemonteur.
Ziggo WebCare Jelle
 
Black Tiger
Ah mooi, bedankt voor de uitleg!
Greetings, Black Tiger
 
joshua
De telefoon is een gigaset sl 785+ basisbox ,Nu heb ik vandaag deze besteld N300A IP

Intelligent DECT IP-basisstation

Antwoordapparaat met een totale opnametijd van 30 minuten
Hybride DECT IP-basisstation voor vaste telefonie en VoIP Multilijnondersteuning voor max. 6 handsets en 3 parallelle gesprekken.
Als ik het goed begrijp dan zitten de gegeven in de N300A ip box heb ik vandaag gehoord,
Dat ED3 is dus voor pro's en is een fout van mijn kant, had ik niet over moeten beginnen, sorry,
Ik wl graag die telefoon aansluiten op de Ziggo kabelmodem Ubee EVM 3200 daar zitten 2 keer voip aansluitingen op 1 keer voor de telefoon van Ziggo en de andere is vrij voor een tweede aansluiting, maar, ook dat hoorde ik vandaag, is niet geactiveerd door Ziggo en moet apart worden aangevraagd met een nieuw nummer, en daar zit ik niet op te wachten!!
Als het goed is moet ik de Voip Buster (provider) op de gigaset N300A ip zetten, dan moet het lukken.
Doch die is in bestelling, hebben ze niet op voorraad bij Saturnes in HH de Waard.
Heb je zo genoeg gegevens????

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 18 2013 21:10:53:
Oh ja de NETGEAR IS DE ROUTER DIE ACHTER MIJN PC hangt en waar meerder dingen aan hangen, zoals een Nas en een extra harde schijf, de Ziggo modem word door de Netgear naar mijn PC geleid
Gewijzigd door joshua op 18-01-2013 21:10
 
Black Tiger
Ik denk dat ik zo genoeg gegevens heb. Ik moet nog even precies de werking gaan opzoeken van de Siemens, maar ik ben bang dat het niet gaat lukken wat jij wilt. Daarmee wil ik zeggen dat het niet via de telefoon aansluiting van het Ziggo modem moet.

Wil dat wel lukken, dan zul je deze set op je Netgear moeten aansluiten.

Voor zover mij bekend zijn de telefoon aansluitingen op de Ziggo modems alleen bedoeld voor Ziggo telefonie (inkomend telefoon verkeer van Ziggo dus) en niet om als eigen voip gateway te gebruiken.

Om die reden heb ik een Fritzbox achter de Ziggo modem gehangen.

Misschien dat iemand die met zulk een Gigaset ervaring hiermee heeft er nog iets over kan zeggen.
Anders probeer ik het dit weekend wel even op te zoeken.
Ik heb heel even kort gekeken en het ziet er (net als de naam) uit als een ip DECT telefoon dus zou via de Netgear moeten kunnen werken.
Greetings, Black Tiger
 
joshua
Black Tiger,
Alvast bedankt, en ik wacht gespannen af!!!!
 
Black Tiger
Ik ben het voor je gaan opzoeken. Voip telefonie moet met dit apparaat mogelijk zijn want hij kan ook gewoon op de router worden aangesloten.
Dat is voldoende om Voip telefonie te kunnen gebruiken.

Het enige waar je wel rekening mee moet houden is dat je het apparaat het best een vast ip kunt geven, of een ip laat reserveren in de dhcp server van de router.
Voip telefonie maakt namelijk gebruik van bepaalde poorten, en die moeten dan wel open staan. Dat is uitgaand geen probleem, maar inkomen zullen die gedefinieerd moeten worden.

Voor zover ik kon zien is dat de standaard voip port tcp 5060 en daarbij komt dan nog een RTP poort die voor de N300A IP ingesteld is op poort 5004, dit is ook in de handleiding terug te vinden.

Kortom, moet dus gewoon werken.

Ik weet niet of hij net als de Fritzbox op die wijze ook met de Ziggo telefonie kan werken.
Het is echter goed mogelijk dat als je het telefoonkabeltje wat normaliter in je vaste lijn moet komen in de telefoonaansluiting van je Ziggo modem stopt (vermits je Ziggo telefonie hebt) dat dit ook gewoon werkt.
Greetings, Black Tiger
 
joshua
Black Tiger,
Hartelijk dank voor je info, ja ik heb Ziggo telefoon lijn.
Zodra ik N300A ip binnen heb begin ik gelijk ermee, mocht het dan wederom niet lukken kom ik er op terug, voor nu over en uit bedankt, Groet Joshua
 
Black Tiger
Nou dan moet theoretisch je Ziggo lijn ook over die DECT kunnen gaan, effe draadje aansluiten aan de telefoon aansluiting van het Ziggo modem en in de N300A dan doen alsof het de vaste lijn is.

Succes alvast, ben benieuwd als ie binnen is!
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'voip installeren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tv zenders installeren Algemeen : 7 20-12-2020
Kan extra mediabox niet installeren Hardware instellingen : 10 05-11-2017
Horizon mediabox installeren Algemeen : 28 21-11-2016
Telfort modem achter Ziggo modem voor VOIP? Eigen telefoon netwerk : 31 27-10-2015
Voip icm Ziggo Z1 Eigen telefoon netwerk : 38 20-08-2014
Advertentie